18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia (5) Soft (1) Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Forum Szukaj Ranking
Wesprzyj nas Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 12:15
📌 Konflikt izrealsko-arabski Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 12:47

Zrzutka na serwery i rozwój serwisu

Witaj użytkowniku sadistic.pl,

Od czasu naszej pierwszej zrzutki minęło już ponad 7 miesięcy i środki, które na niej pozyskaliśmy wykorzystaliśmy na wymianę i utrzymanie serwerów.
Niestety sytaucja związana z brakiem reklam nie uległa poprawie i w tej chwili możemy się utrzymać przy życiu wyłącznie z wpłat użytkowników.

Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany Link do Zrzutki
Avatar
wilkoala 2019-02-02, 14:31 2
Salieri16000 napisał/a:

W trakcie zimy, przy potężnych mrozach, do rozruchu silników czołgowych wykorzystywano samochody Volkswagen Kubelwagen. VW mając włączony silnik na jałowym biegu, przekazywał moment obrotowy do odpalanego czołgu za pomocą przegubowego wału transmisyjnego.

Ze względu na brak oryginalnych zdjęć z tej operacji, załączam rysunek poglądowy:



Ty to narysowałeś?
Specjalnie dla nas?
To takie romantyczne.
Zgłoś
Avatar
Salieri16000 2019-02-02, 15:29 7
andyq napisał/a:

Na razie się niczym nie wypowiedziałeś tylko wkleiłeś czyjąś wypowiedź.(...)





Nie zrozumiałeś zdania: "Nie byłbym sobą, gdybym nie wypowiedział się w temacie militariów". A to co zamieściłem dalej jest właśnie wypowiedzią czyli zabraniem głosu...

PS Widziałeś kiedykolwiek kogoś, kto urodził się wszechwiedzący i nie posiłkowałby się przy pisaniu książek czy artykułów historycznych bibliografią?!

Zgłoś
Avatar
jbone 2019-02-02, 17:09
fajny dzwiek jak się rozkręca.a co jak by ci "zgasł" na polu walki?-hans zapierdalaj pokręć korbą bo celuje do nas sherman.
Zgłoś
Avatar
Rejti 2019-02-02, 17:10
@Salieri16000 offtop: zwróciłeś uwagę że na pierwszym obrazku szkop trzyma SVT-40? Ciekawy dowód na wykorzystywanie przez szwabów zdobycznej broni radzieckiej.

Edit: debilami się nie przejmuj, zawsze tutaj byli i będą. Gówno mają do powiedzenia, to udzielają się w taki sposób.
Zgłoś
Avatar
Salieri16000 2019-02-02, 17:37
Katie napisał/a:

@Salieri16000 offtop: zwróciłeś uwagę że na pierwszym obrazku szkop trzyma SVT-40?



Tak- wróciłem na to uwagę (zawodowo zajmuję się analizowaniem starych zdjęć, a konkretnie zdjęć wojennych), jednak nie dziwni mnie to w ogóle- to normalna praktyka w czasie wojny, bo jak wiadomo na wojnie broni i amunicji nigdy za wiele. Zresztą nie ma się co dziwić- zdjęcie zostało wykonane na froncie wschodnim.

A co powiesz na taka ciekawostkę- Polski czołg lekki 7TP, zdobyty przez niemiecki Wehrmacht w Polsce w 1939 roku. Panzerwaffe korzystało na masową skalę ze sprzętu zdobycznego (nie tylko polskiego, a każdego jaki wpadł im w ręce), jednak ten egzemplarz został wysłany do obrony Francji, gdzie został przejęty przez siły alianckie w Normandii w 1944 roku! Prawdziwy rarytas, i niebywałe znalezisko- nawet jak na tamte czasy:

Zgłoś
Avatar
gabriel0 2019-02-02, 18:35 2
@Up niemożliwe że jest polski. Nie widzę żadnych elementów zaadoptowanych ani z dużego fiata, ani z małego, ani nawet z c330.
Zgłoś
Avatar
m1t 2019-02-02, 19:38
ulthart napisał/a:

Ja kiedyś tak korbką Żuka odpalałem i jak odbiło to o mało rąk mi nie połamało



Też miałem raz okazję "poszarpać się "z żukiem,he ,he.
Gimby nie znajo.
Zgłoś
Avatar
SQRW3L_ponury 2019-02-03, 7:57
Pewnien nie jestem ale na pierwszym zdjeciu widać raczej StuHa 42 wczesnej produkcji (z ciut krótszą od długolufowej 75 haubicą 105) a nie StuGa w wersji G. Ostatnie zdjecia również przedstawia StuHa ze 105 na pokładzie tyle ze w pózniejszej wersji produkcyjnej ze zmienionym jarzmem działa (ale wylot lufy jest identyczny jak na zdjeciu 1)
Zgłoś
Avatar
PersivalusPerwersalus 2019-02-03, 10:38 1
widzę że gracie w wot tyle fachowych opinii ...
Zgłoś
Avatar
ElManiure 2019-02-03, 12:08
Ale to musi masakryczny opór stawiać na samym początku, ruszyć wałem i korbami takie lujskiego silnika to trzeba mieć epe w łapie
Zgłoś
Avatar
T................h 2019-02-03, 13:06
ElManiure, właśnie chodzi o to że nie obracasz wałem i tłokami jak w starym Żuku, tylko rozpędzasz koło zamachowe. Póżniej to rozpędzone koło zamachowe sprzęga się z wałem co powoduje rozruch silnika.

Tutaj masz odpalanie silnika DB 605 (używany w Bf 109 wersji G i K). To co na początku słychać to rozpędzanie koła zamachowego, z tą różnicą że elektrycznie.



Nie dam sobie ręki uciąć, ale chyba podobnie odpala aię silnik Rolls Royce Merlin i jego licencyjną amerykańską wersję Packard V-1650 Merlin. Gdzieś chyba widziałem jeszcze taki system w którymś silniku gwiazdowym Pratt&Whitney, ale czy to był Wasp Junior czy Double Wasp? Nie pamiegtam i jestem zbyt leniwy by szukać

Szkoda, że japońskie gwiazdy przepadły w mrokach dziejów
Zgłoś
Avatar
andrzejrobert75 2019-02-03, 13:18
wujkowie swoje maluchy odpalali na linkę w czasach jak akumulatory były na kartki.
Zgłoś
Avatar
19alko94 2019-02-03, 13:55
Salieri16000 napisał/a:

Nie byłbym sobą, gdybym nie wypowiedział się w temacie militariów
Tak pokrótce, to:
StuG III (Sturmgeschutz III) był niemieckim działem pancernym z okresu II wojny światowej. Pierwsze prototypy pojazdu powstały w 1937 roku, a produkcja seryjna trwała w okresie 1940-1945, kończąc się wytworzeniem ok. 10.300 wozów. StuG III w wersji E był napędzany pojedynczym silnikiem Maybach HL 120 TRM o mocy 300 KM. Jego uzbrojenie (wersja E) stanowiła krótko lufowa armata kal. 75 mm. oraz 1 karabin maszynowy MG34 kal. 7,92 mm.
Na zdjęciu poniżej: Stug III z długą armatą 7.5cm:
A tutaj z krótką armatą 7.5cm:
Na pewno nie jest to Sturmhaubitze 42 (SdKfz 142/2)



a tu strona z całym tekstem, to żeś się kurwa wypowiedział, skopiować i wkleić, ale szanuję za chęć szukania na dalszych stronach niż wikipedia
mojehobby.pl/products/German-Sturmgeschutz-III-Ausf-B.html
Zgłoś
Avatar
Salieri16000 2019-02-03, 14:25
19alko94 napisał/a:

a tu strona z całym tekstem, to żeś się kurwa wypowiedział(...)





Kurwa- następny tępy lemiesz. Nawet nie chce mi się komentować Twojej głupoty, dlatego odsyłam Cię do mojego wpisu, który umieściłem wczoraj o godz. 15:29.

SQRW3L_ponury napisał/a:

Pewnien nie jestem ale na pierwszym zdjeciu widać raczej StuHa 42 wczesnej produkcji (...) a nie StuGa w wersji G. Ostatnie zdjecia również przedstawia StuHa ze 105 na pokładzie tyle ze w pózniejszej wersji produkcyjnej ze zmienionym jarzmem działa (ale wylot lufy jest identyczny jak na zdjeciu 1)



Na 101% na pierwszym zdjęciu jest StuG III (nigdzie nie napisałem jaka to wersja). Ostatnie zdjęcie jak najbardziej przedstawia StuH 42. W poście napisałem: "Na pewno nie jest to Sturmhaubitze 42 (SdKfz 142/2)" i wpis ten odnosił się do pojazdu z filmu a nie ze zdjęcia...
Zgłoś
Avatar
Pan_Doktur 2019-02-03, 17:12 1
Salieri16000 napisał/a:

Nie byłbym sobą, gdybym nie wypowiedział się w temacie militariów
Tak pokrótce, to:
StuG III (Sturmgeschutz III) był niemieckim działem pancernym z okresu II wojny światowej. Pierwsze prototypy pojazdu powstały w 1937 roku, a produkcja seryjna trwała w okresie 1940-1945, kończąc się wytworzeniem ok. 10.300 wozów. StuG III w wersji E był napędzany pojedynczym silnikiem Maybach HL 120 TRM o mocy 300 KM. Jego uzbrojenie (wersja E) stanowiła krótko lufowa armata kal. 75 mm. oraz 1 karabin maszynowy MG34 kal. 7,92 mm.
Na zdjęciu poniżej: Stug III z długą armatą 7.5cm:
A tutaj z krótką armatą 7.5cm:
Na pewno nie jest to Sturmhaubitze 42 (SdKfz 142/2)



Świetny opis. Czy kopiowany czy nie gdyby nie Ty nie wiedzielibyśmy o tym. Fajnie, że komuś zależy na ubogacaniu tego portalu. Oby tak dalej
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie  
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.

Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:

  Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 4,17 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na rok. 6,50 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem