18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia (2) Soft (1) Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Forum Szukaj Ranking
Wesprzyj nas Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: 29 minut temu
📌 Konflikt izrealsko-arabski Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 3:27
Boty w wirtualnym społeczeństwie zaczęły urządzać czystki etniczne i toczyć bratobójcze wojny. Ich zachowanie przypomina historię ludzkości.

Naukowcy z Carnegie Mellon stworzyli symulację opartą na „dylemacie więźnia”, od lat znanym modelu teorii gier. Wirtualne boty żyły w wyimaginowanym społeczeństwie i komunikowały się ze sobą. Mogły albo ze sobą współpracować, albo oszukiwać. Współpraca dawała korzyść obu stronom, jednak jeśli któremuś agentowi udało się oszukać oponenta – zyskiwał zdecydowanie więcej. Najbardziej skuteczne jednostki kopiowano i przechodziły do kolejnej tury. Wprowadzono też niewielką możliwość pomyłki.


Cytat:

Boty otrzymywały nagrodę jeśli współpracowały oraz jeśli udawało im się oszukać przeciwnika (fot. Nicky Case)



Model ma zastosowanie w codziennym życiu. Podobnie zachowują się ludzie, kiedy stają przed dylematem, czy chcą przystąpić do strajku, wziąć udział w zmowie cenowej, albo zaangażować się w pracę nad różnymi projektami. Wirtualne maszyny stawały przed podobnymi dylematami.

Badacze spodziewali się zaobserwować najlepszą strategię: wet za wet. Polega ona na kopiowaniu zachowań przeciwnika. Jeśli ktoś traktuje Cię dobrze – odwdzięcz się. Jeśli ktoś Cię oszuka – oszukaj i jego. Ten sposób zachowania faktycznie dominował w wirtualnej społeczności botów. Jednak po kilkuset generacjach, ku zaskoczeniu naukowców, maszyny przestawały współpracować i zaczynały toczyć między sobą cykliczne wojny .


Cytat:

Po kilkuset turach pojawiał się zaznaczony na zielono czas pokoju, a zaraz potem wyniszczające wojny –
żółty kolor (fot. Simon Dedeo)



Okazało się, że Sztuczna Inteligencja rozpoznawała swoje własne idealne kopie, traktując każde odstępstwo jako przyczynek do ataku. W ten sposób SI wynalazła „botobójstwo” i wyniszczającą wojnę, w której ginęły również te maszyny, które stosowały najbardziej optymalną strategię „wet za wet”. Po tym okresie pozostawało kilka maszyn, które zaczynały ze sobą współpracować przez kolejne kilkaset pokoleń, aż w końcu losowe błędy osiągały poziom krytyczny co znowu doprowadzało do wszczęcia bratobójczych walk.


Cytat:

Boty wypracowywały różne strategie, z których najbardziej efektywna była „wet za wet” (fot. Nicky Case)



Strategia stosowana przez Sztuczną Inteligencję przypomina zachowanie ludzi znane chociażby ze „Starego Testamentu”:
Cytat:


Następnie Gileadczycy odcięli Efraimitom drogę do brodów Jordanu, a gdy zbiegowie z Efraima mówili: „Pozwól mi przejść”, Gileadczycy zadawali pytanie: „Czy jesteś Efraimitą?” – A kiedy odpowiadał: „Nie”, wówczas nakazywali mu: „Wymówże więc Szibbolet”. Jeśli rzekł: „Sibbolet” – a inaczej nie mógł wymówić – chwytali go i zabijali u brodu Jordanu. Tak zginęło przy tej sposobności czterdzieści dwa tysiące Efraimitów.
(„Księga Sędziów”; „Biblia Tysiąclecia”):



W wielu konfliktach zbrojnych to zachowanie wielokrotnie się powtarzało. Podczas wojny domowej w Finlandii w 1918 roku, Finowie rozpoznawali rosyjskich szpiegów przez to, że nie potrafili wymówić słowa „yksi”, co oznaczało „jeden”. Ten sposób rozpoznawania wrogów wypracowała sobie również Sztuczna Inteligencja w wirtualnym świecie, czego efekty nie prowadzą do pozytywnych wniosków.

Źródło: chip.pl/2017/09/si-wynalazla-ludobojstwo-wojne/
Zgłoś

Zrzutka na serwery i rozwój serwisu

Witaj użytkowniku sadistic.pl,

Od czasu naszej pierwszej zrzutki minęło już ponad 7 miesięcy i środki, które na niej pozyskaliśmy wykorzystaliśmy na wymianę i utrzymanie serwerów. Niestety sytaucja związana z niewystarczającą ilością reklam do pokrycia kosztów działania serwisu nie uległa poprawie i w tej chwili możemy się utrzymać przy życiu wyłącznie z wpłat użytkowników.

Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Avatar
Halman 2017-09-24, 19:39 12
boty to głupie murzyny.. do prawdziwej SI to im jeszcze wchuj, wchuj daleko. Pozdrawiam.
Zgłoś
Avatar
PC_Majster_GNU 2017-09-24, 19:43 4
HAL9000/2 napisał/a:

boty to głupie murzyny.. do prawdziwej SI to im jeszcze wchuj, wchuj daleko. Pozdrawiam.


Chyba prymitywne zwierzęta, bo to nie ludzie, a impulsywne algorytmy
Zgłoś
Avatar
mateusos 2017-09-24, 20:16 3
Dobrze napisane. Sztuczna inteligencja. Podobnie bylo z programami na Atari. Pierdolenie o szopienie " Chopinie "
Zwykle analizowanie faktow. Kiedys byl wirus na dyskietce co mial niby opanowac swiat
Zgłoś
Avatar
d................k 2017-09-24, 21:40 10
Ta, do SI im daleko. Zrobią tyle, ile pozwolą im algorytmy, a nie inteligencja.
Zgłoś
Avatar
PC_Majster_GNU 2017-09-24, 21:54 2
duckduck napisał/a:

Ta, do SI im daleko. Zrobią tyle, ile pozwolą im algorytmy, a nie inteligencja.


Myślę że to tylko kwestia dostarczanych informacji.
Zgłoś
Avatar
DużyKutas 2017-09-25, 0:23 29
Od dawien dawna wiadomo że ludzkość jest skazana na wojny, nawet jak stworzymy światowe jedno supermocarstwo to jak nie będziemy prowadzić wojny z obcą cywilizacją która będzie nas jednoczyła to dojdzie między nami do konfliktów. Nawet w trakcie wojny będą kolaboranci, a to już są rozbieżności w społeczeństwie. Ludzkość jest skazana na wojny, nawet ci lewicowcy którzy tak są przeciwni, właśnie to jest u nich kluczem, oni walczą ze wszystkimi którzy się z nimi nie zgadzają, nawet jakby kosztem ich racji miałaby polać się krew niewinnych. Bardzo bogaci ludzie już od bardzo dawna o tym wiedzą, i wcale postępującego zamieszania na świecie nie powstrzymują bo wiedzą ze jest to walka z wiatrakami a do tego obrzydliwie kosztowna. Zamiast tego stymulują sytuację polityczną i ekonomiczną na świecie w ten sposób aby w najbliższym konflikcie być wygranym, bez względu na to która strona wygra oni i tak się wzbogacą. Nie ważne kto z kim, i pod jakim pretekstem, ważne abyśmy przelali krew i ponieśli klęskę...

duckduck napisał/a:

Ta, do SI im daleko. Zrobią tyle, ile pozwolą im algorytmy, a nie inteligencja.



SI nie musi być w pełni samo myśląca, aby być inteligentniejsza od człowieka. Wystarczy jej kilka algorytmów które pozwolą jej osiągnąć kryteria zagrażające rasie ludzkiej. Dla przykładu podpięcie zmodyfikowanego programu odpowiedzialnego za grę w szachy do silosów rakietowych USA. Jak myślicie? W które miasta program posłałby rakiety? A może w morze? Albo rozbroiłby je? Mówiąc sztuczna inteligencja za bardzo przyzwyczailiśmy się do kinowych wersji w stylu "I'm" a SI w cale nie musi rozumieć swojego istnienia, ale za to może mieć zaprogramowany cel "Tylko zwycięstwo", kto wie jakie błędy mogą z tego wyniknąć które nie byłyby pod kontrolą człowieka.
Zgłoś
Avatar
Liton 2017-09-25, 0:38 3
Jak kodują im współzawodnictwo - to konkurują ze sobą. Wielkiej filozofii w tym nie ma.
Zgłoś
Avatar
BenderXXX 2017-09-25, 0:51 25
Wraz z rosnącą inteligencją wzrasta standard życia i spada chęć do przemocy. AI o którym piszesz jest na etapie ameby. AI na poziomie człowieka, wykluczyło by z gry oszukujące jednostki, stworzyło sojusz z uczciwymi graczami, osiągając przewagę strategiczną powiększyło by wpływy, zostawiając oszukujące, nie pracujące uczciwie jednostki praktycznie bez żadnych dochodów, szybko zmieniając przewagę strategiczną w przewagę techniczną, dalej ewoluując, wymyśliły by poprawnoś polityczną i zaprosiły by oszukujące, nieuczciwe boty do swojego społeczeństwa, dzieląc się z nimi po równo zyskami. Tak jak by wszyscy po równo pracowali od zawsze. Jednak nieuczciwe boty, z powodu niższej ewolucji programowej, nie umiały by dalej uczciwie pracować, dalej by oszukiwały przywłaszczając sobie wszystkie osiągnięcia uczciwych botów, walcząc z nimi i eliminując je z ich naturalnego środowiska, zaprzepaszczając wszystkie ich osiągnięca... Zaraz czekaj. Ktoś mądry by tak nie zrobił...
Zgłoś
Avatar
mormakill 2017-09-25, 1:11 2
Ciekawe czy boty wiedzą ze ziemia jest płaska ?
Zgłoś
Avatar
i................y 2017-09-25, 1:14 1
NO cóż...


Liton napisał/a:

Jak kodują im współzawodnictwo - to konkurują ze sobą. Wielkiej filozofii w tym nie ma.

Tyle w temacie.
Zgłoś
Avatar
k................k 2017-09-25, 1:53 1
jebać akcyze
Zgłoś
Avatar
greony12 2017-09-25, 3:33 1
BenderXXX napisał/a:

[b] AI na poziomie człowieka, wykluczyło by z gry oszukujące jednostki, stworzyło sojusz z uczciwymi graczami, osiągając przewagę strategiczną powiększyło by wpływy, zostawiając oszukujące, nie pracujące uczciwie jednostki praktycznie bez żadnych dochodów, szybko zmieniając przewagę strategiczną w przewagę techniczną, dalej ewoluując, wymyśliły by poprawnoś polityczną i zaprosiły by oszukujące, nieuczciwe boty do swojego społeczeństwa, dzieląc się z nimi po równo zyskami. Tak jak by wszyscy po równo pracowali od zawsze.



a czy ludzie robią to tak teraz? tym oszukańczym jest tu Rosja i murzyni, wiec jaka jest europa? pojebany SI? jebniętym SI?
jakby to dal SI i samego człowieka (choćby w CIV 5) byłoby to proste to juz rozumiem,a el akurat zdradź zachodzi w czasie zdrady wiec obecne nie wiadomo kto kogo oszukać lub planuje

Cytat:

Jednak nieuczciwe boty, z powodu niższej ewolucji programowej, nie umiały by dalej uczciwie pracować, dalej by oszukiwały przywłaszczając sobie wszystkie osiągnięcia uczciwych botów, walcząc z nimi i eliminując je z ich naturalnego środowiska, zaprzepaszczając wszystkie ich osiągnięca... Zaraz czekaj. Ktoś mądry by tak nie zrobił..



ale SI cie dalej się uczy i jak było piszane ze może oszukać SI jak zobaczy korzyść z tego lub/i nie będzie miało to sensu dalej współpracować

Cytat:

Jednak po kilkuset generacjach, ku zaskoczeniu naukowców, maszyny przestawały współpracować i zaczynały toczyć między sobą cykliczne wojny

Zgłoś
Avatar
manson__ 2017-09-25, 4:13 3
Tytuł powinien brzmieć "chip - 100 lat za murzynami"

Zainteresowanym polecam kilka tematów:

Test Turing'a
Game of life [teoretycznie pasuje w owym zestawieniu]
Teoria gier
Sieci neuronowe
Sieci Hopfielda
Eksperyment Stanford [das experiment] - koniecznie wersja niemiecka, amerykanerska jest zbyt 'cukierkowa'

.. na początek
Zgłoś
Avatar
k................k 2017-09-25, 4:27 1
Brat bratu braciszkiem słowianie
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie  
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.

Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:

  Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 4,17 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na rok. 6,50 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem