📌
Wojna na Ukrainie
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 14:32
📌
Konflikt izrealsko-arabski
- ostatnia aktualizacja:
29 minut temu
🔥
Ukraińcy dostają łomot w Gdańsku
- teraz popularne
Kobiety lepiej znoszą przeciążenia z powodu mniejszej odległości mózgu od serca. Dlatego idelany pilot powinien mieć króciutką szyje i lekko krępą budowe. Do tego lepiej żeby nie miał wzrostu powyżej 1,75m
Ten pan wytrzymał 9g ale w kombinezonie antyprzeciążeniowym
Ten pan wytrzymał 9g ale w kombinezonie antyprzeciążeniowym
1:50 jak dla mnie najlepsze z całego filmu....
A tak poza tym. To do czego można porównać przeciążenie typu 4G np?
A tak poza tym. To do czego można porównać przeciążenie typu 4G np?
Przeciążenia:
stojąc na głowie -1 G
spacerując w przestrzeni kosmicznej 0 G
spacerując po ulicy 1 G
rozpędzając bolid F1 do 360 km/h 1,4 G
podczas typowej turbulencji lecąc samolotem rejsowym 1,9 G
podczas zabawy na huśtawce 2,5 G
podczas kichania 2,9 G
podczas kaszlu 3,5 G
podczas jazdy na roller-coasterze 4 G
w wyścigu podczas normalnego hamowania bolidem F1 4 G
pokonując zakręt z prędkością 300 km/h bolidem Red Bull Racing 5,5 G
wykonując skomplikowane ewolucje podczas Red Bull Air Race 10 G
po uruchomieniu katapulty w nowoczesnym myśliwcu wojskowym 12 -14 G
przeciążenia działające na tłoki w silniku bolidu F1 9000 G
Największe przeciążenia przeżyte przez człowieka:
Dobrowolne: ppłk John Stapp w 1954 r. doznał przeciążenia 46,2 G w saniach rakietowych. W wyniku tego eksperymentu popękały mu naczynia krwionośne w gałce ocznej (okresowa utrata wzroku, który J. Stapp odzyskał â szczęśliwie siatkówki w oczach nie były uszkodzone).
Mimowolne: kierowca Formuły 1, David Purley, doświadczył przeciążenia równego średnio 179,8 G w roku 1977, gdy wyhamował ze 173 do 0 km/h na długości 66 cm, w wyniku uderzenia w ścianę.
źródła: f1onfire.com/3drace/info/06.html oraz wikipedia
stojąc na głowie -1 G
spacerując w przestrzeni kosmicznej 0 G
spacerując po ulicy 1 G
rozpędzając bolid F1 do 360 km/h 1,4 G
podczas typowej turbulencji lecąc samolotem rejsowym 1,9 G
podczas zabawy na huśtawce 2,5 G
podczas kichania 2,9 G
podczas kaszlu 3,5 G
podczas jazdy na roller-coasterze 4 G
w wyścigu podczas normalnego hamowania bolidem F1 4 G
pokonując zakręt z prędkością 300 km/h bolidem Red Bull Racing 5,5 G
wykonując skomplikowane ewolucje podczas Red Bull Air Race 10 G
po uruchomieniu katapulty w nowoczesnym myśliwcu wojskowym 12 -14 G
przeciążenia działające na tłoki w silniku bolidu F1 9000 G
Największe przeciążenia przeżyte przez człowieka:
Dobrowolne: ppłk John Stapp w 1954 r. doznał przeciążenia 46,2 G w saniach rakietowych. W wyniku tego eksperymentu popękały mu naczynia krwionośne w gałce ocznej (okresowa utrata wzroku, który J. Stapp odzyskał â szczęśliwie siatkówki w oczach nie były uszkodzone).
Mimowolne: kierowca Formuły 1, David Purley, doświadczył przeciążenia równego średnio 179,8 G w roku 1977, gdy wyhamował ze 173 do 0 km/h na długości 66 cm, w wyniku uderzenia w ścianę.
źródła: f1onfire.com/3drace/info/06.html oraz wikipedia
o kurna. Tak wyglądają codzienne ćwiczenia pilotów? tzn. to jest w zastępstwie za poligon.
Człowiek Kciuk wytrzymał!
Gaucho napisał/a:
Przeciążenia:(...)
Mimowolne: kierowca Formuły 1, David Purley, doświadczył przeciążenia równego średnio 179,8 G w roku 1977, gdy wyhamował ze 173 do 0 km/h na długości 66 cm, w wyniku uderzenia w ścianę.
źródła: f1onfire.com/3drace/info/06.html oraz wikipedia
Przeżył? Tzn wyszedł bez szwanku? A nawet jeśli coś mu się stało to wyleczył się?
Cytat:
Przeżył? Tzn wyszedł bez szwanku? A nawet jeśli coś mu się stało to wyleczył się?
Przeżył ;] Złamał w wielu miejscach nogi, miednicę i żebra. Wrócił do wyścigów, ale ograniczył się do serii Aurora AFX. Warto obejrzeć film na YT jak ratował swojego kolegę z teamu Rogera Williamsona kiedy ten stanął w płomieniach na torze w swoim bolidzie. Sadystów może ucieszy fakt, że Williamson spalił się żywcem..
Purley przeżył hamowanie ze 173 do 0 km/h na odcinku 66 cm podczas wypadku w kwalifikacjach Grand Prix Formuły 1 na torze Silverstone Circuit w Wielkiej Brytanii w roku 1977. Odpowiada to przeciążeniu 179,8 g, które jest uważane za najwyższe jakie kiedykolwiek przetrwał człowiek[1]. Złamał w wielu miejscach nogi, miednicę i żebra. Wrócił do wyścigów, ale ograniczył się do serii Aurora AFX.
wikipedia -pl
wikipedia -pl