18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia Soft (1) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 13:20
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 13:32
📌 Powodzie w Polsce - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 11:56
Coś dla fanów gatunku Latałoby się... gdyby nie spalanie

Opisu pracy silnika nie wrzucam ponieważ każdy kumaty powinien wiedzieć w jaki sposób ten motor wykonuje swoją prace

It’s fucking quick!” Waży zaledwie 136 kg, ma 700 cm3 i rozwija 200 koni mechanicznych!

Silniki z tłokiem obrotowym, znane szerzej jako silniki Wankla (Feliks Wankel opatentował najpopularniejszą i najbardziej sprawną wersję takiej jednostki) nie są zbyt popularne w sporcie, a tym bardziej w motocyklach. Silnik Wankla ma nieduże gabaryty, niską wagę i pracuje spokojnie. Przy tym jest nieporównywalnie bardziej efektywny (w stosunku pojemności do mocy), niż tradycyjne jednostki. Niestety jego poważnymi wadami są wysoka konsumpcja paliwa oraz problemy z uszczelnieniem.

Nie ma jednak tego złego. Brytyjska ekipa Crighton Racing postanowiła przywrócić moc silnika Wankla na torze i tak powstał motocykl CR700P. Ma aluminiową ramę, zawieszenia Bitubo, przednie zaciski Brembo i 22-litrowy zbiornik paliwa. To jednak, co cieszy nas najbardziej, to właśnie silnik z tłokiem obrotowym, a w zasadzie z dwoma tłokami, o łącznej pojemności skokowej 700 cm3.

Cała konstrukcja waży na sucho drastyczne 136 kilogramów! Gdyby tego było mało, to „obrotowa siedemsetka” rozwija demoniczną moc 200 KM i moment obrotowy 136 Nm! Wow! Na tym sprzęcie przejechał się Jamie Whitham, były profesjonalny zawodnik. Po zjechaniu z toru powiedział: „It’s fucking quick!”. Biorąc pod uwagę to, co działo się na prostej startowej, nie dziwimy się jego entuzjazmowi ani trochę. Zobaczcie pierwszy film. Kolejne podobno już niebawem.

Zgłoś
Avatar
Dolot_93 2013-10-12, 0:24 1
Ogromny browar za pokazanie siły motoryzacji !!! Swoją drogą ostatnio na sadisticu był filmik jak mercedes uciekł przed motorem miał ponad 300km/h niech sie z tym ścignie
Zgłoś
Avatar
Geodeta1992 2013-10-12, 0:29
Zajebane z MotoRmanii, nie ma piwa
Zgłoś
Avatar
Ojciec_Stiffmeistera 2013-10-12, 0:42 3
@up wybacz ,że wszyscy jeździmy i sprawdzamy tego typu strony/czasopisma Gdybym sam miał okazję przetestować to moto to wrzuciłbym swoje "radości" z jazdy.
Zgłoś
Avatar
LtPyro 2013-10-12, 1:13
@PanZorro
Barti13 zrobił pewien skrót myślowy. Chodzi o to, że w klasycznym silniku tłokowym zapłon i spalanie następuję raz na dwa obroty wału(dla silników czterosuwowych, dla dwusuwów - raz na każdy obrót). Na rysunku widać, że tłok w Wanklu ma 3 komory, i podczas jednego obrotu wału w każdej z nich następuje spalanie - czyli jeden cykl może być 6 (3 dla dwusuwów) bardziej efektywny.
Zgłoś
Avatar
riddick1773 2013-10-12, 5:08
kurwa hopok słuchoj, wujek miał taki silnik kuźwa w maździe ale tak zapierdalał że się rozbił, dziękuję dobranoc.
Zgłoś
Avatar
Ciapaty88 2013-10-12, 7:38
@Mare30ks Mistrz!

Bania masz rację. Spójrz na cenę używanych RX-8. Chodzą za grosze, bo ludzie się tego pozbywają. Cudo technologi, bo z silnika 1.3 wyciąga 230 km, ma około 6s 0-100, więc całkiem całkiem. Tylko, że jak koledzy wyżej pisali, pali to za trzy samochody, olej wciąga nosem. Znajomy brata jeździł bardzo często po torze takim samochodem, to sponsorzy mu co 1-2 miesiące nowy silnik za 15 tyś dają, bo stary się zaciera.
Zgłoś
Avatar
Ojciec_Stiffmeistera 2013-10-12, 10:14
Jeżeli stać cie na konia to i na bat Ktoś kto pozwoli sobie na nowe RX-8 z pewnością wie z czym to się wiążę i ma na tyle kasy aby wymieniac silniki bo mało ,który mechanik podejmie się naprawy takiego sprzętu.
Zgłoś
Avatar
ph5i5 2013-10-12, 11:19 1
"Opisu pracy silnika nie wrzucam ponieważ każdy kumaty powinien wiedzieć w jaki sposób ten motor wykonuje swoją prace"

Po chuj, my wszyscy tutaj, jak sama nazwa portalu wskazuje, jesteśmy kumaci i doskonale wiemy czym jest silnik Wankla.

"It’s fucking quick!” Waży zaledwie 136 kg, ma 700 cm3 i rozwija 200 koni mechanicznych!"

Rozwinąć to Ty sobie możesz rulon. Cechą charakterystyczną każdego silnika jest moc maksymalna, którą silnik posiada a nie rozwija.

"Cała konstrukcja waży na sucho drastyczne 136 kilogramów! "

136 to najbardziej drastyczna liczba jaką znam, choć wielu ekspertów twierdzi, że jest ona liczbą post-traumatyczną.

By cało zdanie brzmiało lepiej, napisałbym je tak :

"Cała konstrukcja waży na sucho drastyczne 136 kilogramów! Gdyby tego było mało, to „obrotowa siedemsetka” rozwija demoniczną moc 200 KM i POST-RAUMATYCZNY moment obrotowy 136 Nm! "

Skutki kolejnych reform oświaty widać jak na dłoni. Choć może wcześniej było i równie kulawo, tylko brak sieci przysłaniał smutne fakty.
Zgłoś
Avatar
Ojciec_Stiffmeistera 2013-10-12, 15:10
@up nie ja pisałem ten artykuł i również nie jestem zadowolony z reformy szkolnictwa. Pozdrawiam
Zgłoś