📌
Wojna na Ukrainie
- ostatnia aktualizacja:
Wczoraj 22:27
📌
Konflikt izrealsko-arabski
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 5:19
Zrzutka na serwery i rozwój serwisu
Witaj użytkowniku sadistic.pl,Od czasu naszej pierwszej zrzutki minęło już ponad 7 miesięcy i środki, które na niej pozyskaliśmy wykorzystaliśmy na wymianę i utrzymanie serwerów. Niestety sytaucja związana z niewystarczającą ilością reklam do pokrycia kosztów działania serwisu nie uległa poprawie i w tej chwili możemy się utrzymać przy życiu wyłącznie z wpłat użytkowników.
Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
W dniu 18 kwietnia 2019 r. o godzinie 19:53, krótko po starcie z pasa startowego 24, Beechcraft B60, rejestracja N65MY, podczas wspinania się na wysokość 50 stóp z prędkością 69 węzłów, z niewyjaśnionych przyczyn runął na pas startowy lotniska Fullerton Municipal Airport (FUL), Fullerton, Kalifornia. Pilot, Robert Kenner Ellis, zginął na miejscu, zaś samolot został zniszczony. Maszyna była zarejestrowana w KMA Technology Solutions LLC. Lot miał zaplanowane miejsce docelowe lotnisko miejskie Heber City - Russ McDonald Field (HCR) ), Heber, Utah.
Robert Kenner Ellis- pilot, który poniósł śmierć w tej katastrofie:
Beechcraft B60 przed katastrofą:
Ta sama maszyna po katastrofie:
Robert Kenner Ellis- pilot, który poniósł śmierć w tej katastrofie:
Beechcraft B60 przed katastrofą:
Ta sama maszyna po katastrofie:
To polatane.
Trochę to wyglądała jakby zulem zarzuciło o ziemię
Nie to że jestem znawcą, ale stawiam dolary przeciwko orzechom, że doszło do podręcznikowego przykładu tzw. critical engine failure. Jak widać na załączonym zdjęciu, oba śmigła w tym samolocie obracają się (z perspektywy pilota) zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara, jak w większości silników produkcji zachodniej. Podczas startu doszło pewnie do awarii i spadku mocy lewego silnika - który w tej konfiguracji jest tzw. silnikiem krytycznym - co przy małej prędkości postępowej i minimalnej wysokości nie zostawiło pilotowi szans na żaden manewr. Widać wyraźnie, jak samolot zwala się gwałtownie na lewe skrzydło - prędkość jest za mała, aby taka szybka beczka o ponad 180 st. była możliwa do wykonania tylko za pomocą powierzchni sterowych, to wypadkowa sumy sił momentu obrotowego prawego silnika i asymetrii ciągu, powstałych po awarii lewego motoru. Na angielskojęzycznej Wiki jest na ten temat świetny artykuł:
en.wikipedia.org/wiki/Critical_engine
en.wikipedia.org/wiki/Critical_engine
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych
materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony
oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów