18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (2) Soft (1) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:51
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 14:20
📌 Powodzie w Polsce - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 23:12
Nie od dziś wiadomo, że Polacy robią zajebiste gry. Po znakomitym roku 2011 (Wiedźmin 2, Dead Island, Bulletstorm, Anomaly: Warzone Earth czy Hard Reset) były dwa lata względnego spokoju - co nie oznacza że nie wychodziło nic, aż do teraz. Marudzicie że w niczym nie jesteśmy dobrzy? No to jest coś, gdzie zgniatamy całą Europę i pewnie 9/10 świata.



W roku 2014 wyjdzie mnóstwo świetnych polskich gier, a w śród nich:
Wiedźmin 3: Dziki Gon (CD Projekt RED) - najbardziej oczekiwana gra wg Golden Joystick 2013, "E3 2013 People's Choice Award" od IGNu i kilkadziesiąt innych nagród;
Dying Light i Hellraid (Techland) - na kolejną grę o zombie czeka pół świata;
Lords of the Fallen i Enemy Front (CI Games) - zwłaszcza LotF zapowiada się przekozacko;
The Vanishing of Ethan Carter (The Astronauts) - studio założone przez trzon nieistniejącego już People Can Fly (Painkiller, Gears of War na PC, Bulletstorm i ostatnie Gears of War: Judgment);
Raven's Cry (Reality Pump) - to oni stoją za świetnym Two Worlds II;
Worlds of Magic (Wastelands Interactive) - dwa razy zebrali kasę na Kickstarterze;
Godfire: Rise of Prometheus (Vivid Games) - po olbrzymim sukcesie Real Boxing i współpracą z NVidią, robią nową, ciekawie zapowiadającą się grę;
Darkwood (Acid Wizard Studio) - gra indie, która zebrała kasę na Indiegogo;
Fortnite (Epic Games Poland) - przekształcone z People Can Fly studio, tworzy swoją pierwszą grę;

A w zanadrzu są jeszcze: Another Case Solved (Ars Thanea Games), Rambo: The Video Game (Teyon), Afterfall: Reconquest (Intoxicate Studios), Basement Crawl (Bloober Team), Race to Mars (Intermarum), Rascal Rider (Cameleon-labs), The Mims Beginning (Squatting Penguins), MouseCraft (Crunching Koalas), SpaceCom (one2tribe)...

Wiele z nich to indyki, kilka zebrało kasę na platformach finansowania społecznościowego, kilka wystartowało na Stream Greenlight...

Źródło: własne + hcgamer(dot)pl
Zgłoś
Avatar
bakoo 2014-01-04, 0:44
Będzie co pobierać
Zgłoś
Avatar
Lam3rZ 2014-01-04, 1:13
Nie zapominajmy o Cyberpunk 2077 robionym przez CD project RED To bedzie dopiero gra
Zgłoś
Avatar
Modrzew88 2014-01-04, 1:34
Lords of the fallen nie jest polską grą, Polacy odpowiadają tylko za projekty graficzne i stronę artystyczną, gameplay, mechanikę oraz całą resztę tworzą Niemcy.
Zgłoś
Avatar
DZaK 2014-01-04, 4:36
A nikt nie docenia małych produkcji jak Roman Empire: apps.microsoft.com/windows/app/roman-empire/18a56d6a-901f-4f84-aba9-4d57b91e64b9

Gra stworzona przez jednego Polaka, wszystko wieczorami po pracy

Zgłoś
Avatar
R................y 2014-01-04, 5:18
Jak Wiedźmin trójka wyjdzie to znikam na tydzień
Zgłoś
Avatar
ryb3czek 2014-01-04, 7:39
Hehe the Pirate bay już czeka:
Zgłoś
Avatar
szycharpk 2014-01-04, 11:35
Skąd ta pewność że będą świetne skoro nikt w nie jeszcze nie grał
Zgłoś
Avatar
abcdefgz 2014-01-04, 12:00
srf, Również czekam z utęsknieniem na Pillars of Eternity i Tides of Numenera. Tak w sumie to wielkie dzięki za tą odpowiedź, bo jakoś ostatnio wyleciało mi z głowy że prace nad tymi grami trwają, ogarnąłem własnie nowy teaser do Pillars of Eternity, będzie miazga!
Zgłoś
Avatar
4................h 2014-01-04, 12:08
Prawda jest taka, że polska scena gier komputerowych jest malutką scenką, w większości przypadków są to gierki dla polskiego wydawcy PLAY. W Polsce nie ma dobrych analityków, są programiści. Różnica polega na tym, że ten pierwszy myśli a drugi potrafi pisać kod. Ponadto brakuje $$ na polskie produkcje.
Wychowanie się na Heros czy jakiś innych to tylko roczniki, a nie jakieś Polskie dziedzictwo programistyczne.

Polskie uczelnie nie uczą jak tworzyć gier, a jak słuchać "rozkazów" innych. Dlatego mamy dobrych programistów eksportowych a całkowity brak wizjonerów i analityków. Większość kończących uczelnie wyższe nie ma pojęcia jak działa zwykły Notatnik czy Kalkulator w Windows, a co dopiero o grach.
Zgłoś
Avatar
ellsworth 2014-01-04, 12:37
@up Czy na prawdę potrzeba dużej kasy, by stworzyć hit? Nie sądzę. Zrobienie gry takiej dobrej jak choćby Heroes 3 na pewno nie byłoby drogie, a jednak biłaby na głowę 99% wysokobudżetowych produkcji.
Zgłoś
Avatar
abrakadabro 2014-01-04, 13:44
Wiadomo, że kiedyś gry były lepsze, natomiast ciesze się, że teraz jest tzw "prowadzenie za rączkę" bo wystarczy porównać gothica 2 i 3. W drugiej części cieszył świat w którym można było wejść na każdy kamień albo objeść wroga do okoła jak się było za słabym na walke, wszystkiego człowiek szukał sam bez minimapek, kompasów, podświetlanych ścieżek itp. ale to były czasy w których cały świat gry to była zaledwie mała część dzisiejszych rozbudowanych sandboxów i nie wyobrażam sobie, żeby dzisiaj szukać sobie jakiejś runy bez ułatwienia po światach 10x większych niż cała górnicza dolina.
Zgłoś
Avatar
KhazAkar 2014-01-04, 18:09
Ja olewam dzisiejsze "hity",bo dla mnie grafika w nich to często przerost formy nad treścią (np. BF4 czy CoD:Ghosts). Sam pykam po dziś dzień w Gothic 1,Gothic 2,Diablo II z dodatkiem LoD,nawet takie "perełeczki" jak Warzone 2100 czy Warcraft III. Nowszych nie tykam,bo mnie nie interesują/za słaby komp.
Zgłoś
Avatar
J................r 2014-01-04, 19:32
Ja czekam na W3, a wytlumaczy mi ktos o co chodzi z tym Cyber Punkiem 2077 co to za gra, czy to strzelanka, czy strategia ?
Zgłoś
Avatar
boberm 2014-01-04, 19:35 1
JADoktor napisał/a:

Ja czekam na W3, a wytlumaczy mi ktos o co chodzi z tym Cyber Punkiem 2077 co to za gra, czy to strzelanka, czy strategia ?



Cyberpunk 2077 to będzie RPG dziejące się w przyszłości, elektronika, komputery i te sprawy. Strzelanie jakieś tez będzie.
Zgłoś
Avatar
MrTijomono 2014-01-04, 22:20
Tajest! Kwiecień, Dying Light kurwaaaaaa!
Zgłoś