18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (4) Soft (5) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: 47 minut temu
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 4:40
🔥 Koniec jazdy - teraz popularne
Avatar
misio1631 2012-06-28, 8:52 1
toż to najzwyklejsza skrzynia z połówkami jedyna różnica to to ze nie z synchronizowana
Zgłoś
Avatar
Coyte 2012-06-28, 9:35
Mnie bardziej interesuje czym się różni skrzynia zsynchronizowana od niezsynchronizowanej... Wiem że maluch ma pierwszy bieg niezsynchronizowany :]
Zgłoś
Avatar
sliwa 2012-06-28, 9:35
Dimitri; masz rację, wnętrze to kanapka szalikowa
Zgłoś
Avatar
Dakanred 2012-06-28, 11:21
Witam, mam takie pytanie, czy w razie wypadku (lub jakiejś usterki) ciężarówką z instruktorem, jestem odpowiedzialny za wszystkie koszta? Nawet jeżeli nie wiecie to opowiedzcie jak u was było, z góry dzięki
Zgłoś
Avatar
kotorminator 2012-06-28, 13:06
Rozjebał mnie z tym nie wrzucaniem sprzęgła.
Zgłoś
Avatar
Sombrero360 2012-06-28, 13:42
Zawsze mnie to intrygowało, a Wy odkryliście przede mną tajemnicę tej skrzyni biegów Dziękuję - teraz mogę umrzeć w spokoju
Zgłoś
Avatar
PanHT 2012-06-28, 17:17
W normalnym aucie również można zmieniać biegi bez sprzęgła.

Kwestia wyczucia obrotów. Z chwilą gdy puszczamy pedał gazu silnik nie generuje mocy. Moment obrotowy nie jest przenoszony z wału na skrzynie. Więc na skrzynie nie działają żadne duże siły. Jedynie istnieje nazwijmy to "bezwładność" czyli kiedy poruszający się pojazd przenosi siłę z kół na skrzynie i ze skrzyni na wał. Silnik stopniowo zwalnia i hamuje auto.
Z faktu takiego, że silnik stawia opór ponieważ spręża powietrze. (W diesli hamowanie silnikiem jest dużo bardziej efektowne i widoczne)

Do rzeczy.

Jedziemy 50km/h na III biegu. Mamy 2500rpm. Chcemy wrzucić IV. I wiemy, że przy ok 50km/h mamy 2000rpm.
To wbijamy luz (bez sprzęgła). Teraz trzeba się idealnie z synchronizować ze wskazówka obrotów (normalnie robi to synchronizator i sprzęgło) i wbić IV najlepiej na 2000rpm. Bieg wchodzi z leciutkim oporem, ale bez zgrzytów.

To samo z redukcją. Z tym, że trzeba wyrównać obroty między silnikiem a skrzynią dodając gazu.
Zgłoś
Avatar
varanov90 2012-06-28, 18:19
kłebek... kebek sie czyta
Zgłoś
Avatar
loczek93 2012-06-28, 20:01
aha, dla osób które mają zamiar ćwiczyć - jedynki bez sprzęgła nie wbijesz
chyba, że wepchniesz przy zgaszonym i ruszysz z rozrusznika, ale szkoda fure męczyć.
Zgłoś
Avatar
shogun 2012-06-28, 22:55
u mnie w fordzie transicie z 2008r czwórka i piątka wchodzi jak w masło gorzej z redukcjami jeszcze nie opanowałem, trzeba tylko dopasować obroty. Jak chcesz się nauczyć rób tak przyspieszasz na 3biegu próbujesz wybić na luz jest opór puszczasz gaz, wypada samo, kierujesz na 4bieg ,gdy obroty się wyrównają wpada 4, jak nie to dodaj jeszcze raz trochę gazu.
Zgłoś