Rosja. Info w źródle: kierujący Hyundaiem Solaris zapierdalał za szybko, w efekcie zginął razem z pasażeremochevidets.ru/rolik/59460/
źródło:
📌
Wojna na Ukrainie
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 22:27
📌
Konflikt izrealsko-arabski
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 3:27
🔥
Składanka traktorów zagłady i maszyn rolniczych
- teraz popularne
Zrzutka na serwery i rozwój serwisu
Witaj użytkowniku sadistic.pl,Od czasu naszej pierwszej zrzutki minęło już ponad 7 miesięcy i środki, które na niej pozyskaliśmy wykorzystaliśmy na wymianę i utrzymanie serwerów. Niestety sytaucja związana z niewystarczającą ilością reklam do pokrycia kosztów działania serwisu nie uległa poprawie i w tej chwili możemy się utrzymać przy życiu wyłącznie z wpłat użytkowników.
Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Tak patrząc się na wypadek zastanawiam się czy to nie jest może wina opon (słaby rodzaj lub jakieś całoroczne gówno). Naczytałem się trochę ale nie mam pewności a widzę że na sadolu siedzi sporo motomiłośników, to prawda? że opony zimowe mają ogromne znaczenie ? czy to tylko dopieszczenie bezpieczeństwa?
Ciekawi mnie to bo kupiłem cały komplet nokianów za kasę którą rok zbierałem by czuć się swobodnie i w miarę bezpiecznie w zimę. To serio tak jak wszędzie huczą pomaga?
Ciekawi mnie to bo kupiłem cały komplet nokianów za kasę którą rok zbierałem by czuć się swobodnie i w miarę bezpiecznie w zimę. To serio tak jak wszędzie huczą pomaga?
zwróćcie uwagę że to video zostało nagrane 2014/12/03 wiec możemy ich jeszcze uratować
Kurwa przeciez to sie wydarzy za rok 3 grudnia. Trzeba ich ostrzec bedziemy autorami kolejnej czesci "oszukac przeznaczenie"
@mysik86
Nie, to nie disco rusko.. Zespół lube gra całkiem dobrą muzykę (polecam przesłuchać kawałki: kon, davai za), tylko niektóre ich utwory zakrawają na takie typowe disco.
Nie, to nie disco rusko.. Zespół lube gra całkiem dobrą muzykę (polecam przesłuchać kawałki: kon, davai za), tylko niektóre ich utwory zakrawają na takie typowe disco.
Aney napisał/a:
kurwa, przecież ten materiał się na harda nadaje, co to tutaj robi?!
kolega harda nie odwiedzał
polecam
@stonefex - tak opony zimowe zwiększą Twoje bezpieczeństwo (szczególnie na śniegu w porównaniu do letnich, całorocznych czy chujowych zimowych), ale nie oczekuj, że będziesz mógł śmigać jak po asfalcie.
Będziesz czuł się pewnie pędząc bo białej drodze, np. spokojnie dasz radę jechać autostradą te 140km/h... ale do czasu. Wystarczy jakaś minimalna sytuacja podbramkowa, ktoś nagle będzie chciał Ci przed nosem zmienić pas, by poczuć, że droga hamowania na śliski jest duuuuuuużooooo dłuższa.
Jedynie możesz się pocieszyć, że w tej samej sytuacji na letnich już by było po Tobie.
Zgodnie z testami opony zimowe gorzej radzą sobie na suchym czy mokrym asfalcie niż letnie - ale to nie jest argument przeciwko nim.
Bo o ile np. na tym suchym lub mokrym asfalcie zimówka w porównaniu z letnią zatrzyma się dalej o te 4-5 metrów, to w drugą stronę: letnia wobec zimówki na śniegu czy lodzie zatrzyma się dalej o kilkadziesiąt, a nawet (na lodzie) prawie 200 metrów dalej. Teraz zobacz jeżeli hamuje przed przeszkodą z jaką jeszcze prędkością pierdolniesz z daną oponą: więc lepiej mieć zimówką na suchym te 4-5 metrów dłuższa drogę hamowania na asfalcie, niż kilkadziesiąt metrów letnią na śniegu.
Po drugie odkąd (naście lat) korzystam z zimówek - nigdy już nie musiałem prosić kogokolwiek o wypchanie z zaspy, czy wyjazd z garażu czy nawet ruszając pod górkę.
Więc warto - zakupu nie pożałujesz.
Będziesz czuł się pewnie pędząc bo białej drodze, np. spokojnie dasz radę jechać autostradą te 140km/h... ale do czasu. Wystarczy jakaś minimalna sytuacja podbramkowa, ktoś nagle będzie chciał Ci przed nosem zmienić pas, by poczuć, że droga hamowania na śliski jest duuuuuuużooooo dłuższa.
Jedynie możesz się pocieszyć, że w tej samej sytuacji na letnich już by było po Tobie.
Zgodnie z testami opony zimowe gorzej radzą sobie na suchym czy mokrym asfalcie niż letnie - ale to nie jest argument przeciwko nim.
Bo o ile np. na tym suchym lub mokrym asfalcie zimówka w porównaniu z letnią zatrzyma się dalej o te 4-5 metrów, to w drugą stronę: letnia wobec zimówki na śniegu czy lodzie zatrzyma się dalej o kilkadziesiąt, a nawet (na lodzie) prawie 200 metrów dalej. Teraz zobacz jeżeli hamuje przed przeszkodą z jaką jeszcze prędkością pierdolniesz z daną oponą: więc lepiej mieć zimówką na suchym te 4-5 metrów dłuższa drogę hamowania na asfalcie, niż kilkadziesiąt metrów letnią na śniegu.
Po drugie odkąd (naście lat) korzystam z zimówek - nigdy już nie musiałem prosić kogokolwiek o wypchanie z zaspy, czy wyjazd z garażu czy nawet ruszając pod górkę.
Więc warto - zakupu nie pożałujesz.
@stonefex & @sonal
Opony zimowe zaprojektowane są w taki sposób, żeby bieżnik czyścił się ze śniegu sam. Letnia opona ma odprowadzać wodę, nie śnieg, i po prostu na śniegu się zalepia i zamiast bieżnika masz gładką powierzchnię. W zimówce zaś cały czas masz odkryty bieżnik. I tak jak kolega wyżej powiedział ułatwia to wyjeżdżanie z zasp. W letniej oponie zalepiony bieżnik niweluje jakąkolwiek przyczepność opony. Można to porównać do jazdy w błocie. Dopóki bieżnik gubi błoto to jedziesz, ale jak zostanie zalepiony to nie ruszysz bez pomocy.
Ale to nie wszystko, w docelowym zakresie temperatur opona letnia mocno twardnieje, i po prostu gorzej reaguje na śliskiej nawierzchni. Natomiast ze względu na to, że zimówka jest miękka, to będzie się szybko zużywać na suchym asfalcie jednak na śniegu czy lodzie zachowuje się o niebo lepiej.
Warto też zwrócić uwagę, że czasem nie warto kupować opon zimowych szerszych niż 195/185. Niestety odśnieżanie nie wszędzie działa tak jak powinno, i na koleinach szersza opona potrafi czasem trochę nosić autem. To jest do opanowania, ale jednak lepiej jeśli auto prowadzi się pewniej. Węższa opona zapewnia też paradoksalnie lepszą przyczepność w warunkach zimowych ponieważ większa masa działa na węższy punkt styku opony z nawierzchnią. Jeśli nie wierzysz przyjrzyj się na jak wąskich oponach zimowych jeżdzą auta rajdowe na OSach.
Opony zimowe zaprojektowane są w taki sposób, żeby bieżnik czyścił się ze śniegu sam. Letnia opona ma odprowadzać wodę, nie śnieg, i po prostu na śniegu się zalepia i zamiast bieżnika masz gładką powierzchnię. W zimówce zaś cały czas masz odkryty bieżnik. I tak jak kolega wyżej powiedział ułatwia to wyjeżdżanie z zasp. W letniej oponie zalepiony bieżnik niweluje jakąkolwiek przyczepność opony. Można to porównać do jazdy w błocie. Dopóki bieżnik gubi błoto to jedziesz, ale jak zostanie zalepiony to nie ruszysz bez pomocy.
Ale to nie wszystko, w docelowym zakresie temperatur opona letnia mocno twardnieje, i po prostu gorzej reaguje na śliskiej nawierzchni. Natomiast ze względu na to, że zimówka jest miękka, to będzie się szybko zużywać na suchym asfalcie jednak na śniegu czy lodzie zachowuje się o niebo lepiej.
Warto też zwrócić uwagę, że czasem nie warto kupować opon zimowych szerszych niż 195/185. Niestety odśnieżanie nie wszędzie działa tak jak powinno, i na koleinach szersza opona potrafi czasem trochę nosić autem. To jest do opanowania, ale jednak lepiej jeśli auto prowadzi się pewniej. Węższa opona zapewnia też paradoksalnie lepszą przyczepność w warunkach zimowych ponieważ większa masa działa na węższy punkt styku opony z nawierzchnią. Jeśli nie wierzysz przyjrzyj się na jak wąskich oponach zimowych jeżdzą auta rajdowe na OSach.
jeloo napisał/a:
@stonefex & @sonal
Opony zimowe zaprojektowane są w taki sposób, żeby bieżnik czyścił się ze śniegu sam..
Z czego czyścił!!!?????
Tak dojebałeś swoją głupotą, że reszty nie czytam.
Podstawową zasadą działania opony zimowej jest WŁAŚNIE wypełnienie rowków śniegiem, gdyż wykorzystuje ona zasadę większej przyczepności śnieg<->śnieg, niż gum<->śnieg.
Tyle już lat opony zimowe są na rynku - a tu jeszcze taki "środek z kapusty" się uchował.
Kurwa drogi oblodzone i zakurwiają 80 kmh
Sonal napisał/a:
Z czego czyścił!!!?????
Tak dojebałeś swoją głupotą, że reszty nie czytam.
Podstawową zasadą działania opony zimowej jest WŁAŚNIE wypełnienie rowków śniegiem, gdyż wykorzystuje ona zasadę większej przyczepności śnieg<->śnieg, niż gum<->śnieg.
Tyle już lat opony zimowe są na rynku - a tu jeszcze taki "środek z kapusty" się uchował.
Teraz to Ty dojebałeś... Przyczepność opony zimowej zapewnia nie śnieg, tylko lamelki. Ale ja się nie znam...
Pierwszy lepszy cytat z brzegu w artykule na temat opon zimowych:
Cytat:
W warunkach jazdy na nawierzchni pokrytej warstwą śniegu, budowa bieżnika zapewnia zdolność samooczyszczania się opon z ubitego śniegu zalepiającego kanały i lamele bieżnika. Podczas odwilży pomaga usuwać błoto pośniegowe.
żródło:
interopony.pl/aktualnosci-dlaczego-warto-stosowac-opony-zimowe-4.html
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych
materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony
oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów