18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (1) Soft (2) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 19:49
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 22:52
Avatar
Prowokator 2014-09-17, 20:17
enes19 napisał/a:



masz rację nie zauważyłem jednak wyjaśnij mi prosze pojęcie limit udźwigu bo za chuja tego nie rozumiem.

Gdyby stała na ostatnim przystanku to rozumiałbym wtedy że jechała na cierność .

Albo obraz z kamery drga i daje wrażenie że winda jedzie do góry , teraz wpadł mi taki pomysł


Winda jak dobrze pamiętam ma ok. 800kg limitu udźwigu, które ten chłopina przyjął na barki. Nie umiem tego profesjonalnie wytłumaczyć, po prostu "wciągarka" czując opór zwiększała siłę aż do takiej, która jest potrzebna do wciągnięcia windy z 800kg i wtedy się zatrzymała. Nie jestem ekspertem, ale myślę, że tak to wyglądało
Zgłoś
Avatar
enes19 2014-09-17, 20:51 1
limit udźwigu kojarzy mi się z terminem przeciążenie tzn. jeżeli udźwig kabiny ma 430 kg , i załadujesz do niej 440kg , wtedy czujnik przeciążenia nie pozwoli kabinie nigdzie odjechać. Należy pamiętać o tym że przeciwwaga to 125% udźwigu kabiny.
Zgłoś
Avatar
azonic_2006 2014-09-17, 21:10 2
Apel do wszystkich żeby nie czytali pseudo fachowców takich jak enes19 i prowokator, bo zwyczajnie pierdolą głupoty. Najczęstszym powodem takich i innych wypadków jest brak konserwacji. W tym przypadku najprawdopodobniej zawiniły wytarte szczęki hamulca. Piszę prawdopodobnie, bo jeszcze mogła stracić sprzężenie cierne, ale to akurat mało prawdopodobne. Na pocieszenie dodam, że wszystkie nowe dźwigi osobowe od stycznia 2012 roku posiadają poprawkę A3, która zapobiega takim wypadkom.
Zgłoś
Avatar
Borcejn 2014-09-17, 21:52
A skoro temat już zrzeszył ekspertów, pytanie: co by się stało, gdyby gościowi udało się wsiąść do kabiny? Uderzyłby w "sufit" ( jak to miało miejsce w innym filmie ) czy może jest jeszcze jakiś inny system bezpieczeństwa?
Zgłoś
Avatar
azonic_2006 2014-09-17, 22:12 2
Gdyby wsiadł to opcje są dwie i zależą od konstrukcji dźwigu. Jeżeli dźwig nie posiada układu chwytnego działającego w kierunku góra to kabina będzie się rozpędzała aż uderzy w strop. Pewnie zaraz ktoś wyskoczy z tym, że pod kabiną i przeciwwagą są zderzaki, ale one są liczone dla prędkości nominalnej a przy prędkości dwu, trzykrotnie większej zwyczajnie wgniecie je w posadzkę. Jeżeli jednak chwytacze działają również w kierunku góra to kabina po przekroczeniu prędkości nominalnej zatrzyma się na prowadnicach lub przestanie przyspieszać i siadzie na słupkach przy prędkości równej bądź mniejszej od nominalnej.
Zgłoś
Avatar
enes19 2014-09-17, 22:42
azonic , czyż brak konserwacji nie wynika z błedu człowieka ?
Zgłoś
Avatar
azonic_2006 2014-09-17, 23:13
W żadnym miejscu nie napisałem, że nie jest to błąd ludzki i nawet nie wiemy czy konserwacja była prowadzona. Mogę się zgodzić natomiast z tym, że jest to chański badziew i tyle. A co do reszty to:
Ogranicznik raczej nie zdążył złapać i późniejsze opuszczanie kabiny sugeruje, że tak właśnie było. (Za łatwo idzie)
Zmostkowanie drzwi szybowych nie da takiego efektu(Jeszcze trzeba by zmostkować drzwi kabinowe).
Dźwig nie ruszy przy otwartych drzwiach nawet w przypadku awarii sterowania.(Styczniki i hamulec zasilane są z obwodu bezpieczeństwa)
Załączenie luzownika odpada z tego samego co wyżej.
Dodatkowo przeciwwaga nie waży 125% udźwigu.
Zgłoś
Avatar
Prowokator 2014-09-17, 23:14
azonic_2006 napisał/a:

Apel do wszystkich żeby nie czytali pseudo fachowców takich jak enes19 i prowokator, bo zwyczajnie pierdolą głupoty. Najczęstszym powodem takich i innych wypadków jest brak konserwacji. W tym przypadku najprawdopodobniej zawiniły wytarte szczęki hamulca. Piszę prawdopodobnie, bo jeszcze mogła stracić sprzężenie cierne, ale to akurat mało prawdopodobne. Na pocieszenie dodam, że wszystkie nowe dźwigi osobowe od stycznia 2012 roku posiadają poprawkę A3, która zapobiega takim wypadkom.


jakbyś jopku czytał ze zrozumieniem to ogarnąłbyś, że moje teorie dotyczył tego, że winda się nie zatrzymała tylko jechała wciąż powoli do góry i dopiero w połowie filmiku się zatrzymała prawdopodobnie przez właśnie przekroczenie limitu udźwigu...
Zgłoś
Avatar
azonic_2006 2014-09-17, 23:32
A czym jest owe przekroczenie limitu udźwigu?
Zgłoś
Avatar
shinigamiONE 2014-09-18, 0:28
Nosz ja pierdolę, zakładam temat a tu pod spodem porządna, merytoryczna dyskusja na poziomie. Nawet ekspert, jak się wydaje, się znalazł. Piękny obrazek!
Zgłoś
Avatar
luek0 2014-09-18, 0:29
Burak nauczy się w końcu, że kobiety trzeba puszczać przodem.
Zgłoś
Avatar
azonic_2006 2014-09-18, 1:25 1
A propos puszczania kobiet przodem
Zgłoś
Avatar
Prowokator 2014-09-18, 1:25
azonic_2006 napisał/a:

A czym jest owe przekroczenie limitu udźwigu?


utrzymanieruchu.pl/menu-gorne/artykul/article/dlaczego-windy-nie-spadaja/
masz lekturkę na noc
Zgłoś
Avatar
azonic_2006 2014-09-18, 1:42 1
Uwierz mi że czytałem to i wiele wiele więcej. Ruch kabiny, który zaobserwowałeś na filmie to tylko powolne zgniatanie gościa. Krótko mówiąc przeciwwaga waży więcej od kabiny o około 50%. Przy tej wielkości kabiny ma pewnie około 1000kg udźwigu więc przeciwaga ciągnie kabinę z siłą 500kg. Gość wziął na siebie pół tony.
To przekroczenie limitu udźwigu jak to nazwałeś to kontrola przeciążenia, ale działa tylko i wyłącznie na postoju i nie pozwala ruszyć z przystanku.
Zgłoś