18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (2) Soft (5) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 22:48
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 2:25
Avatar
thewhitestar 2017-02-13, 0:58 4
maxximal napisał/a:

Co wy gadacie, że te napięcia są wykorzystywane...

No ale przecież w odpowiednie warunki atmosferyczne może pójść zwora i co wtedy, przecież pociągi się nie zatrzymują

Jakiś ekspert ?


Jak pociąg najeżdża to zwiera szyny i ludzie obsługujący ruch wiedzą gdzie jest pociąg (co ileś metrów odcinki są izolowane). Jak gość się tak bawi komórą to im dyskotekę na pulpicie świetlnym robi. I albo obsługa posrana że gdzieś na szlaku stoi urwany wagon, i pociąg może w to się wpierdolić, albo są pewni że tak nie jest i biorą to za usterkę do której wysyłana jest ekipa. I jak dorwą chłopa z komórą to może sobie zapłacić za tę ich wycieczkę.
Zgłoś
Avatar
kokos_123 2017-02-13, 1:29
maxximal napisał/a:

Co wy gadacie, że te napięcia są wykorzystywane...

No ale przecież w odpowiednie warunki atmosferyczne może pójść zwora i co wtedy, przecież pociągi się nie zatrzymują

Jakiś ekspert ?

Jakich warunkach ? nie po to są nasypy + tłuczeń, żeby mogło od tak zalać.
Zgłoś
Avatar
RedIsGood 2017-02-13, 2:37
Ale se kurvva na prądzie zaoszczędzę...
Zgłoś
Avatar
sudomakemeasandwich 2017-02-13, 8:38 1
@kokos_123 Nie łagodzi korozji torów. Żeby tak było, obie szyny musiałyby być spolaryzowane jako katoda, a w ziemi musiałaby znajdować się anoda - w tej sytuacji korozja katody (szyn) będzie spowolniona, a anody przyśpieszona.
Dla zainteresowanych: en.wikipedia.org/wiki/Cathodic_protection
Zgłoś
Avatar
C.Z.E.S.I.E.K 2017-02-13, 9:10 1
_Bronek_Komar_ napisał/a:

te "wibracje" to system sprawdzania czy szyny nie są przerwane w jakimś miejscu, często szyny gineły więc wiecie o co chodzi


Szyny ginęły i dalej ginął. 0,50 pln/kg robi swoje
Zgłoś
Avatar
Krak 2017-02-13, 11:42
kokos_123 napisał/a:


Więc jak utkniecie na przejeździe kolejowym, to szybko kabelki w dłoń i stykamy tory, powinno zatrzymać pociągi na danym torze.



Wyjaśnij jak to możliwe, że pociąg jedzie na danym odcinku mimo, że "styka" tory.
Zgłoś
Avatar
Sin_69 2017-02-13, 11:52
No OK....ameryki nikt nie odkrył, a ja czekałem jak idiota do końca filmu aż gościa coś rozjedzie....
Zgłoś
Avatar
Ojciec_Stiffmeistera 2017-02-13, 14:00 1
@krak chodzi mu o to, że po przejechaniu pociągu następuje zajętość odstępu blokowego przez co na semaforze wcześniej nie ma sygnału zezwalającego na dalszą jazdę. Chociaż w przypadku samoczynnej blokady liniowej, po zatrzymaniu się przed semaforem wskazującym sygnał S1 "stój" można kontynuować jazdę na widoczność.
Zgłoś
Avatar
Acros 2017-02-13, 16:02
To jest tzw. sygnał zajętości toru. Zestaw kołowy pociągu robi "zwarcie" i przez to da się kontrolować separację składów w blokadach samoczynnych toru. Obsługa wie gdzie jest skład, a SBL nie wpuści następnego pociągu jeśli poprzedni się dostatecznie nie oddali.
Zgłoś
Avatar
mazga50 2017-02-13, 21:10
moskalowy napisał/a:



tej pani to już tantiemy powinni płacić. taki walnęła gag 1000-lecia.
a tak naprawdę, trema to kurwa...
Zgłoś