18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (7) Soft (5) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 5:31
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 4:40
🔥 Koniec jazdy - teraz popularne
Avatar
m................i 2012-06-27, 23:28 3
To To tam nic w porównaniu do skrzyni biegów w ciągniku T-25 produkcji radzieckiej.
Zgłoś
Avatar
G................9 2012-06-27, 23:34
Ktoś mi powie, jak pięcioletniemu dziecku, po chuj tyle biegów ?
Zgłoś
Avatar
Barbarous 2012-06-27, 23:40 26
krótkie biegi dają "więcej mocy" na koła pojazdu, teoretycznie przyśpieszanie jest lepsze ale musimy często zmieniać biegi.
Ponieważ ciężarówki są ciężkie potrzebują dużo mocy na koła i dlatego mają dużo krótkich biegów.

Jak masz możliwość jazdy z kimś nawet zwykłym samochodem to niech pokaże Ci jak wygląda ruszanie z 3/4 osobówka, samochód ledwo ruszy i z czasem zacznie coraz bardziej przyśpieszać aż dojdzie do maksymalnej mocy. Gdy ruszamy z 1 samochód od razu ma dużo mocy.

Pewnie jak zwykle pokręciłem ale jak coś to mogę dokładniej wyjaśnić
Zgłoś
Avatar
kordzio11 2012-06-27, 23:48
gościu mądrze gada:D bedzie piwko
Zgłoś
Avatar
uszatok 2012-06-27, 23:57 76


dziekuję bardzo
Zgłoś
Avatar
kamild 2012-06-28, 0:11 3
Znajomy ma Forda (osobowy), tam też się zmienia biegi bez sprzęgła.
Zgłoś
Avatar
genghiskhan 2012-06-28, 0:25 9
kamild napisał/a:

Znajomy ma Forda (osobowy), tam też się zmienia biegi bez sprzęgła.


bo jak to w fordzie uległo już biodegradacji
Zgłoś
Avatar
FryzjerZG 2012-06-28, 0:47 38
Gurgul99 napisał/a:

Ktoś mi powie, jak pięcioletniemu dziecku, po chuj tyle biegów ?



Śpieszę tłumaczyć. Tak duża ilość biegów jest potrzebna po to, aby auto mogło zwiększać prędkość, zachowując optymalne obroty (za niskie lub za wysokie zaniżają skuteczność silnika, a co za tym idzie, zwiększają spalanie) silnika. Częstotliwość zmiany biegów uwarunkowana jest ciężarem zestawu. Jeśli jedziemy "na pusto" smiało możemy ruszyć z 2 biegu, przeskoczyć na 4, poźniej duże biegi 5,6,7,8. Auto bez problemu powinno się rozpędzać. Przy dużym załadunku (bywa 40 ton - masa zestawu). Rozpędzamy z 1,2,3,4, a na dużej skrzyni używamy połówek. Duża ilość biegów daje nam większe możliwości, nie utrudniając jazdy z lekkim zestawem. Jest to więc bardzo korzystne rozwiązanie, szeroko stosowane w nowoczesnych ciężarówkach. Kurwa po chuj ja sie produkuje jak i tak nikt do tego miejsca nie doczyta...
Zgłoś
Avatar
qucharz69 2012-06-28, 0:53
trochę jak w ciągnikach (oczywiście nowszych modelach) tylko tam masz przełącznik na biegi szybkie lub wolne i ustawiasz sobie je przed ruszeniem w zależności czy jedziesz obciążony czy nie , plus w niektórych są jeszcze biegi pełzające gdzie można sobie zapierdalać z oszałamiająca prędkością np. 300 metrów na godzinę ;p
Zgłoś
Avatar
Phos 2012-06-28, 1:26 1
FryzjerZG napisał/a:

Kurwa po chuj ja sie produkuje jak i tak nikt do tego miejsca nie doczyta... [/quote

Sprowokowałeś mój pierwszy post na sadolu... produkuj się dalej bo interesująco mówisz ;D z chęcią doczytam więcej

@ A filmik zajebisty, wiedziałem mniej więcej jak to wygląda, ale tylko w teorii ; d

Zgłoś
Avatar
giboN31 2012-06-28, 1:49 1
Jakby kto był zainteresowany to podam trochę info do podobnych filmików i nie tylko:

Blog: nolibab3.blogspot.ca/

Kanał YT: youtube.com/user/nolibab3

Twarzoksiążka: facebook.com/nolibab3
Zgłoś
Avatar
loczek93 2012-06-28, 2:40
w kazdym samochodzie mozna zmienic biegi bez sprzegla. wyobraz sobie dwie kręcące się zębatki: jedna napędzana przez silnik, druga przypięta do kół. sprzęgło służy do odłączenia napędu jednej z nic (w duuuuużym uproszczeniu), tak, żeby druga mogła wskoczyć. zmiana biegow bez sprzegla polega na tym ze pedałem (hehe) gazu regulujesz prędkość jednej zębatki tak, żeby była mniejwięcej równa prędkości drugiej. robisz to na wyczucie i na pamięć. jak myślisz, że masz dobre obroty wpychasz bieg na sile. w nowszym samochodzie bedzie Ci bardzo ciężko jeśli masz sporą różnicę prędkości obrotowych, w starszym jak źle ogarniesz to pchając na siłę połamiesz zębatki. żeby sztuczka działała samochód musi jechać.

ps. wiem, że mega ogólnikowe itp, tak tylko poglądowo mówie o co cho
Zgłoś
Avatar
gumol 2012-06-28, 2:44 6
Im więcej przełożeń tym mniej utraty mocy, a im mniej mocy marnujemy tym efektywniej możemy ją wykorzystać.

Przykładowe (na szybko robione) wykresy bilansu Mocy na koła do mocy niedostępnej.
Dla 5 przełożeń:



Dla 8 przełożeń:



Widać, że im więcej przełożeń tym efektywniej możemy wykorzystać moc przekazywaną na koła. Nie ma spadków mocy i mocy niewykorzystanej. To tak jakbyście mieli ruszać z 1 biegu i wrzucać na 5 (zakładając, że dostępne macie tylko te 2 biegi). Dokładając pomiędzy teoretyczną 1 i 5 więcej przełożeń sprawiamy,że pojazd będzie przyspieszał równomiernie bardziej "gładko" można powiedzieć liniowo. To tak na chłopski rozum. Prościej wytłumaczyć się nie da.
Zgłoś
Avatar
Dimitri 2012-06-28, 5:41
jakoś europejsko mi wygląda wewnątrz ta kabina coś jak w Mercedes 1861 albo DAF XF :/
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie