18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia (8) Soft Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Forum Szukaj Ranking
Wesprzyj nas Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 22:27
📌 Konflikt izrealsko-arabski Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 3:27
Taniec z Yamahą R6
sauerps • 2013-08-12, 13:44
Drganie kierownicy przy dużej prędkości. Stawiam, że gość miał pory pełne kupy.
Przewijajcie śmiało do 1 minuty

Doczytałem, że takie drganie kierownicy nosi nazwę zjawiska "shimmy", czyli po prostu wpadania przedniego koła w bardzo niebezpieczne wibracje, powodujące szybkie i niekontrolowane ruchy kierownicy. Zjawisko to od wielu lat spędza sen z powiek konstruktorom motocykli. Objawia się najczęściej przy ostrym przyśpieszaniu na nierównościach. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś dodatkowe info na ten temat to niech wrzuca, bo mogłem coś przeoczyć.
Zgłoś

Zrzutka na serwery i rozwój serwisu

Witaj użytkowniku sadistic.pl,

Od czasu naszej pierwszej zrzutki minęło już ponad 7 miesięcy i środki, które na niej pozyskaliśmy wykorzystaliśmy na wymianę i utrzymanie serwerów. Niestety sytaucja związana z niewystarczającą ilością reklam do pokrycia kosztów działania serwisu nie uległa poprawie i w tej chwili możemy się utrzymać przy życiu wyłącznie z wpłat użytkowników.

Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Avatar
Mantuanuliupu 2013-08-12, 17:47
Tył też łapie shimmy, ale z reguły od razy wysadza z siodła.
Przy przedniej shimmy, należy dodać gazu-istnieje szansa, że moto wyjdzie. Raz złpałem na przodzie, ale na szczęście udało się jakoś opanować.
Zgłoś
Avatar
Kufa 2013-08-12, 17:59 5
Łapcie moj łokiec włąsnie po czymś takim : ) pare lat temu swieżo po odebraniu A1, wyprzedzałem kumpla na zakręcia a potem był mostek, podbiło kiere i tak zaczeło latać ale nie zdołałem utrzymać, ograniczniki sie pourwyały i poszedł na bok. Ja idiota na jezioro w krótkich spodenkach, jak bym nie miał rękawic to lepsze foty bym wstawił tak tylko łokiec do kości zdarty i ładna blizna do końca życia : D

images64.fotosik.pl/66/6dd17973968e228bmed.jpg
Zgłoś
Avatar
S................8 2013-08-12, 18:03 4
Łapcie kolejny piękny przykład shimmy, tym razem na brukowanej drodze i innym typie motocykla
Zgłoś
Avatar
p................i 2013-08-12, 18:04 1
Mantuanuliupu napisał/a:

Tył też łapie shimmy, ale z reguły od razy wysadza z siodła.
Przy przedniej shimmy, należy dodać gazu-istnieje szansa, że moto wyjdzie. Raz złpałem na przodzie, ale na szczęście udało się jakoś opanować.


high side to się nazywa
Zgłoś
Avatar
e................n 2013-08-12, 18:07 5
Ja na prawdę nie wiem jakim cudem łapiecie te shimmy w 50tkach... Nie obrażajcie się ale naprawdę nie mam pojęcia.
Zgłoś
Avatar
grzesiek198829 2013-08-12, 18:09 4
Poproszę płyn hamulcowy...Wstrząśnięty, nie mieszany
Zgłoś
Avatar
jnk 2013-08-12, 18:13
JA tez jestem expertem. Spowodowane jest to polskimi drogami. Pozdrawiam
Zgłoś
Avatar
Cr4zySh4ker 2013-08-12, 18:14
I tak miał farta, że na prostej, bo na własne oczy widziałem jak kogoś zaczyna telepać przed zakrętem w prawo, zjeżdża na lewy pas i bach spotkanie z osobówką. Z motocykla nic nie zostało, ale typek szczęśliwie wylądował za barierkami w krzakach.

BTW. W takich sytuacjach dobrze jest dodać gazu, a jeśli pozwala na to nam maszyna to wbić na tylnie ( Choć to czasami trudne kiedy jedzie się ~230 km/h... nawet na R6)

Pozdrawiam
Zgłoś
Avatar
m................6 2013-08-12, 18:17
sauerps nie no z tą shimą to amerykę odkryłeś zgłóś to na wikipedie
Zgłoś
Avatar
solteck 2013-08-12, 18:22
a gdyby tak caster zwiększyć?
Zgłoś
Avatar
P................X 2013-08-12, 18:23
Podobne zjawisko powstaje chyba przy pękniętej oponie przedniej przy hamowaniu lecz pewien nie jestem ;p
Zgłoś
Avatar
jeloo 2013-08-12, 18:26
@Mantuanuliupu

Tylne koło nie może złapać shimmy. To jest high side. Kiedy można go zaliczyć? Kiedy na wyjściu z zakrętu za mocno odkręcisz manetkę, tył Ci ucieknie a Ty odruchowo ją odpuścisz. Wtedy dostajesz pięknego strzała z zawieszenia i boleśnie lądujesz na asfalcie. Ciekawostka - im mocniejszy motocykl, tym mocniej Cię kopnie a Ty polecisz wyżej, bo ma po prostu mocniejszą sprężynę w zawieszeniu

Shimmy natomiast, no cóż. Powstaje w wyniku naprężeń konstrukcji motocykla jeśli jeździmy powypadkowym składakiem. Częściej ma miejsce przy gwałtownym przyśpieszaniu. Jeśli poderwiesz przednie koło na ułamek sekundy, i ono delikatnie Ci się omsknie w którąś stronę, a później równie nagle znów łapnie przyczepność, zaliczysz piękne shimmy. Dlaczego? Motocykl naturalnie dąży do utrzymania prostej linii przejazdu. Im mocniej skręcisz kierownicę, tym silniej będzie ona chciała wrócić to prostej pozycji. Czuje się to głównie na ciężkich maszynach gdzie wręcz trzeba się z nimi siłować na zakrętach. Kiedy na ten ułamek sekundy oderwiesz skręcone koło, a potem odzyska ono przyczepność otrzymasz strzał po kierownicy która wpadnie w swoisty rezonans, czyli właśnie shimmy. Może stać się tak nie tylko na wyjściu z zakrętu, ale na przykład na nierównościach, w momencie kiedy najedziesz na kamień itp z tym, że są to rzadsze sytuacje.

Jak zapobiegać temu zjawisku. Są dwa sposoby. Amortyzator skrętu, a jeśli nie masz, gwałtowne dodanie gazu. Jeśli odciążysz przednie koło, łatwiej Ci będzie je wyprowadzić z tego stanu. No i nie walczyć, bo z pewnością nie dasz rady utrzymać kierownicy.
Zgłoś
Avatar
avalanch 2013-08-12, 18:45
JA polecam nie popierdalać po ulicach, to nie jest tor wyścigowy pół biedy jak ktoś kto popierdala i narobi szkody tylko sobie, w innym przypadku srogi kutas mu w kręgosłup za wyrządzenie szkody komuś innemu przez swoją głupotę.
Zgłoś
Avatar
jacek44 2013-08-12, 18:54
Jeżdżę na dwóch kołach od zarania dziejów i zdarzyło mi się coś takiego już dwa razy.

Oczywiście uprzedzając hejterów - oba przypadki na bezpiecznych drogach, PUSTYCH, więc jak coś to tylko sam sobie mogłem krzywdę zrobić.

Przypadek pierwszy - Nauka jazdy na tylnym kole. Kilka razy wyszło. Za 5, lub 6 jedno koło około 120-140km/h, piękna prosta droga, więc stawiam znowu na dwa, no i jak zaczęło szarpać, to myślałem, że już będzie gleba. Jakoś się udało. Możliwość manewrowania motocyklem, wręcz zerowa.

Drugi przypadek, to było jakby shimmy połączone z high side. Osobiście widziałem to tylko w jednym filmiku na youtube (długa kompilacja, nie chce mi się szukać). Szykana, pierwszy zakręt dość ostry w prawo, drugi w lewo, ale już łagodny. Po wyjściu z pierwszego (prędkość około 150km/h), automatycznie włożyłem się w drugi i zaczęło telepać całym motocyklem, nie tylko przodem, pięknie na boki i szedł już prosto jak przecinak. Opanować się już nie udało, więc skończyło się wylegiwaniem w przydrożnym rowie. Jako ciekawostkę dodam - że był to mój pierwszy pobyt w rowie na trzeźwo
Zgłoś
Avatar
Szczam_na_Zakrystii 2013-08-12, 19:12
No i od razu odechciało się mistrzowi prostej zapierdalać
Każdy dawca powinien to przerobić za każdym razem kiedy wsiada na swojego "rumaka" byłby kurwa spokój na drodze!
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie  
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.

Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:

  Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 4,17 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na rok. 6,50 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem