📌
Wojna na Ukrainie
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 20:05
📌
Konflikt izrealsko-arabski
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 20:49
🔥
Są jeszcze dobrzy ludzie na tym świecie
- teraz popularne
To To tam nic w porównaniu do skrzyni biegów w ciągniku T-25 produkcji radzieckiej.
Ktoś mi powie, jak pięcioletniemu dziecku, po chuj tyle biegów ?
krótkie biegi dają "więcej mocy" na koła pojazdu, teoretycznie przyśpieszanie jest lepsze ale musimy często zmieniać biegi.
Ponieważ ciężarówki są ciężkie potrzebują dużo mocy na koła i dlatego mają dużo krótkich biegów.
Jak masz możliwość jazdy z kimś nawet zwykłym samochodem to niech pokaże Ci jak wygląda ruszanie z 3/4 osobówka, samochód ledwo ruszy i z czasem zacznie coraz bardziej przyśpieszać aż dojdzie do maksymalnej mocy. Gdy ruszamy z 1 samochód od razu ma dużo mocy.
Pewnie jak zwykle pokręciłem ale jak coś to mogę dokładniej wyjaśnić
Ponieważ ciężarówki są ciężkie potrzebują dużo mocy na koła i dlatego mają dużo krótkich biegów.
Jak masz możliwość jazdy z kimś nawet zwykłym samochodem to niech pokaże Ci jak wygląda ruszanie z 3/4 osobówka, samochód ledwo ruszy i z czasem zacznie coraz bardziej przyśpieszać aż dojdzie do maksymalnej mocy. Gdy ruszamy z 1 samochód od razu ma dużo mocy.
Pewnie jak zwykle pokręciłem ale jak coś to mogę dokładniej wyjaśnić
kamild napisał/a:
Znajomy ma Forda (osobowy), tam też się zmienia biegi bez sprzęgła.
bo jak to w fordzie uległo już biodegradacji
Gurgul99 napisał/a:
Ktoś mi powie, jak pięcioletniemu dziecku, po chuj tyle biegów ?
Śpieszę tłumaczyć. Tak duża ilość biegów jest potrzebna po to, aby auto mogło zwiększać prędkość, zachowując optymalne obroty (za niskie lub za wysokie zaniżają skuteczność silnika, a co za tym idzie, zwiększają spalanie) silnika. Częstotliwość zmiany biegów uwarunkowana jest ciężarem zestawu. Jeśli jedziemy "na pusto" smiało możemy ruszyć z 2 biegu, przeskoczyć na 4, poźniej duże biegi 5,6,7,8. Auto bez problemu powinno się rozpędzać. Przy dużym załadunku (bywa 40 ton - masa zestawu). Rozpędzamy z 1,2,3,4, a na dużej skrzyni używamy połówek. Duża ilość biegów daje nam większe możliwości, nie utrudniając jazdy z lekkim zestawem. Jest to więc bardzo korzystne rozwiązanie, szeroko stosowane w nowoczesnych ciężarówkach. Kurwa po chuj ja sie produkuje jak i tak nikt do tego miejsca nie doczyta...
______________
ble ble
trochę jak w ciągnikach (oczywiście nowszych modelach) tylko tam masz przełącznik na biegi szybkie lub wolne i ustawiasz sobie je przed ruszeniem w zależności czy jedziesz obciążony czy nie , plus w niektórych są jeszcze biegi pełzające gdzie można sobie zapierdalać z oszałamiająca prędkością np. 300 metrów na godzinę ;p
FryzjerZG napisał/a:
Kurwa po chuj ja sie produkuje jak i tak nikt do tego miejsca nie doczyta... [/quote
Sprowokowałeś mój pierwszy post na sadolu... produkuj się dalej bo interesująco mówisz ;D z chęcią doczytam więcej
@ A filmik zajebisty, wiedziałem mniej więcej jak to wygląda, ale tylko w teorii ; d
Jakby kto był zainteresowany to podam trochę info do podobnych filmików i nie tylko:
Blog: nolibab3.blogspot.ca/
Kanał YT: youtube.com/user/nolibab3
Twarzoksiążka: facebook.com/nolibab3
Blog: nolibab3.blogspot.ca/
Kanał YT: youtube.com/user/nolibab3
Twarzoksiążka: facebook.com/nolibab3
w kazdym samochodzie mozna zmienic biegi bez sprzegla. wyobraz sobie dwie kręcące się zębatki: jedna napędzana przez silnik, druga przypięta do kół. sprzęgło służy do odłączenia napędu jednej z nic (w duuuuużym uproszczeniu), tak, żeby druga mogła wskoczyć. zmiana biegow bez sprzegla polega na tym ze pedałem (hehe) gazu regulujesz prędkość jednej zębatki tak, żeby była mniejwięcej równa prędkości drugiej. robisz to na wyczucie i na pamięć. jak myślisz, że masz dobre obroty wpychasz bieg na sile. w nowszym samochodzie bedzie Ci bardzo ciężko jeśli masz sporą różnicę prędkości obrotowych, w starszym jak źle ogarniesz to pchając na siłę połamiesz zębatki. żeby sztuczka działała samochód musi jechać.
ps. wiem, że mega ogólnikowe itp, tak tylko poglądowo mówie o co cho
ps. wiem, że mega ogólnikowe itp, tak tylko poglądowo mówie o co cho
Im więcej przełożeń tym mniej utraty mocy, a im mniej mocy marnujemy tym efektywniej możemy ją wykorzystać.
Przykładowe (na szybko robione) wykresy bilansu Mocy na koła do mocy niedostępnej.
Dla 5 przełożeń:
Dla 8 przełożeń:
Widać, że im więcej przełożeń tym efektywniej możemy wykorzystać moc przekazywaną na koła. Nie ma spadków mocy i mocy niewykorzystanej. To tak jakbyście mieli ruszać z 1 biegu i wrzucać na 5 (zakładając, że dostępne macie tylko te 2 biegi). Dokładając pomiędzy teoretyczną 1 i 5 więcej przełożeń sprawiamy,że pojazd będzie przyspieszał równomiernie bardziej "gładko" można powiedzieć liniowo. To tak na chłopski rozum. Prościej wytłumaczyć się nie da.
Przykładowe (na szybko robione) wykresy bilansu Mocy na koła do mocy niedostępnej.
Dla 5 przełożeń:
Dla 8 przełożeń:
Widać, że im więcej przełożeń tym efektywniej możemy wykorzystać moc przekazywaną na koła. Nie ma spadków mocy i mocy niewykorzystanej. To tak jakbyście mieli ruszać z 1 biegu i wrzucać na 5 (zakładając, że dostępne macie tylko te 2 biegi). Dokładając pomiędzy teoretyczną 1 i 5 więcej przełożeń sprawiamy,że pojazd będzie przyspieszał równomiernie bardziej "gładko" można powiedzieć liniowo. To tak na chłopski rozum. Prościej wytłumaczyć się nie da.
______________
Ludzie! Wrzućcie na luz!
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych
materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony
oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów