📌
Wojna na Ukrainie
- ostatnia aktualizacja:
Wczoraj 20:05
📌
Konflikt izrealsko-arabski
- ostatnia aktualizacja:
Wczoraj 20:49
toż to najzwyklejsza skrzynia z połówkami jedyna różnica to to ze nie z synchronizowana
Mnie bardziej interesuje czym się różni skrzynia zsynchronizowana od niezsynchronizowanej... Wiem że maluch ma pierwszy bieg niezsynchronizowany :]
______________
a zombi zombi zombi
Witam, mam takie pytanie, czy w razie wypadku (lub jakiejś usterki) ciężarówką z instruktorem, jestem odpowiedzialny za wszystkie koszta? Nawet jeżeli nie wiecie to opowiedzcie jak u was było, z góry dzięki
Rozjebał mnie z tym nie wrzucaniem sprzęgła.
______________
Pieprzyć głupków.
Zawsze mnie to intrygowało, a Wy odkryliście przede mną tajemnicę tej skrzyni biegów Dziękuję - teraz mogę umrzeć w spokoju
W normalnym aucie również można zmieniać biegi bez sprzęgła.
Kwestia wyczucia obrotów. Z chwilą gdy puszczamy pedał gazu silnik nie generuje mocy. Moment obrotowy nie jest przenoszony z wału na skrzynie. Więc na skrzynie nie działają żadne duże siły. Jedynie istnieje nazwijmy to "bezwładność" czyli kiedy poruszający się pojazd przenosi siłę z kół na skrzynie i ze skrzyni na wał. Silnik stopniowo zwalnia i hamuje auto.
Z faktu takiego, że silnik stawia opór ponieważ spręża powietrze. (W diesli hamowanie silnikiem jest dużo bardziej efektowne i widoczne)
Do rzeczy.
Jedziemy 50km/h na III biegu. Mamy 2500rpm. Chcemy wrzucić IV. I wiemy, że przy ok 50km/h mamy 2000rpm.
To wbijamy luz (bez sprzęgła). Teraz trzeba się idealnie z synchronizować ze wskazówka obrotów (normalnie robi to synchronizator i sprzęgło) i wbić IV najlepiej na 2000rpm. Bieg wchodzi z leciutkim oporem, ale bez zgrzytów.
To samo z redukcją. Z tym, że trzeba wyrównać obroty między silnikiem a skrzynią dodając gazu.
Kwestia wyczucia obrotów. Z chwilą gdy puszczamy pedał gazu silnik nie generuje mocy. Moment obrotowy nie jest przenoszony z wału na skrzynie. Więc na skrzynie nie działają żadne duże siły. Jedynie istnieje nazwijmy to "bezwładność" czyli kiedy poruszający się pojazd przenosi siłę z kół na skrzynie i ze skrzyni na wał. Silnik stopniowo zwalnia i hamuje auto.
Z faktu takiego, że silnik stawia opór ponieważ spręża powietrze. (W diesli hamowanie silnikiem jest dużo bardziej efektowne i widoczne)
Do rzeczy.
Jedziemy 50km/h na III biegu. Mamy 2500rpm. Chcemy wrzucić IV. I wiemy, że przy ok 50km/h mamy 2000rpm.
To wbijamy luz (bez sprzęgła). Teraz trzeba się idealnie z synchronizować ze wskazówka obrotów (normalnie robi to synchronizator i sprzęgło) i wbić IV najlepiej na 2000rpm. Bieg wchodzi z leciutkim oporem, ale bez zgrzytów.
To samo z redukcją. Z tym, że trzeba wyrównać obroty między silnikiem a skrzynią dodając gazu.
aha, dla osób które mają zamiar ćwiczyć - jedynki bez sprzęgła nie wbijesz
chyba, że wepchniesz przy zgaszonym i ruszysz z rozrusznika, ale szkoda fure męczyć.
chyba, że wepchniesz przy zgaszonym i ruszysz z rozrusznika, ale szkoda fure męczyć.
u mnie w fordzie transicie z 2008r czwórka i piątka wchodzi jak w masło gorzej z redukcjami jeszcze nie opanowałem, trzeba tylko dopasować obroty. Jak chcesz się nauczyć rób tak przyspieszasz na 3biegu próbujesz wybić na luz jest opór puszczasz gaz, wypada samo, kierujesz na 4bieg ,gdy obroty się wyrównają wpada 4, jak nie to dodaj jeszcze raz trochę gazu.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych
materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony
oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów