Zrzutka na serwery i rozwój serwisu
Witaj użytkowniku sadistic.pl,Od czasu naszej pierwszej zrzutki minęło już ponad 7 miesięcy i środki, które na niej pozyskaliśmy wykorzystaliśmy na wymianę i utrzymanie serwerów. Niestety sytaucja związana z niewystarczającą ilością reklam do pokrycia kosztów działania serwisu nie uległa poprawie i w tej chwili możemy się utrzymać przy życiu wyłącznie z wpłat użytkowników.
Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Jak może ogień z turbiny strzelać, skoro zasysa powietrze ? Weź się zastanów zanim coś napiszesz
TO jak myślisz skąd w końcu , bo jedyne co jest jakby otwarte za kolektorem to turbina , bo przecież chyba korba bokiem nie wyleciała .
Turbina na jednej osi łączy wirnik który napędzany jest od spalin i wirnik który napędza pęd powietrza .
Może miedzy tymi wirnikami robi się nieszczelność przy tak ogromnych obrotach
Kolektor wydechowy? raczej nie bo zapewne idzie podspodem. Czekam na ocene eksperta:D
zukalem po tagach, nie znalazlem.
tak szybko spierdoliło że nie dziwne że nie znalazłeś
TO jak myślisz skąd w końcu , bo jedyne co jest jakby otwarte za kolektorem to turbina , bo przecież chyba korba bokiem nie wyleciała .
Turbina na jednej osi łączy wirnik który napędzany jest od spalin i wirnik który napędza pęd powietrza .
Może miedzy tymi wirnikami robi się nieszczelność przy tak ogromnych obrotach
Jak już wcześniej wspominałem w łopatkach w turbinie nie stosują wytrzymałych materiałów, także zsumuj obroty samej turbiny i jeszcze te wybuchy... kiepsko widzę "te cienkie blaszki" w środku... Nie mniej jednak, jak kogoś stać na taki tuning to na kilka turbin w miesiącu? czemu nie...
evo ma biturbo
od kiedy? od 8 generacji w wersji MR zaczeto stosowac twinscroll, ale zawsze byla tam jedna turbina. W sumie jaki jest sens stosowania dla takich mocy dwoch turbin dla jednego rzedu cylindrow?
A mnie ciekawi jedno , strzały od strony silnika , a dokładnie jakby od kolektora wydechowego widoczne pod silnikiem w 11 sekundzie .
Co to jest ??
W jaki sposób , przecież układ wydechowy począwszy od kolektora przy silniku jest szczelny , to skąd te strzały ognia ??
To jest wastegate wypuszczone do atmosfery.
od kiedy? od 8 generacji w wersji MR zaczeto stosowac twinscroll, ale zawsze byla tam jedna turbina. W sumie jaki jest sens stosowania dla takich mocy dwoch turbin dla jednego rzedu cylindrow?
To jest wastegate wypuszczone do atmosfery.
technikajazdy.info/quiz-motoryzacyjny/co-to-jest-wastegate/
Według tej stronki to wastegate owszem wypuszcza nadmiar spalin , ale spowrotem do wydechu , a nie na zewnątrz , czyli nie powinno robić takich ''ogniowych'' wystrzałów
Oddał bym prawie wszystko aby móc tak zrobić w moim golfie III...
Skoro chcesz oddać prawie wszystko , to w czym problem , robisz swapa na 2,8 , zakujesz silnik , pakujesz turbo , do tego ten system syncro i masz .
Koszt pewnie koło 20 tys zł a może więcej nie wiem bo nie robiłem i nie stać mnie na to .
Wszystkiego nie trzeba wystarczy >20 tys zł
A mnie ciekawi jedno , strzały od strony silnika , a dokładnie jakby od kolektora wydechowego widoczne pod silnikiem w 11 sekundzie .
Co to jest ??
W jaki sposób , przecież układ wydechowy począwszy od kolektora przy silniku jest szczelny , to skąd te strzały ognia ??
jest tak, że przy takiej mocy i dawce paliwa nie całe ono spali się w cylindrze i część pójdzie do wydechu. Tam następuje później jego nagłe spalenie w postaci wybuchu. Katalizatorów takie auta nie mają raczej hehe więc takie rzeczy mają miejsce.
Jest jeszcze inna opcja - widziałem jak koleś miał w Hondzie zamontowane coś w rodzaju ... wtrysku benzy w wydechu i robił podobne rzeczy.
Skoro chcesz oddać prawie wszystko , to w czym problem , robisz swapa na 2,8 , zakujesz silnik , pakujesz turbo , do tego ten system syncro i masz .
Koszt pewnie koło 20 tys zł a może więcej nie wiem bo nie robiłem i nie stać mnie na to .
Wszystkiego nie trzeba wystarczy >20 tys zł
nie jest to zupełnie opłacalne ... w 20k się nie zamkniesz, sam tego nie zrobisz, a żadna firma za taką kasę się nie podejmie. A skoro już pakować w Turbo-Kit, to czemu nie w BiTurbo poza tym do IIIki jest problem ze zmieszczeniem 2.8 V6 - trzeba sporo rzeżby. VR6 - tak, mieści się, z resztą były i w serii, ale V6 nie bez problemu ( silnik w poprzek i za duży kąt rozwarcia cylindrów).
Jak już wcześniej wspominałem w łopatkach w turbinie nie stosują wytrzymałych materiałów, także zsumuj obroty samej turbiny i jeszcze te wybuchy... kiepsko widzę "te cienkie blaszki" w środku... Nie mniej jednak, jak kogoś stać na taki tuning to na kilka turbin w miesiącu? czemu nie...
Buhaha koleś. Wybuchy z turbiny i wymiana pare razy w tygodniu
Ciekawy jesteś, o samochodach chyba z NFS się uczyłeś.
A wiesz co to jest TurboAntiLag ?
Zapraszam do lektury i ciekawe że turbo wytrzymuje.
Po drugie turbo nie kosztuje 800zł jak do jakiegoś starego golfa tylko na tą moc co jest w evo czyli ok 700km taki wiatrak kosztuje lekko 8tyś zł
2) te wybuchy o ktorych tak tu debatujecie to tzw screem pipe.
turbo w czesci, ktora idzie do wydechu ma 2 otwory. w jednym, wiekszym widac wirnik i z tamtad idzie gorace powietrze silnika jak turbina sie kreci, drugi to "west gate". west gate jest otwierany za pomoca aktuatora, sterujacego doladowaniem. kiedy spaliny leca zbyt szybko i doladowanie moglo by byc niebezpiecznie wysokie, westgate wypuszcza spaliny obok wirnika. screem pipe jest to rurka, ktora nie laczy obu tych otworow do jednego wydechu a rozdziela na 2 rurki. to ktoredy screem pipe bedzie wypuszczalo powietrze zalezy od wlasciciela, osobiscie jak bym cos takiego instalowal w swoim SXie, puscil bym to pod progiem
3) @up jak by ktos chcial proste wyjasnienie: turbina podczas gdy odpusci sie pedal gazu, nie dostaje goracych, rozpedzonych spalin z silnika i zwalnia, aby tego uniknac w rajdowych furkach stosuje sie system podtrzymania turbiny. potrzebna jest do tego starego typu turbina olejowa, te na ballbearingu nie maja szans wytrwac. antilag (podtrzymanie turbiny) dziala w ten sposob, ze gdy odpuszcza sie gazu czy przegazowuje na postoju (gdzie nie ma obciazenia i spaliny sa powolne), zalewa cylindry dawka paliwa, ktora jest niemozliwa do przepalenia. paliwo wpada do rozgrzanego kolektora wydechowego, gdzie nastepuje zaplon i wybuch nakreca turbine efektem sa cudowne, czesto dlugie na ponad metr, plomienie i glosne strzaly
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów