📌
Wojna na Ukrainie
- ostatnia aktualizacja:
Wczoraj 20:34
📌
Konflikt izraelsko-arabski
- ostatnia aktualizacja:
Wczoraj 17:47
Witaj użytkowniku sadistic.pl,
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
W chwili obecnej serwis nie jest w stanie utrzymywać się wyłącznie z reklam. Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
W chwili obecnej serwis nie jest w stanie utrzymywać się wyłącznie z reklam. Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Silnik stirlinga, wykorzystuje różnice cieplną pomiędzy dwoma stronami membrany. Tyle że nie ma poważnych zastosowań dla niego, za słaby
z tego co widac ogień cos podgrzewa w dolnej puszcze (woda?) a coś co wydostaje sie w podgrzanej puszki prawdopodobnie para wodna podnosi kapsel czy tam inny korek podczepiony do czegos w stylu walu korbowego, po podniesieniu sie ciśnienie spada i kapsel wlasnym ciezarem opada, po ulamku sekundy Cisnienie znow rośnie i cykl sie powtarza, plyta CD robi za koło zamachowe.
Przykro mi, nie moja działka, ja jestem ekspertem od bab z kutasem.
Perpetum mobile albo pod stołem lub w drugiej puszcze siedzi miniaturowy silnik v12
Piankos napisał/a:
Silnik stirlinga, wykorzystuje różnice cieplną pomiędzy dwoma stronami membrany. Tyle że nie ma poważnych zastosowań dla niego, za słaby
Ciocia wikipedia mówi coś innego: Próby zastosowania w pojazdach mechanicznych (autobusach) nie wyszły poza stadium eksperymentów. Był stosowany do napędu torped oraz w przenośnych agregatach prądotwórczych.
Silnik Stirlinga jest wykorzystywany np. do napędzania szwedzkich okrętów podwodnych typu Gotland jako ciche źródło napędu do "pełzania" w zanurzeniu. Rozważa się także stosowanie tego silnika do wytwarzania energii elektrycznej przy wykorzystaniu geotermalnych źródeł ciepła oraz energii słonecznej. W tym ostatnim zastosowaniu jest zdecydowanie sprawniejszy i tańszy od ogniw fotowoltaicznych.
Ostatnio najmodniejszym zastosowaniem silnika Stirlinga są układy CHP (kogeneracji produkcji ciepła i energii elektrycznej) małej mocy (do 34 kW). Generacja skojarzona czyli kogeneracja polega na wytwarzaniu energii elektrycznej i wykorzystaniu ciepła odpadowego, co w sumie daje bardzo wysoką sprawność. Kogeneracja z silnikiem Stirlinga jest nowoczesną, ale drogą inwestycją, gdzie łączna sprawność nie będzie konkurencyjna do np. od dawna stosowanych elektrociepłowni turbinowych czy układów kogeneracyjnych z klasycznym silnikiem spalinowym. Najciekawsza przyszłość rysuje się przed silnikiem Stirlinga w napędzie hybrydowym. Konkretnie w zastąpieniu silnika spalinowego generatorem elektrycznym, hermetycznie zblokowanym z silnikiem Stirlinga. Powyższy układ pozwala uniknąć problemów konstrukcyjnych występujących w silniku produkującym moc mechaniczną, wykazując przy tym zdecydowanie większą sprawność w stosunku do hybrydy typu silnik spalinowy-generator oraz niską toksyczność spalin bez konieczności stosowania katalizatora.
Firma Lockheed Martin dokonywała poprawek w testowym egzemplarzu radioizotopowego (źródłem ciepła jest 2,25 kg izotopu promieniotwórczego) generatora Stirlinga, który miał być gotowy wiosną 2008 roku. Znajdujące się w nim dwa silniki Stirlinga napędzają liniowy alternator o mocy około 100 watów. Układ ma posłużyć do zasilania sond kosmicznych dalekiego zasięgu. NASA zamierza wykorzystać tę technologię już w latach 2012 - 2013.
Osobiście nie podoba mi się konstrukcja silnika Stirlinga typu beta (siłę wytwarza tylko mały tłok). Wolę konstrukcje typu alfa- bardziej skomplikowaną, gdzie siłę wytwarzają oba tłoki.
Poniżej pomysłowe rozwiązanie- 2 silniki typu alfa ze wspólnym zimnym tłokiem i zaworami do regulacji obrotów:
Poniżej pomysłowe rozwiązanie- 2 silniki typu alfa ze wspólnym zimnym tłokiem i zaworami do regulacji obrotów:
Jest to silnik stirlinga, mój drogi. Jakbyś skończył gimnazjum to na pewno byś wiedział co to.
to jest silnik stirlinga poprostu żadne cudo ja zrobiłem lepsze cudo ze starego agregatu chlodniczego ;p
To jeszcze ja dodam dla pewności, że jest to silnik stirlinga. Żeby mieć pewność.
Silnik Stirlinga, robiem na fiyzce.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych
materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony
oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów