18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (2) Soft (1) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:51
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 14:20
📌 Powodzie w Polsce - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 23:12
Avatar
bravoteampolska 2012-06-06, 23:14
Mic3K napisał/a:

Jak może ogień z turbiny strzelać, skoro zasysa powietrze ? Weź się zastanów zanim coś napiszesz



TO jak myślisz skąd w końcu , bo jedyne co jest jakby otwarte za kolektorem to turbina , bo przecież chyba korba bokiem nie wyleciała .
Turbina na jednej osi łączy wirnik który napędzany jest od spalin i wirnik który napędza pęd powietrza .
Może miedzy tymi wirnikami robi się nieszczelność przy tak ogromnych obrotach
Zgłoś
Avatar
4ndr3 2012-06-06, 23:15
Wygląda jakby mu marchewy na złączu kolektora z blokiem silnika sadził. Ale wydarł ładnie. 2WD z takim momentem by w miejscu stał pewnie.
Zgłoś
Avatar
Skora2 2012-06-06, 23:16
@ Up wlasnie miałem pisać łopatki od turbiny są dość słabe i kilka takich "wybuchów" - po turbinie...
Kolektor wydechowy? raczej nie bo zapewne idzie podspodem. Czekam na ocene eksperta:D
Zgłoś
Avatar
bravoteampolska 2012-06-06, 23:21
No chyba rzeczywiście jedynym miejscem , przez który mógłby iść taki ogień to turbina , reszta przecież jest szczelna
Zgłoś
Avatar
squorpion 2012-06-06, 23:26
juki napisał/a:

zukalem po tagach, nie znalazlem.


tak szybko spierdoliło że nie dziwne że nie znalazłeś
Zgłoś
Avatar
Skora2 2012-06-06, 23:32
bravoteampolska napisał/a:



TO jak myślisz skąd w końcu , bo jedyne co jest jakby otwarte za kolektorem to turbina , bo przecież chyba korba bokiem nie wyleciała .
Turbina na jednej osi łączy wirnik który napędzany jest od spalin i wirnik który napędza pęd powietrza .
Może miedzy tymi wirnikami robi się nieszczelność przy tak ogromnych obrotach



Jak już wcześniej wspominałem w łopatkach w turbinie nie stosują wytrzymałych materiałów, także zsumuj obroty samej turbiny i jeszcze te wybuchy... kiepsko widzę "te cienkie blaszki" w środku... Nie mniej jednak, jak kogoś stać na taki tuning to na kilka turbin w miesiącu? czemu nie...
Zgłoś
Avatar
MortiCRX 2012-06-06, 23:53
a było kiedyś Evo bez turbo???
Zgłoś
Avatar
Corradolicious 2012-06-07, 0:20
pakicito napisał/a:


evo ma biturbo


od kiedy? od 8 generacji w wersji MR zaczeto stosowac twinscroll, ale zawsze byla tam jedna turbina. W sumie jaki jest sens stosowania dla takich mocy dwoch turbin dla jednego rzedu cylindrow?

bravoteampolska napisał/a:

A mnie ciekawi jedno , strzały od strony silnika , a dokładnie jakby od kolektora wydechowego widoczne pod silnikiem w 11 sekundzie .
Co to jest ??
W jaki sposób , przecież układ wydechowy począwszy od kolektora przy silniku jest szczelny , to skąd te strzały ognia ??


To jest wastegate wypuszczone do atmosfery.
Zgłoś
Avatar
Q................c 2012-06-07, 1:22
Oddał bym prawie wszystko aby móc tak zrobić w moim golfie III...
Zgłoś
Avatar
bravoteampolska 2012-06-07, 1:28
Corradolicious napisał/a:


od kiedy? od 8 generacji w wersji MR zaczeto stosowac twinscroll, ale zawsze byla tam jedna turbina. W sumie jaki jest sens stosowania dla takich mocy dwoch turbin dla jednego rzedu cylindrow?

To jest wastegate wypuszczone do atmosfery.



technikajazdy.info/quiz-motoryzacyjny/co-to-jest-wastegate/

Według tej stronki to wastegate owszem wypuszcza nadmiar spalin , ale spowrotem do wydechu , a nie na zewnątrz , czyli nie powinno robić takich ''ogniowych'' wystrzałów

Quoltec napisał/a:

Oddał bym prawie wszystko aby móc tak zrobić w moim golfie III...


Skoro chcesz oddać prawie wszystko , to w czym problem , robisz swapa na 2,8 , zakujesz silnik , pakujesz turbo , do tego ten system syncro i masz .
Koszt pewnie koło 20 tys zł a może więcej nie wiem bo nie robiłem i nie stać mnie na to .
Wszystkiego nie trzeba wystarczy >20 tys zł
Zgłoś
Avatar
m................0 2012-06-07, 2:18
LPG mu strzela z rury.....do wyregulowania
Zgłoś
Avatar
a................0 2012-06-07, 3:50
Evo IX vs Golf II

trololo
Zgłoś
Avatar
JURIJ_77 2012-06-07, 7:52
bravoteampolska napisał/a:

A mnie ciekawi jedno , strzały od strony silnika , a dokładnie jakby od kolektora wydechowego widoczne pod silnikiem w 11 sekundzie .
Co to jest ??
W jaki sposób , przecież układ wydechowy począwszy od kolektora przy silniku jest szczelny , to skąd te strzały ognia ??



jest tak, że przy takiej mocy i dawce paliwa nie całe ono spali się w cylindrze i część pójdzie do wydechu. Tam następuje później jego nagłe spalenie w postaci wybuchu. Katalizatorów takie auta nie mają raczej hehe więc takie rzeczy mają miejsce.

Jest jeszcze inna opcja - widziałem jak koleś miał w Hondzie zamontowane coś w rodzaju ... wtrysku benzy w wydechu i robił podobne rzeczy.

bravoteampolska napisał/a:

Skoro chcesz oddać prawie wszystko , to w czym problem , robisz swapa na 2,8 , zakujesz silnik , pakujesz turbo , do tego ten system syncro i masz .
Koszt pewnie koło 20 tys zł a może więcej nie wiem bo nie robiłem i nie stać mnie na to .
Wszystkiego nie trzeba wystarczy >20 tys zł



nie jest to zupełnie opłacalne ... w 20k się nie zamkniesz, sam tego nie zrobisz, a żadna firma za taką kasę się nie podejmie. A skoro już pakować w Turbo-Kit, to czemu nie w BiTurbo poza tym do IIIki jest problem ze zmieszczeniem 2.8 V6 - trzeba sporo rzeżby. VR6 - tak, mieści się, z resztą były i w serii, ale V6 nie bez problemu ( silnik w poprzek i za duży kąt rozwarcia cylindrów).
Zgłoś
Avatar
kickinyo 2012-06-07, 8:29
Skora2 napisał/a:



Jak już wcześniej wspominałem w łopatkach w turbinie nie stosują wytrzymałych materiałów, także zsumuj obroty samej turbiny i jeszcze te wybuchy... kiepsko widzę "te cienkie blaszki" w środku... Nie mniej jednak, jak kogoś stać na taki tuning to na kilka turbin w miesiącu? czemu nie...



Buhaha koleś. Wybuchy z turbiny i wymiana pare razy w tygodniu

Ciekawy jesteś, o samochodach chyba z NFS się uczyłeś.

A wiesz co to jest TurboAntiLag ?
Zapraszam do lektury i ciekawe że turbo wytrzymuje.

Po drugie turbo nie kosztuje 800zł jak do jakiegoś starego golfa tylko na tą moc co jest w evo czyli ok 700km taki wiatrak kosztuje lekko 8tyś zł
Zgłoś
Avatar
Philipek 2012-06-07, 11:27 3
1) @okar19 ten filmik z ta terenowka jest jakims mega fake 0.o tzn tylko o dzwiek mi chodzi ;P dzwiek jest z tego filmiku: /watch?v=rmNy-ajRV0U

2) te wybuchy o ktorych tak tu debatujecie to tzw screem pipe.
turbo w czesci, ktora idzie do wydechu ma 2 otwory. w jednym, wiekszym widac wirnik i z tamtad idzie gorace powietrze silnika jak turbina sie kreci, drugi to "west gate". west gate jest otwierany za pomoca aktuatora, sterujacego doladowaniem. kiedy spaliny leca zbyt szybko i doladowanie moglo by byc niebezpiecznie wysokie, westgate wypuszcza spaliny obok wirnika. screem pipe jest to rurka, ktora nie laczy obu tych otworow do jednego wydechu a rozdziela na 2 rurki. to ktoredy screem pipe bedzie wypuszczalo powietrze zalezy od wlasciciela, osobiscie jak bym cos takiego instalowal w swoim SXie, puscil bym to pod progiem

3) @up jak by ktos chcial proste wyjasnienie: turbina podczas gdy odpusci sie pedal gazu, nie dostaje goracych, rozpedzonych spalin z silnika i zwalnia, aby tego uniknac w rajdowych furkach stosuje sie system podtrzymania turbiny. potrzebna jest do tego starego typu turbina olejowa, te na ballbearingu nie maja szans wytrwac. antilag (podtrzymanie turbiny) dziala w ten sposob, ze gdy odpuszcza sie gazu czy przegazowuje na postoju (gdzie nie ma obciazenia i spaliny sa powolne), zalewa cylindry dawka paliwa, ktora jest niemozliwa do przepalenia. paliwo wpada do rozgrzanego kolektora wydechowego, gdzie nastepuje zaplon i wybuch nakreca turbine efektem sa cudowne, czesto dlugie na ponad metr, plomienie i glosne strzaly
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie