18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia (1) Soft (8) Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 20:05
📌 Konflikt izrealsko-arabski Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 20:49
Avatar
zomos 2015-07-26, 20:49 1
Do obsługi F16 potrzeba sztabu ludzi i okrutnego wyszkolenia. W warunkach normalnego użytkowania zbierane są kamienie z pasa, nie można lądować na trawie bo się zawieszenie uszkodzi itp itd. W migach nie masz takich wymagań. Nie potrzebują specjalnej infrastruktury od producenta do ich obsługi. Z F`ami jest jak z nowoczesnymi samochodamia - nie pojedziesz do pana mietka bo spierdoli. Miga naprawisz u pana Mietka i jak nalejesz chujowego oleju to się nie zatrze tak szybko jak nowy mercedes co wymaga 50 norm dla oleju... Na tym polega zaleta Miga. Druga sprawa to wektorowany ciąg i podwójny silnik. Jak jeden padnie to dalej dasz radę jako tako lecieć.
No ale to nie Amerykańskie "Lokhidy" których obsługa i sprzęt do obsługi kosztuje tyle co drugi komplet "eFów".

Dlatego właśnie ten nasz skurwiały rząd kupił eFy bo Amerykanie zarabiają na obsłudze.... Dlatego nie kupili Grippena który jest nowszy i nie ma takich pojebanych wymagań oraz bez problemów w normalnej eksploatacji wyląduje na trawie a nawet na autostradzie...
Zgłoś
Avatar
SztywnyDrąg 2015-07-26, 20:56 1
zomos napisał/a:

Do obsługi F16 potrzeba sztabu ludzi i okrutnego wyszkolenia. W warunkach normalnego użytkowania zbierane są kamienie z pasa, nie można lądować na trawie bo się zawieszenie uszkodzi itp itd....



ehh i zaczyna się pierdolenie znawców... w warunkach NORMALNEGO użytkowania to nawet przed startem Su-22 się zbiera kamienie, w trybie wojennym takie procedury nie obowiązują, popatrz sobie na izraelskie f-16.
Oczywiście wszyscy tacy mądrzy, niezależni i nie słuchają mediów a wiecie skąd po raz pierwszy wyszło info o "delikatesowych" efach? z takich szczytów dziennikarskich jak wybiórcza i fakt... to samo było z Rosomakami, że niedopancerzone - i do afganu przez media posłaliśmy parę BRDMów które stały nieużywane bo żołnierze bali się wsiąść. To samo było przy zakupie Leopardów, że lepiej inwestować w przestarzałą konstrukcję "Twardego", teraz to samo będzie przy coraz blizszym zakupie okrętów podwodnych, że złe że liżemy dupę zabojadom/faszystom... ehhh
Zgłoś
Avatar
miskolabor 2015-07-26, 21:01 1
@zomos
następny "znafca"
"Do obsługi F16 potrzeba sztabu ludzi i okrutnego wyszkolenia" hahaha to żeś pojechał...
Masz na myśli FOD walk (kamyki i inne syfy na pasie), tak nisko osadzony wlot powietrza to jego wada. Każdy samolot wymaga obsług, to nie samochód, pilot nie wysiądzie w czasie lotu i sobie coś tam poprawi. Skończcie już pitolić na F-16, bo z każdym następnym zdaniem tylko się ośmieszacie swoją niewiedzą, chcecie więcej wiedzieć zorganizujcie sobie wycieczkę do 32BLT w Łasku, telefon do rzecznika bazy, a ja jak będę mógł to poopowiadam wam na temat efa i pokażę to i owo.
Pozdrawiam

______________

Prawda w oczy kole
Zgłoś
Avatar
OjciecStiflera 2015-07-26, 21:27
@up. Myślisz że wpuszczą "Grupa zorganizowana Sadoli" ?? Jeśli tak to się pisze. Byłem kilka razy służbowo i tu i w krzesinach i w powidzu, byłem też na okęciu, ławicy. Ciężko się skupić na robocie jak obok takie statki startują. W środę byłem pod malborkiem, pięknie Migi latały.
Zgłoś
Avatar
miskolabor 2015-07-26, 21:45 2
@up
Tak wpuszczą wiele wycieczek było małych i dużych, na 100% musi być zorganizowana, jak chcecie dzwońcie pytajcie zorganizujcie się np portal Sadistic.pl admini niech nadmuchają sprawę i już. A ja się z wami chętnie spotkam, mamy osoby odpowiedzialne za wycieczki, jest co zobaczyć, mamy małe muzeum SP np MIGA 29 i inne.
Zapraszam

______________

Prawda w oczy kole
Zgłoś
Avatar
Nimrod-PW 2015-07-26, 22:27
Niestety ale nalot płatowca polskich migów 29 dobiega końca. Ciekaw jestem co dalej będzie z modernizacją bo podobno ruskie nie są zbyt skorzy do modernizacji a i polskie wojsko (czyt. politycy) nie bardzo są zainteresowani tamtym kierunkiem. Pomijając samolot o bardzo ładnej sylwetce i ładnej linii aerodynamicznej.
Zgłoś
Avatar
hablababla 2015-07-26, 23:54 1
Widać, że z Polski. Kopci jak każdy passat w TEDEIKU od niemca.
Zgłoś
Avatar
avalanch 2015-07-27, 8:02 1
Nie takie rzeczy się w Battlefield 4 robi

BTW cytują naszego prezydenta Bronisława
"Jest takie powiedzenie, że polski lotnik to jest taki, że jak trzeba będzie, to nawet poleci na drzwiach od stodoły."

Zgłoś
Avatar
NightMarePOL 2015-07-27, 14:21
Ukraince też parę lat temu ładnie pokazali
Zgłoś
Avatar
jaca551 2015-07-27, 19:52
I jedyną elektroniką na pokładzie był zegarek pilota
Zgłoś
Avatar
Quazzami 2015-07-27, 21:52
Nie wiem, który piękniejszy - MiG-29 czy jednak Su-35...
Zgłoś
Avatar
tranzystor 2015-07-29, 18:27
miskolabor napisał/a:

następny "znafca"

"Do obsługi F16 potrzeba sztabu ludzi i okrutnego wyszkolenia" hahaha to żeś pojechał...

Masz na myśli FOD walk (kamyki i inne syfy na pasie), tak nisko osadzony wlot powietrza to jego wada. Każdy samolot wymaga obsług, to nie samochód, pilot nie wysiądzie w czasie lotu i sobie coś tam poprawi. Skończcie już pitolić na F-16, bo z każdym następnym zdaniem tylko się ośmieszacie swoją niewiedzą, chcecie więcej wiedzieć zorganizujcie sobie wycieczkę do 32BLT w Łasku, telefon do rzecznika bazy, a ja jak będę mógł to poopowiadam wam na temat efa i pokażę to i owo.



Co nam poopowiadasz specu od awiacji? To co Ci naopowiadali na przyśpiesoznych kursach? Widzisz, ja z racji wykonywanego zawodu bywałem również w różnych bazach lotniczych i niektórych jednostakach wojskowycn na zachodzie. Skończ się rozsrywać o tym boskim F-16, bo z tego co widzę dostajesz orgazmów na sam dźwięk słowa "jaszczomb", czyli zapewne zapierdalasz na miotle po cppsie. Każdy, kto miał styczność z amerykańską technologią i ma trochę oleju w głowie widzi, jak działa ich marketing i jakie on ma odwzwierciedlenie w rzeczywistości. Dlatego właśnie rozwinięte państwa europejskie zamiast kupić od General Dynamic, wyłożyły ogromną kasę i opracowały lepszego i niezawodnego Eurofightera. Dlatego własnie zamiast kupić klamota Sikorskiego, stworzyły Eurocoptera. Z tego samego powodu zrezygnowały z cudnego Herculesa i skonstruowały A400M. Podobnie było z transporterem opancerzonym Boxer, czołgami i rakietami. Mimo, że na zachodzie liczą się z każdym groszem, a opracowanie takiej technologii jest droższe, niż zakup gotowego rozwiązania od amerykanów. Dlatego właśnie u nas się tacy jak Ty podniecają Patriotami, a Niemcy ogłosili niedawno wprost, że to nie rozwojowy i przestarzały klamot. Ale amerykańska propaganda robi swoje. Pewnie jeszcze narobią szumu i przekręcą przetarg na śmigłowce i będziemy kolejnym gównem latać.
Sprali Ci resztki mózgu, ale przecież szeregowy, który myśli, to kiepski żołnierz. Ma poprostu wykonywać rozkazy.
Zgłoś
Avatar
pikus88 2015-07-29, 22:46
@up ja natomiast znawcą lotnictwa nie jestem, ale o ile dobrze kojarzę to na forach z tym związanych, przeważają opinie, że F16 były zdecydoowanie lepszym zakupem niż to co nam oferowano, a sam Eurofighter, którego tak tu zachwalasz byłby droższy od tego amerykańskiego szmelcu. Poza tym kwestie logistyczne i późniejszej obsługi też przemawiały na korzyść maszyny z USA.
Warto też wspomnieć, że skoro ten cudowny europejski "latawiec" jest taki dobry to jakim cudem Niemcy rezygnują z zakupu maszyn, które wcześniej rezerwowały, a Hiszpanie i Anglia decydują o sprzedaży pierwszej transzy swoich samolotów.
Jak coś jest jest takie dobre to dlaczego rezygnuje się z posiadania tego?
Zgłoś
Avatar
tranzystor 2015-07-31, 15:37
pikus88 napisał/a:

ja natomiast znawcą lotnictwa nie jestem



Zdecydowanie nie jesteś, jak czerpiesz "wiedzę" z internetowych for. Zapewne sami specjaliści i lotnicy się tam wypowiadają.
Oczywiście, pod żadnym kątem zakup F-16 był dla nas nieopłacalny, a zakup którejść z pozostałych opcji był zdecydowanie lepszy. Ale nawet korzystając z Internetu można się o tym przekonać, analizując oferty przetargowe, które zostały odtajnione, jak w przypadku ostatniego przetargu na śmigłowce. Amerykański marketing polega na tym, że robią szum osoby nie mające pojęcia o temacie, a na pierwszy rzut oka ich oferta wygląda najlepiej.

Odnośnie Eurofightera, to nie wiem skąd takie informacje, pewnie też z Internetu. To konstrukcja wciąż dopracowywana i w fazie testów końcowych. A plotka o niesprawności niemieckiego wojska, w tym lotnictwa, pojawiła się nagle, gdy był pomysł, aby NATO broniło "przyjaciół" ukraińców...
Zgłoś
Avatar
pikus88 2015-07-31, 23:18
Edit: jednak szkoda mojego czasu, nie ma sensu ciągnąć dalej tej dyskusji, zwłaszcza że mamy tu eksperta.
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie  
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.

Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:

  Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów