Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia (1) Soft (2) Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Forum Szukaj Ranking
Wesprzyj nas Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: 21 minut temu
📌 Wojna domowa w Syrii 2024 Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: 2024-12-16, 1:00
📌 Konflikt izraelsko-arabski Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 17:47
🔥 Przesłanie do kozojebców - teraz popularne
Najdroższa Kolej Świata
Vof • 2013-08-31, 20:28
Japonia: W przyszłym roku rusza budowa kolei magnetycznej z Tokio do Nagoi.

Spółka JR Central potwierdziła, że budowa pierwszego, 286-kilometrowego odcinka kolei magnetycznej (maglev) między Tokio a Nagoją rozpocznie się w kwietniu przyszłego roku. Wartość inwestycji szacowana jest na 5,1 biliona jenów (ok. 52 mld dolarów) - informuje International Railway Journal.


Japoński MLX01 Maglev

JR Central wyjaśnia, że niemal 90 proc. (248 km) pierwszego odcinka linii będzie przebiegało w tunelach. Spółka zapewnia również, że już tej jesieni przedstawi wstępny raport oceny oddziaływania na środowisko.
Zakończenie prac budowlanych przewidziano na rok 2027. Dzięki inwestycji czas podróży między Tokio a Nagoją ma skrócić się do 40 minut. W drugim etapie linia ma zostać przedłużona do Osaki, dzięki czemu podróż do tego miasta ze stolicy Japonii ma potrwać tylko 1 godz. i 7 minut. Ma to być możliwe dopiero w 2045 r.
Inwestycja ma zostać sfinansowana ze środków własnych JR Central oraz kredytów i obligacji.
Informacja o rozpoczączęciu budowy linii towarzyszyła zakończeniu pięcioletnich prac nad przedłużeniem testowej linii kolei magnetycznej w Japonii z 18,4 km do 42,8 km. Próbne jazdy z prędkością 500 km/godz. na tym odcinku mają rozpocząć się we wrześniu.

źródło: rynek-kolejowy.pl/47572/japonia_w_przyszlym_roku_rusza_budowa_kolei_m...
Zgłoś
Witaj użytkowniku sadistic.pl,

Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!

W chwili obecnej serwis nie jest w stanie utrzymywać się wyłącznie z reklam. Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Avatar
y................6 2013-09-01, 18:57
Japonia, podobno, zadłużona jest na biliard jenów. Na nasze to około 33 biliony pln. Czyli około 33 razy, Japonia, jest bardziej zadłużona od Polski.
Zgłoś
Avatar
N0control 2013-09-01, 19:32 1
Gówno wiecie na temat kolei a się odzywacie. Pendolino w Polsce będzie jeździć na dużej części trasy Gdańśk Warszawa -CMK 200km/h a później więcej. Prędkość eksploatacyjna tego pociągu to 250 km/h. Polskie firmy nie produkują składów z takimi parametrami. I nie w Krakowie nie istnieją żadna Polska firma produkująca tabor kolejowy. Zakłady tego typu istnieją w Gliwicach, Bydgoszczy Nowym Sączu i Poznaniu. Zamiast powtarzać bzdury to się doedukujcie i nie wprowadzajcie ludzi w błąd tępaki.
Zgłoś
Avatar
POW667 2013-09-01, 19:37
Niemcy też mogli mieć maglevy, ale wyszło im z kalkulacji, że się ten biznes nie opłaca (może przez inny target przewozowy - więcej stacji pośrednich - nie wiem) i, z tego co wiem, sprzedali technologię Chinom.
Zgłoś
Avatar
r................o 2013-09-01, 19:43
No nieźle, biorąc to na nasze warunki: mieszkasz we Wrocławiu, pracujesz w Krakowie, pracujesz do 16, w domu jesteś o 17:30, pięknie
Zgłoś
Avatar
m................s 2013-09-01, 20:47
jakby to robili u nas to by kosztowalo 2x wiecej, a rozpadlobysie juz w trakcie budowy
Zgłoś
Avatar
KlapkiSkarpetki 2013-09-01, 21:38
N0control napisał/a:

Gówno wiecie na temat kolei a się odzywacie. Pendolino w Polsce będzie jeździć na dużej części trasy Gdańśk Warszawa -CMK 200km/h a później więcej. Prędkość eksploatacyjna tego pociągu to 250 km/h. Polskie firmy nie produkują składów z takimi parametrami. I nie w Krakowie nie istnieją żadna Polska firma produkująca tabor kolejowy. Zakłady tego typu istnieją w Gliwicach, Bydgoszczy Nowym Sączu i Poznaniu. Zamiast powtarzać bzdury to się doedukujcie i nie wprowadzajcie ludzi w błąd tępaki.


Wiecej? Ciekawe co na to PKP Energetyka.
Zgłoś
Avatar
s................y 2013-09-02, 0:03
Nie ma co się podniecać jest to sposób na pozbywanie się pieniędzy i ratowanie gospodarki. Kto się choć trochę orientuje w sytuacji gospodarczej Japonii i ma podstawową wiedzę makroekonomiczną zrozumie o co chodzi w spirali deflacji i czemu podejmują takie szalone inwestycje.
Zgłoś
Avatar
zarpion 2013-09-02, 9:29
przede wszystkim patrzcie na te daty - 2027, 2045, kurwa u nas nie wiadomo co będzie za rok a oni sobie na 30 lat do przodu planują..
Zgłoś
Avatar
TRQPL 2013-09-02, 11:40
no przecież Wałęsa zrobił nam drugą Japonię

PS

Zgłoś
Avatar
wojbos 2013-09-03, 2:11
koszt eksploatacji takiego magnetycznego pociągu jest niesamowity ... chyba wybudują osobną elektrownie atomową do zasilania napędu tego pociągu ....
Zgłoś
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.

Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:

  Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 4,17 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na rok. 6,50 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem