Japonia: W przyszłym roku rusza budowa kolei magnetycznej z Tokio do Nagoi.
Spółka JR Central potwierdziła, że budowa pierwszego, 286-kilometrowego odcinka kolei magnetycznej (maglev) między Tokio a Nagoją rozpocznie się w kwietniu przyszłego roku. Wartość inwestycji szacowana jest na 5,1 biliona jenów (ok. 52 mld dolarów) - informuje International Railway Journal.
Japoński MLX01 Maglev
JR Central wyjaśnia, że niemal 90 proc. (248 km) pierwszego odcinka linii będzie przebiegało w tunelach. Spółka zapewnia również, że już tej jesieni przedstawi wstępny raport oceny oddziaływania na środowisko.
Zakończenie prac budowlanych przewidziano na rok 2027. Dzięki inwestycji czas podróży między Tokio a Nagoją ma skrócić się do 40 minut. W drugim etapie linia ma zostać przedłużona do Osaki, dzięki czemu podróż do tego miasta ze stolicy Japonii ma potrwać tylko 1 godz. i 7 minut. Ma to być możliwe dopiero w 2045 r.
Inwestycja ma zostać sfinansowana ze środków własnych JR Central oraz kredytów i obligacji.
Informacja o rozpoczączęciu budowy linii towarzyszyła zakończeniu pięcioletnich prac nad przedłużeniem testowej linii kolei magnetycznej w Japonii z 18,4 km do 42,8 km. Próbne jazdy z prędkością 500 km/godz. na tym odcinku mają rozpocząć się we wrześniu.
źródło: rynek-kolejowy.pl/47572/japonia_w_przyszlym_roku_rusza_budowa_kolei_m...
Spółka JR Central potwierdziła, że budowa pierwszego, 286-kilometrowego odcinka kolei magnetycznej (maglev) między Tokio a Nagoją rozpocznie się w kwietniu przyszłego roku. Wartość inwestycji szacowana jest na 5,1 biliona jenów (ok. 52 mld dolarów) - informuje International Railway Journal.
Japoński MLX01 Maglev
JR Central wyjaśnia, że niemal 90 proc. (248 km) pierwszego odcinka linii będzie przebiegało w tunelach. Spółka zapewnia również, że już tej jesieni przedstawi wstępny raport oceny oddziaływania na środowisko.
Zakończenie prac budowlanych przewidziano na rok 2027. Dzięki inwestycji czas podróży między Tokio a Nagoją ma skrócić się do 40 minut. W drugim etapie linia ma zostać przedłużona do Osaki, dzięki czemu podróż do tego miasta ze stolicy Japonii ma potrwać tylko 1 godz. i 7 minut. Ma to być możliwe dopiero w 2045 r.
Inwestycja ma zostać sfinansowana ze środków własnych JR Central oraz kredytów i obligacji.
Informacja o rozpoczączęciu budowy linii towarzyszyła zakończeniu pięcioletnich prac nad przedłużeniem testowej linii kolei magnetycznej w Japonii z 18,4 km do 42,8 km. Próbne jazdy z prędkością 500 km/godz. na tym odcinku mają rozpocząć się we wrześniu.
źródło: rynek-kolejowy.pl/47572/japonia_w_przyszlym_roku_rusza_budowa_kolei_m...