stefanwtiorturiowanyprzez napisał/a:
To fakt nie robią,bo trzeba nacisnąć guzik.W latach 80 w wojnie o Falklandy Harrier,który osiąga prędkość tylko powiekową zestrzelił Argentyńczykom wszystkie Migi,które są dwa razy szybsze.Zestrzelenia odbywały się tak,że żaden angielski pilot nie widział wroga,bo odpalał pocisk po namierzeniu radarem 200km od celu,to nie było jak w Top Gun.
Ale chłopie pierdzielisz. AIM-54 Phoenix ma 183km maksymalnego zasięgu, a to wyjątkowo dalekosiężny pocisk. Brytyjczycy używali AIM-9 Sidewinder, które mają zasięg max 35km. Kwestią najważniejszą było wyszkolenie pilotów, był niski pułap, gdzie Harrier miał lepsze osiagi i w końcu zasięg - Argentyńczycy dolatywali nad pole walki przy końcu zasięgu samolotów, zwyczajnie brakowało im paliwa na wymyślne walki i manewry (zwłaszcza z użyciem dopalacza).
stefanwtiorturiowanyprzez napisał/a:
Najlepsze samoloty amerykańskie to F15,f18,f22,F117,F118,B2.Sprzedano oprócz F22 kilka egzemplarzy tych samolotów,ale dopiero po latach,kiedy nie były już wyjątkowe.Takie produkty jak F14 i F 16 To produkty eksportowe do zarabiania kasy.Amerykanie którzy latają sobie w ramach treningu F-16 to całkiem inne myśliwce,niż te co idą na eksport.
Samolotu F-118 nie znam, jest CF-188, tyle, że jest to zwykły kanadyjski Hornet. F-14 produktem eksportowym? Dostał go tylko szach Reza z Iranu, tomcaty nie były sprzedane nigdzie indziej. Tomcaty latają tam do tej pory, przez co amerykanie po wycofaniu swoich ze służby zezłomowali wszystko poza muzealnymi sztukami, żeby części nie wpadły w ręce Irańczyków. Za to F-15 i F-18 były szerzej eksportowane F-15 zdaje się Japonia, Korea i Izrael, F-18 do Kanady, Australii, Szwajcarii, Hiszpanii i Finlandii. Zapomniałeś wymienić F-4 - Australia, Japonia, Wielka Brytania, Niemcy, Grecja, Hiszpania, Iran, Izrael, Korea i Turcja.