📌
Wojna na Ukrainie
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 20:05
📌
Konflikt izrealsko-arabski
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 20:49
🔥
Są jeszcze dobrzy ludzie na tym świecie
- teraz popularne
Pogromca_Marksizmu napisał/a:
@JackCactus
Nie jest to sciana trójwarstwowa, tylko jakaś przymurówka. Przy scianie trójwastwowej odstęp pomiędzy warstwą konstrukcyjną a elewacyjną jest jakieś 15-20 cm (razem z termoizolacją) i na tym dystansie stosuje się takie kotwy. W tym przypadku rzeczywiście brakuje rozwiązania w postaci kotew (na pewno nie takich jak pokazałeś na zdjęciu) lub spięcia betonowymi wieńcami i słupami. Moim zdaniem jest to błąd projektanta który odsuną ścianę elewacyjną na ponad metr odległości zostawiając pustą przestrzeń nie wiadomo do czego służącą i nie zakotwieniu jej w elemencie nośnym.
Pierdolisz wać Panie jak potłuczony. Z zawodu jestem technikiem budownictwa a jak wspominałem wyżej 12 lat stawiałem takie ściany w UK i z kilometra rozpoznaje wyżej wspominane rozwiązanie.
"Pustkę pozostawia się jedynie w ścianie trójwarstwowej ocieplonej wełną mineralną. Umożliwia ona odparowanie wilgoci, która może wnikać w ocieplenie w wyniku kondensacji pary wodnej przenikającej z wnętrza domu lub na skutek przenikania wody przez ścianę elewacyjną.
Pustkę pozostawia się jedynie w ścianie trójwarstwowej ocieplonej wełną mineralną. Umożliwia ona odparowanie wilgoci, która może wnikać w ocieplenie w wyniku kondensacji pary wodnej przenikającej z wnętrza domu lub na skutek przenikania wody przez ścianę elewacyjną.
Szerokość pustki powinna wynosić 3-4 cm plus materiał izolacyjny(wełna grubości 10cm), a na całej wysokości ściany nie mogą znajdować się jakiekolwiek przegrody.
Przepływ powietrza pod elewacją umożliwiają otwory wentylacyjne, które umieszczone są u dołu ściany w postaci wmurowanych specjalnych puszek lub jako puste spoiny pionowe pozostawione w odstępach co ok. 1 m. Na górze ściany pozostawia się takie same otwory wentylacyjne."