Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
W chwili obecnej serwis nie jest w stanie utrzymywać się wyłącznie z reklam. Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Zawodowi sprinterzy są w stanie rozpędzić się do ~75km/h na płaskiej powierzchni z lekkim wiatrem w plecy, a tu typ przy 110km/h+ wyprzedza busa w 0:20min a Wy wszystko ładnie łykacie
By uściślić, przy samotnej jeździe na dobrym rowerze szosowym (koła 28", opony bez bieżnika 8-10 PSI) i prędkości 40-45km/h w idealnych warunkach, kolarz 95% włożonej pracy przeznacza na walkę z oporami powietrza, pozostałe 5% to tarcie opon o szosę i to powstałe w piastach - dlatego jazda w tunelu aerodynamicznym pozwala i na jazdę 267km/h (rekord świata 1995), więc tu nie ma nic niezwykłego w filmikach na YT typu "100km/h za tirem" - ale wychodząc z cienia aerodynamicznego jak w przypadku wyprzedzania samochodu przy 100km/h+, typ powinien skończyć na hardzie... A w późniejszej części filmu sam utrzymuje 100km/h i to na rowerze MTB, no kurwa przegięcie
To ma odniesienie tylko i wyłącznie do rowerów, czy ogólnie, do człowieka?
Bo troszeczkę mi to zabrzmiało kolejnym domorosłym znawcą fizyki. Czemu motorem możemy jechać ponad 300 km/h, a rowerem przy 100-u mamy stracić kontrolę?
W gwoli ścisłości: nie oskarżam, próbuję zrozumieć.
To ma odniesienie tylko i wyłącznie do rowerów, czy ogólnie, do człowieka?
Bo troszeczkę mi to zabrzmiało kolejnym domorosłym znawcą fizyki. Czemu motorem możemy jechać ponad 300 km/h, a rowerem przy 100-u mamy stracić kontrolę?
W gwoli ścisłości: nie oskarżam, próbuję zrozumieć.
motocykl ma większe laczki i lepsze zawieszenie ale najbardziej przy dużej prędkości przeszkadza rowerzyście zbyt ostry kąt główki ramy / wyprzedzenie, im ostrzejszy kąt tym mniejsza stabilność przedniego koła.
To jeżeli chodzi o kontrolę już rozpędzonego roweru ale na autostradzie droga jest w miarę równa więc nie ma z tym aż takiego problemu.
Pewnie zapierdala na tor do Brna ścigać się w klasie SuperBike
zapierdalać czeba
Kurwa mać. Kolejny na poziomie tego jebniętego rowerzysty...
To ma odniesienie tylko i wyłącznie do rowerów, czy ogólnie, do człowieka?
Bo troszeczkę mi to zabrzmiało kolejnym domorosłym znawcą fizyki. Czemu motorem możemy jechać ponad 300 km/h, a rowerem przy 100-u mamy stracić kontrolę?
W gwoli ścisłości: nie oskarżam, próbuję zrozumieć.
Myślałem, że się obędzie bez zbędnego pierdolenia, ale niestety. Wypadając nagle z cienia aero przy 100km/h to tak jakby nagle koła podwiał wiatr o takiej samej prędkości - nie ma możliwości, by się utrzymać. Tu nie ma czego udowadniać i dociekać - bo to jest fake jak chuj:
1. Wychylenie się z cienia aero przy 100km/h skutkuje upadkiem.
2. Jazda 100km/h+ o własnych siłach nawet z wiatrem w plecy i na lekkim zjeździe na rowerze MTB odpada (na szosówce z resztą też - kolarze osiągają 90-100km/h na zjazdach o nachyleniu 15-20% w maksymalnie aerodynamicznych pozycjach).
3. Przy 50km/h na rowerze MTB (~65km/h na szosówce) brakuje już przełożeń by wykręcić więcej o własnych siłach - co widać z resztą w końcowej części filmu, jak młynkuje napęd.
No tak, ale prawdę mówiąc - 1) wiatr mógł mieć w plecy 2) trasa sprawia wrażenie lekko w dół pochylonej (przynajmniej w pierwszej części filmu) 3) później, kiedy wydaje się 'wspinać' pod górkę już tak szybko nie jedzie.
Gdzie ty tam masz podjazd?
Końcowa część filmu wygląda rzeczywiście na prawdziwą, ale te pierwsze 40s to przegięcie (te reakcje policjantów trochę sztuczne, do tego ekran zaczyna mocniej śnieżyć - co już mocno śmierdzi - w momencie gdy typ wyprzedza busa). I nie żaden domorosły znawca fizyki a kolarz - moja opinia jest oparta literaturą i co ważniejsze praktyką. Ale nie kurwa - Wy wiecie lepiej, bo tak i chuj
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów