18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia (8) Soft Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Forum Szukaj Ranking
Wesprzyj nas Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 22:27
📌 Konflikt izrealsko-arabski Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 3:27
Taniec z Yamahą R6
sauerps • 2013-08-12, 13:44
Drganie kierownicy przy dużej prędkości. Stawiam, że gość miał pory pełne kupy.
Przewijajcie śmiało do 1 minuty

Doczytałem, że takie drganie kierownicy nosi nazwę zjawiska "shimmy", czyli po prostu wpadania przedniego koła w bardzo niebezpieczne wibracje, powodujące szybkie i niekontrolowane ruchy kierownicy. Zjawisko to od wielu lat spędza sen z powiek konstruktorom motocykli. Objawia się najczęściej przy ostrym przyśpieszaniu na nierównościach. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś dodatkowe info na ten temat to niech wrzuca, bo mogłem coś przeoczyć.
Zgłoś

Zrzutka na serwery i rozwój serwisu

Witaj użytkowniku sadistic.pl,

Od czasu naszej pierwszej zrzutki minęło już ponad 7 miesięcy i środki, które na niej pozyskaliśmy wykorzystaliśmy na wymianę i utrzymanie serwerów. Niestety sytaucja związana z niewystarczającą ilością reklam do pokrycia kosztów działania serwisu nie uległa poprawie i w tej chwili możemy się utrzymać przy życiu wyłącznie z wpłat użytkowników.

Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Avatar
tranzystor 2013-08-12, 19:39
Coś mi się mocno wydaje, że na filmie jest jedynka, a nie szóstka.
Zgłoś
Avatar
Marbax 2013-08-12, 22:24 2
Dawno tylu głupot na raz nie czytałem. Co gorsza wielu pseudo-fachowców naprawdę jeździ na motocyklach, nie mając pojęcia jak zbudowane jest zawieszenie, jak działa i co ma za zadanie jego geometria i z czego wynikają pewne zjawiska. Żeby w ogóle coś sensownego na ten temat powiedzieć, trzeba znać właśnie tą geometrię, zrozumieć zasadę jej działania i stosować tą wiedzę w praktyce. Zainteresowani bez problemu znajdą właściwą literaturę, czy odpowiednie artykuły w necie. Ale jeśli ktoś chce naprawdę poznać temat, to polecam fachowe szkolenie. Też do znalezienia bez większych problemów.
Nie będę tu się rozpisywał na temat zasady na jakiej działa zawieszenie w motocyklu i co z tego wynika, bo to temat na długi elaborat. W mega skrócie. Na simmy ma wpływ konstrukcja przedniego zawieszenia. W uproszczeniu im ostrzejszy kąt główki ramy, tym moto jest bardziej podatne na to zjawisko, ale też lepiej skręca i odwrotnie. Dla tego czoper nie wpadnie w shimmy, nawet jak się będziemy mocno starać. Shimy pojawia się przy odciążeniu przedniego koła, najczęściej przy nierównościach i lub, na wyjściu z zakrętu, niemal zawsze przy mocno otwartym gazie. Ewentualnie przy lądowaniu z gumy. Aby w ogóle shimy mogło się zacząć, przednia opona musi pracować chociaż minimalnie boczną powierzchnią. Czyli stykać się z asfaltem przynajmniej odrobinę nie w osi symetrii. Siły działające na zawieszenie zawsze działają wtedy tak, że kierownica obraca się w w tym kierunku z której strony pracuje opona, co powoduje prostowanie motocykla, zanik tej siły i prostowanie kierownicy. Jak ktoś nie zna zasady przeciwskrętu , to może się nie zagłębiać, a jak chce poznać to znajdzie sobie w necie. W każdym razie siły które działają na zasadzie sprzężenia zwrotnego i wynikają z konstrukcji zawieszenia, w 99,9% wypadków działają pozytywnie na zachowanie motocykla, a nawet więcej, nie dało by się bez nich jeździć, w przypadku shimy działają za mocno przerzucając kierownice z jednej strony na drugą. Miało nie być elaboratów.
Zaliczyłem shimy kilka razy i oprócz mocnego trzymania kierownicy, pomaga przymkniecie gazu (a nie dodania o zgrozo) Czyli dociążenie przedniego koła.
Zgłoś
Avatar
MojżeszowyOkap 2013-08-12, 22:33 1
Osobiście przeżyłem tank slapping, miesiąc po zakupie motocykla, jechałem prostą drogą i na łączeniu asfaltów odwinąłem manetkę do końca co skończyło się glebą przy 110 i podróżowaniem karetką do szpitala. Generalnie słyszałem wiele opinii na temat jak radzić sobie z shimmy/tank slappem ale złotej rady nie ma, jedni twierdzą, że trzeba dociążyć ciałem przód inni żeby dodać gazu i próbować oderwać przednie koło od asfaltu. Jedynie profilaktyka może coś zdziałać, warto dbać o przednie zawieszenie motocykla oraz o ogumienie i poprawne wyważenie przedniego koła, w moim przypadku prawdopodobnie winę ponoszą wydymane sprężyny. Tutaj idealnie widać jak zachowuje się koło przy tym zjawisku

youtube.com/watch?v=AgGLZOjVA-Y
Zgłoś
Avatar
hierek18 2013-08-12, 22:52
Już tyle osób powtórzyło to co autor napisał że aż żal...
Na filmiku to nie jest jedynka jak up pisał tylko faktycznie R6
Zgłoś
Avatar
Maligi 2013-08-12, 23:34
Cardioceras napisał/a:

Od 1 minuty deklu.



Ja pierdolę, co za idiota.
Zgłoś
Avatar
LoV3LaS 2013-08-13, 0:11
Nie jestem ekspertem, ale widziałem kiedyś jak kumpel zapierdolił kota skuterem przy 70 km/h i miał podobne zjawisko.
Zgłoś
Avatar
Haj 2013-08-13, 2:49
Kod:
Poprawiona teoria shimmy powstała dopiero wtedy, gdy wyjaśniono, że jest to zjawisko samowzbudne, powstające podczas przypadkowych wymuszeń wynikających z niestateczności układu. Podczas tego typu drgań koło porusza się po torze sinusoidalnym (gdzie oś X jest wyznaczana przez kierunek ruchu samolotu, motocykla itd.) z rosnącą amplitudą. Powoduje to zwiększające się zmiany nachylenia osi obrotu koła. Drgania shimmy bardzo często mylone są z niestatecznością pojazdu, do której mogą jedynie się przyczynić.


Proszę bardzo! Oto więcej informacji na temat Shimmy. Mam nadzieję, że pomogłem
Zgłoś
Avatar
kaskadhero 2013-08-13, 4:00
bardzo przejebana sprawa, są dwa wyjścia: albo zesrać się w gacie i modlić, albo dodać gazu, ale najczęściej ludzie hamują i to jeszcze bardziej wzbudza drgania :|
Zgłoś
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.

Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:

  Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 4,17 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na rok. 6,50 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem