![](https://i.sadistic.pl/images/avatars/8546754405307c004f30fe.gif)
📌
Wojna na Ukrainie (tylko materiały z opisem)
- ostatnia aktualizacja:
24 minuty temu
📌
Konflikt izrealsko-arabski (tylko materiały z opisem)
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 11:38
🔥
Pani poseł
- popularne w ostatnich 24h
🔥
Menel Fight
- popularne w ostatnich 24h
![](https://i.sadistic.pl/images/avatars/8546754405307c004f30fe.gif)
Szkoda, że nie ma efektu końcowego
![](https://i.sadistic.pl/images/smiles/icon_curve.gif)
![Avatar](https://i.sadistic.pl/images/avatars/default-avatar.png)
Bo długie spodnie są dla mięczaków
![](https://i.sadistic.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif)
Nowatorski sposób badania szorstkości nawierzchni?
"Szorstkość nawierzchni drogowej jest podstawowym parametrem decydującym o bezpieczeństwie odbywającego się ruchu. Laboratorium wykonuje specjalistyczne badanie szorstkości nawierzchni przy pomocy przyczepki dynamometrycznej SRT. Badanie jest wykorzystywane przy odbiorze nowych nawierzchni drogowych w celu weryfikacji uzyskanego współczynnika tarcia w porównaniu z wymaganiem specyfikacji. Na nawierzchniach eksploatowanych, badanie jest stosowane w celu wyznaczenia odcinków niebezpiecznych („wyślizganych”) i wytypowania takich odcinków do ewentualnych zabiegów remontowych, zmierzających do poprawy szorstkości. Badanie pozwala na wyznaczenie współczynników tarcia między zwilżoną powierzchnią drogi a w pełni zablokowanym kołem ogumionym, przy prędkości przejazdu 30, albo 60, albo 90 km/h."
"Szorstkość nawierzchni drogowej jest podstawowym parametrem decydującym o bezpieczeństwie odbywającego się ruchu. Laboratorium wykonuje specjalistyczne badanie szorstkości nawierzchni przy pomocy przyczepki dynamometrycznej SRT. Badanie jest wykorzystywane przy odbiorze nowych nawierzchni drogowych w celu weryfikacji uzyskanego współczynnika tarcia w porównaniu z wymaganiem specyfikacji. Na nawierzchniach eksploatowanych, badanie jest stosowane w celu wyznaczenia odcinków niebezpiecznych („wyślizganych”) i wytypowania takich odcinków do ewentualnych zabiegów remontowych, zmierzających do poprawy szorstkości. Badanie pozwala na wyznaczenie współczynników tarcia między zwilżoną powierzchnią drogi a w pełni zablokowanym kołem ogumionym, przy prędkości przejazdu 30, albo 60, albo 90 km/h."