24 sierpnia 2001 roku miało miejsce niezwykłe zdarzenie. Nowoczesnemu jak na tamte czasy zaledwie 2 letniemu Airbusowi A330 w połowie lotu z Toronto do Lizbony zabrakło paliwa. Samolot z 306 osobami na pokładzie bezpiecznie wylądował na Azorach, nieopodal Portugalii. Rannych zostało zaledwie 18 osób. Powodem wypadku okazał się wyciek paliwa w prawym skrzydle. Podczas wymiany silnika mechanicy zamontowali niewłaściwy element, przez co przewód paliwowy rozszczelnił się przez wibracje podczas lotu. Samolot szybował bez silników 120 km, co do dziś pozostaje rekordem.
📌
Wojna na Ukrainie
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 5:32
📌
Konflikt izrealsko-arabski
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 3:27
Zrzutka na serwery i rozwój serwisu
Witaj użytkowniku sadistic.pl,Od czasu naszej pierwszej zrzutki minęło już ponad 7 miesięcy i środki, które na niej pozyskaliśmy wykorzystaliśmy na wymianę i utrzymanie serwerów. Niestety sytaucja związana z niewystarczającą ilością reklam do pokrycia kosztów działania serwisu nie uległa poprawie i w tej chwili możemy się utrzymać przy życiu wyłącznie z wpłat użytkowników.
Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
I co w tym niezwykłego, jak każdy płatowiec (posiada skrzydła) tak i pasażerski Jumbo może szybować.
230 ton szybowało i jebnęło w asfalt, a tylko kółka się popsuły i parę osób się połamało. I to jest osiągnięcie!
Czyli połowa drogi z Toronto do Lizbony wypada w okolicach Portugalii, ciekawe.
Piloci dali dupy bo zamiast odizolować zbiorniki i zlokalizować wyciek, o którym wiedzieli to dali mieszanie paliwa i wyciekło wszystko. Na szczęście byli dobrzy z pilotażu i skończyło się happy endem
Bul_od_bytu napisał/a:
Piloci dali dupy bo zamiast odizolować zbiorniki i zlokalizować wyciek, o którym wiedzieli to dali mieszanie paliwa i wyciekło wszystko. Na szczęście byli dobrzy z pilotażu i skończyło się happy endem
Ale ty byś odrazu wiedział co się stało i wylądował gdzieś na pacyfiku gdzie by cię czerwony październik wyłowił. Nie wiem tak pierdole po pijaku. Nie zdażyło mi się w życiu jakieś 100 ton stali bez paliwa przyziemiać (wodować). W golfie 4 na rezerwie jakieś 50 km bez problemu robie to pewnie samolotem pół oceanu poszybować też by się dał takie pierdolenie pijaka nie znam się.
Pento napisał/a:
Ale ty byś odrazu wiedział co się stało i wylądował gdzieś na pacyfiku gdzie by cię czerwony październik wyłowił. Nie wiem tak pierdole po pijaku. Nie zdażyło mi się w życiu jakieś 100 ton stali bez paliwa przyziemiać (wodować). W golfie 4 na rezerwie jakieś 50 km bez problemu robie to pewnie samolotem pół oceanu poszybować też by się dał takie pierdolenie pijaka nie znam się.
Lotnictwo jest dlatego bezpieczniejsze niż jazda golfem bo mają procedury na wypadek różnych zdarzeń. Nikt nie zna tego na pamięć, ale jest to w formie książki, z której powinni skorzystać piloci, a nie działać na pałę.
Każda procedura w lotnictwie jest następstwem katastrofy lub niebezpiecznego zdarzenia, do którego nie chcemy dopuścić w przyszłości
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych
materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony
oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów