Jedna z najlepszych gier, jakie kiedykolwiek powstały. Mimo 12 lat od premiery, mało która gra (niezależnie od gatunku) może się z nią równać. Może dlatego, że powstawała w epoce, gdy twórcy wciąż starali się wymyślać coś innowacyjnego, przecierać szlaki i robić gry dobre, a nie łatwe i przyjemne dla dzieciarni.
Co mi się najbardziej spodobało:
- ograniczone zasoby ludzkie. "Produkujemy" tylko budynki i pojazdy (którymi trzeba kierować...), ludzi mamy ściśle określoną liczbę, na nowych nie ma co liczyć; Można ich przekwalifikować i szkolić (mają umiejętności i zdobywają doświadczenie!), ale raz utracony żołnierz jest utracony do końca gry;
- rozgałęzione drzewko kampanii i wiele zakończeń. Oznacza to całkiem różne misje albo te same odgrywane z zupełnie innej perspektywy;
- modułowa budowa pojazdów. Wynajdujesz gąsienice, uzbrojenie, napęd i na tej podstawie konstruujesz pojazdy, które chcesz produkować;
- cała góra ciekawych broni, wynalazków i usprawnień;
- niesamowita, pełna zwrotów akcji fabuła i niebanalne dialogi;
- miodność, klimat oraz ogólny poziom dopracowania i uwzględnienia szczegółów;
- FENOMENALNE spolszczenie - oddano nie tylko nastrój i emocje, ale też AKCENT - Ruscy i Ciapaci mówią każdy ze swoim akcentem!