Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
W chwili obecnej serwis nie jest w stanie utrzymywać się wyłącznie z reklam. Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
@ alexandrus, nie że się przypiedalam, serio, ale:
1) SAWD w subaru nie oznacza LSD na osiach niestety. To trochę przerobiony torsen - w zakresie centralnego mechanizmu. W zwykłym subaru NA wszystkie dyfry są otwarte więc i tam możesz mieć napęd na jedno koło. Nie mówimy o poszperowanym STI, bo to inna para kaloszy, choć chyba nawet WRX miał szperę 25% na tyle.
2) "sytuacji można by było uniknąć, pakując parę osób na pakę, zapinając reduktor z blokadą dyfra " - czym innym jest reduktor, czym innym difflock/szpera. Mało która terenówka ma fabryczną możliwość blokady mostów (patrol chyba tylko tył? ) 4LOW oznacza ni mniej ni więcej załączony napęd na 4 (w przypadku klasycznie dopinanego przodu) a LOW oznacza właśnie reduktor. Tam nie ma mowy nic od blokadzie dyfra. Z reguły tylko centralny jest spinany na sztywno.
Co do ruszania z wyczuciem ,niezatrzymywania się i upuszczenia powietrza - pełna zgoda.
Nom to jest MMC L200 chyba, więc tak analizuję, bo w moim Terku był spinany dyfer tylni razem z reduktorem za pomocą serwa, a Terki były budowane na bazie Pajero z 80 i 90 lat, i o tyle o ile w noeych pajerachspierdolili (w mojej ocenie) tylne zawieszenie ze wzgledu na wprowadzenie na kół skrętnych i wielowachaczy bo czesto koła sie rozchodzą, o tyle L200 do 2008 (chyba nie jestem pewien) miało z tyłu właśnie stały most który współdzielił z Terrakanami.
Co do SymmetricalAWD Subaru to wiem jak działa, ja tam nie pisałem o napędzie tylko o symetrycznym wzdłużnym napędzie awd, który pracuje stronami , a nie przód tył. Tutaj jest dośc fajnie objaśnione o co mi chodzi
UP
Aż w takie szczegóły nie chciałem wchodzić... Długo można by się rozpisywać... Nie mam pickupa ani terenówki (chociaż patrol y 60 jakoś cały czas kołacze się gdzieś po głowie). Mam dużego sedana, stały 4x4 na torsenie + difflock tylnej osi, kto się interesuje będzie wiedział co to.
Albo grubo albo wcale, bokiem przez swiat Ja bardziej offroad lekki, ale nie z pasji, bardziej z przymusu
A Ty geniuszu jeździłes czymś więcej niż komunikacją miejską? Gdyby zapiął przedni napęd wyciągnął by go bez problemu. Poza tym pisałem coś o dociązeniu osi przez silnik w garbusie? To teraz powiedz mi gdzie ma silnik i którą oś ma napędzaną maluch geniuszu?
Moge Ci powiedzieć gdzie TY masz mózg. Tam gdzie maluch ma chłodnice. Czyli wogóle. Ale brawo za zmiane tematu na malucha. Jakoś musiałeś wybrnąć z głupot, które wypisujesz
Moge Ci powiedzieć gdzie TY masz mózg. Tam gdzie maluch ma chłodnice. Czyli wogóle. Ale brawo za zmiane tematu na malucha. Jakoś musiałeś wybrnąć z głupot, które wypisujesz
Kolega któremu przyznawałeś rację pisał o maluchu, a tak się składa że to taki sam typ napędu jak w garbusie, silnik z tyłu, napęd na tył. Waga nie ma tu nic do rzeczy, spróbuj coś wyciągnąć lekką 316 która też napęd ma na tył ale silnik już z przodu wtedy zrozumiesz. I co do malucha geniuszu to był model z chlodnicą, znajdź w necie jaki to może przestaniesz idiote z siebie robić. Tylko skąd taki gówniarz ma to wiedzieć skoro Ty nawet żeby iść na rower musisz rodziców o zgodę pytać.
Nom to jest MMC L200 chyba, więc tak analizuję, bo w moim Terku był spinany dyfer tylni razem z reduktorem za pomocą serwa, a Terki były budowane na bazie Pajero z 80 i 90 lat, i o tyle o ile w noeych pajerachspierdolili (w mojej ocenie) tylne zawieszenie ze wzgledu na wprowadzenie na kół skrętnych i wielowachaczy bo czesto koła sie rozchodzą, o tyle L200 do 2008 (chyba nie jestem pewien) miało z tyłu właśnie stały most który współdzielił z Terrakanami.
Co do SymmetricalAWD Subaru to wiem jak działa, ja tam nie pisałem o napędzie tylko o symetrycznym wzdłużnym napędzie awd, który pracuje stronami , a nie przód tył. Tutaj jest dośc fajnie objaśnione o co mi chodzi
Albo grubo albo wcale, bokiem przez swiat Ja bardziej offroad lekki, ale nie z pasji, bardziej z przymusu
Lekki offroad to się 80 robiło
Za to c4 możesz jechać i w ciężki teren (oczywiście póki prześwitu starczy) i kilkuset kilometrową trasę... Do tego zimą żadne wniesienie nie jest straszne. Albo te miny gdy wszyscy ze strachem jadą 50 a Ty na luzie lecisz 90
A dlaczego z przymusu ten offroad?
Nom to jest MMC L200 chyba, więc tak analizuję, bo w moim Terku był spinany dyfer tylni razem z reduktorem za pomocą serwa, a Terki były budowane na bazie Pajero z 80 i 90 lat, i o tyle o ile w noeych pajerachspierdolili (w mojej ocenie) tylne zawieszenie ze wzgledu na wprowadzenie na kół skrętnych i wielowachaczy bo czesto koła sie rozchodzą, o tyle L200 do 2008 (chyba nie jestem pewien) miało z tyłu właśnie stały most który współdzielił z Terrakanami.
Co do SymmetricalAWD Subaru to wiem jak działa, ja tam nie pisałem o napędzie tylko o symetrycznym wzdłużnym napędzie awd, który pracuje stronami , a nie przód tył. Tutaj jest dośc fajnie objaśnione o co mi chodzi
Albo grubo albo wcale, bokiem przez swiat Ja bardziej offroad lekki, ale nie z pasji, bardziej z przymusu
Bokiem przez świat to raczej dowolnym tylno napędwcem a to nie moja bajka, żeby quattro zrobić tak na suchym asfalcie pewnie potrzebne byłoby grubo ponad 250 kucy. Za to prowadzenie w zakrętach to bajka, nie wspominając już o zabawie na śniegu czy szutrze...
Kolega któremu przyznawałeś rację pisał o maluchu, a tak się składa że to taki sam typ napędu jak w garbusie, silnik z tyłu, napęd na tył. Waga nie ma tu nic do rzeczy, spróbuj coś wyciągnąć lekką 316 która też napęd ma na tył ale silnik już z przodu wtedy zrozumiesz. I co do malucha geniuszu to był model z chlodnicą, znajdź w necie jaki to może przestaniesz idiote z siebie robić. Tylko skąd taki gówniarz ma to wiedzieć skoro Ty nawet żeby iść na rower musisz rodziców o zgodę pytać.
Lekki offroad to się 80 robiło
Za to c4 możesz jechać i w ciężki teren (oczywiście póki prześwitu starczy) i kilkuset kilometrową trasę... Do tego zimą żadne wniesienie nie jest straszne. Albo te miny gdy wszyscy ze strachem jadą 50 a Ty na luzie lecisz 90
A dlaczego z przymusu ten offroad?
Bokiem przez świat to raczej dowolnym tylno napędwcem a to nie moja bajka, żeby quattro zrobić tak na suchym asfalcie pewnie potrzebne byłoby grubo ponad 250 kucy. Za to prowadzenie w zakrętach to bajka, nie wspominając już o zabawie na śniegu czy szutrze...
Z przymusu bo mieszkam wiosce na północnym-wschodzie Islandii, i przeżyłem juz tutaj takie zimy, że bez skutera śnieznego nie podchodź. A z tym przymusem to taki wolny zarcik, tutaj najwięcej cudów natury jest zdala od cywilizacji, więc 4x4 jak najbardziej przydatne.
Z przymusu bo mieszkam wiosce na północnym-wschodzie Islandii, i przeżyłem juz tutaj takie zimy, że bez skutera śnieznego nie podchodź. A z tym przymusem to taki wolny zarcik, tutaj najwięcej cudów natury jest zdala od cywilizacji, więc 4x4 jak najbardziej przydatne.
Nie powiem, trochę zazdroszczę tej Islandii, piękny kraj.... Samochody też mają tam ciekawe.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów