18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia (6) Soft (4) Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: 53 minuty temu
📌 Konflikt izrealsko-arabski Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 5:23
Znalazłem dzisiaj bardzo ciekawy film o sztucznej inteligencji, która przechodzi stare gry na Nintendo.

Tom Murphy stworzył do tego 2 programuy LearnFun, który miał sprawić, że podczas gry sztuczna inteligencja nauczy się grać, a potem użył PlayFun, który będzie używał matematycznych kalkulacji, które będą reagować na różne rzeczy dziejące się na ekranie.

Dla niecierpliwych, którzy chcą zobaczyć, jak radzi sobie program z różnymi grami polecam przewinąć do 7:50



Program jednak okazał się bardzo chciwy chcąc uzyskać największą liczbę punktów jak najmniejszą ilością klocków w Tetrisie, co skończyło się pauzą.

No cóż, jeśli dalej będą powstawały takie programy, to może za jakiś czas będziemy mieli na świecie akcje rodem z Terminatora, gdy maszyny się zbuntują.

______________

Trolowanie, to sztóka.
Zgłoś
Avatar
fryc88 2013-04-17, 13:50
Oczywiście że będziemy mieli takie akcje jak w terminatorze. Pytanie tylko, czy nasze pokolenie tego dożyje, czy dopiero kolejne.

______________

rapideo.pl/polecam,fryc88
Zgłoś
Avatar
p................a 2013-04-17, 21:33
huginn napisał/a:

@javal prawdę mówisz.

@byaki, sam masz małe pojęcie o programowaniu (idiotyczna wycieczka osobista, ale posmakuj własnej broni).

Najpierw weź tego swojego genialnego bota do CSa i każ mu bez żadnych zmian w kodzie zagrać w Pacmana
lub SuperMario, potem wróć tutaj i doceń pracę tego gościa.
Zwróć uwagę że ten gość (Tom7) napisał program który nauczy się grać w dowolną grę (nauczyłby się
grać również w CSa gdyby miał wystarczająco dużo danych do obróbki) bez żadnych zmian w kodzie.
BTW, gość napisał program w C++ nie w Pascalu.

Piwo za wstawkę, bardzo interesująca.



No nie mów mi, że nie dokonywał zmian w kodzie, przecież to by oznaczało, że ten jego program ma algorytm do analizowania obrazu i domyślania się o co chodzi w danej grze! Gdyby program umiał sam się domyślić co zrobić, żeby wygrać to w zasadzie mielibyśmy już prawdziwe AI. Programista musiał mu podpowiedzieć na czym polega wygrana w danej grze i po jakich danych rozpoznawać skutek jego działań. Czyli sam algorytm sprowadza się do wykonywania wszystkich możliwych czynności i sprawdzania jak one wpływają na wskazane przez programistę parametry. Żadne AI.
Zgłoś
Avatar
RDX 2013-04-17, 21:57
sex-maszyna nabiera nowego znaczenia
Zgłoś
Avatar
h................n 2013-04-17, 23:07 1
pacyfista napisał/a:

No nie mów mi, że nie dokonywał zmian w kodzie,


Dokładnie tak jest, nie potrzebne są zmiany w kodzie przy podejściu które wybrał Tom7.

pacyfista napisał/a:

przecież to by oznaczało, że ten jego program ma algorytm do analizowania obrazu i domyślania się o co chodzi w danej grze!


Nie ma mowy o analizie obrazu.

pacyfista napisał/a:

Gdyby program umiał sam się domyślić co zrobić,


Dokładnie to robi.

pacyfista napisał/a:

żeby wygrać to w zasadzie mielibyśmy już prawdziwe AI.Programista musiał mu podpowiedzieć na czym polega wygrana w danej grze i po jakich danych rozpoznawać skutek jego działań.


Przecież wszystko jest dokładnie wyjaśnione w filmiku.
Użytkownik podaje komórkę pamięci której wartość program ma maksymalizować (ewentualnie ciąg komórek), resztę robią algorytmy.
Tom7 wyraźnie powiedział że nie ma w kodzie zaszytych żadnych heurystyk - nie ma mowy o podpowiadaniu na czym polega wygrana, dlatego w tej grze karate programowi nie szło.

pacyfista napisał/a:

Czyli sam algorytm sprowadza się do wykonywania wszystkich możliwych czynności i sprawdzania jak one wpływają na wskazane przez programistę parametry. Żadne AI.



Wręcz przeciwnie, dokładnie to jest A.I.

Pozdrawiam.
Zgłoś
Avatar
p................a 2013-04-18, 0:18 1
Wsłuchałem się teraz lepiej w to co on mówi i faktycznie bardzo sprytny miał pomysł.

Jest to jakiś rodzaj AI.
Zgłoś
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.

Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:

  Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów