18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (5) Soft (4) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: 22 minuty temu
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 4:40
🔥 Koniec jazdy - teraz popularne
Widząc temat na onecie postanowiłem sprawdzić swą wiedzę. Więc odpaliłem test dla 6 klasy szkoły podstawowej. Znalazłem tam arcyciekawe pytanie. Prawdopodobnie matematyczne lecz coś w nim mi się nie zgadza. Chciałbym spytać się szanownej społeczności sadola czy też mają takie wrażenie iż pytanie jest co najmniej dziwne. A oto treść :
Do szkolnego koła przyrodniczego należy 24 uczniów. Podczas jednych zajęć 1/4 grupy zajęła się pomiarem opadów atmosferycznych, 1/8 uczniów ustalała kierunek i prędkość wiatru, 1/12 uczniów mierzyła wilgotność i temperaturę powietrza, a 4 uczniów zajęło się ustalaniem stopnia zachmurzenia. Reszta uczestników koła była nieobecna na zajęciach. Ilu uczniów było nieobecnych?
Odpowiedzi :
A.2
B.3
C.6
D.9
Zgłoś
Avatar
lith 2014-04-02, 11:42 4
Do tych co im jakieś układy równań wychodzą - nigdzie nie jest napisane, że chodzi o 1/4, czy 1/8 obecnych. Weźcie się lepiej za kolorowanie drwala.
Zgłoś
Avatar
Kisielu 2014-04-02, 11:45 2
Problem z rozwiązaniem może się pojawić, jak zaczynacie zbyt dużo kombinować. Kretyn, który zna ledwo podstawowe działania rozwiąże bez problemu proste działania, bo myśli prosto, a ten co się już narobił całek, macierzy, zespolonych itp. będzie kombinować na różne sposoby. TO JEST DLA PODSTAWÓWKI to jest proste.
Tak samo z zadaniem
"cegła waży kilo i pół cegły. Ile waży cegła? "
najprościej
X = 1+0,5X
0,5X = 1
X = 2

a znam ludzi którzy kombinowali z ciągami, że skoro cegła waży kilo i pół cegły, to pół cegły waży pół kilo i ćwierć cegły, podobnie ćwierć cegły waży 0,25kg i 0,125 cegły i tak do usranej śmierci szukali rozwiązania w nieskończonym ciągu geometrycznym. Na zadania z podstawówki patrzcie jak na zadania z podstawówki. Czopy.
Zgłoś
Avatar
Nerd 2014-04-02, 11:48
Aż śmieszne,że to tutaj się pojawiło.
@Stetryczały_Skurwiel
Z treści jasno wyniki,że ktoś coś robił albo był nieobecny(słówko "reszta"). Nawet jeśli jedna osoba mogła wykonywać kilka prac(przy czym nie mogła czegoś robić, a za razem być nieobecna, zakres wiadomości w szóstej klasie nie zawiera mechaniki kwantowej) to liczba osób, które były obecne mieści się w [6;15] i jest liczbą całkowitą. Idąc dalej, liczba osób nieobecnych mieści się w przedziale [9;18] i również jest liczbą całkowitą. Skoro, możemy mieć pewność, że odpowiedzi zawierają chociaż 1 poprawną opcję, to może być to tylko ta, która mieści się w przedziale [9;18]. Innymi słowy:
A - niemożliwe
B - niemożliwe
C - niemożliwe
D - możliwe
Traktując odpowiedzi jako część treści zadania chyba już jest jasne, że D jest prawidłowa.
Zgłoś
Avatar
Archi 2014-04-02, 11:49 1
mrseev napisał/a:

Ale Autor ma racje ze to pytanie JEST zjebane. Zauważcie że koło naukowe liczy 24 osoby z czego 9 było nieobecnych wg rozwiazania. To jakim prawem, W GRUPIE W KTÓREJ znajduje się obecnie 15 osób, mamy 1/12 uczniów?

Owszem, teoretycznie wszystko układa sie jasno - mamy 1/12 czyli 2, mamy 1/6 czyli 4 itd, tylko czemu liczycie to od 24, skoro grupa tego dnia liczyła 15 osob?



Może dlatego, że pojęcie szkolnej grupy odnosi się do jebanych nazwisk na kartce, a nie nie aktualnej liczby osób.

Nerd napisał/a:

Aż śmieszne,że to tutaj się pojawiło.
@Stetryczały_Skurwiel
Z treści jasno wyniki,że ktoś coś robił albo był nieobecny(słówko "reszta"). Nawet jeśli jedna osoba mogła wykonywać kilka prac(przy czym nie mogła czegoś robić, a za razem być nieobecna, zakres wiadomości w szóstej klasie nie zawiera mechaniki kwantowej) to liczba osób, które były obecne mieści się w [6;15] i jest liczbą całkowitą. Idąc dalej, liczba osób nieobecnych mieści się w przedziale [9;18] i również jest liczbą całkowitą. Skoro, możemy mieć pewność, że odpowiedzi zawierają chociaż 1 poprawną opcję, to może być to tylko ta, która mieści się w przedziale [9;18]. Innymi słowy:
A - niemożliwe
B - niemożliwe
C - niemożliwe
D - możliwe
Traktując odpowiedzi jako część treści zadania chyba już jest jasne, że D jest prawidłowa.



Bardzo ładnie wyjaśnione, ale mechanika kwantowa by tu niewiele zmieniła dla obiektów tak złożonych jak człowiek (funkcje falowe wszystkich elementów uśredniają się i nie obserwowalne są efekty kwantowe)
Zgłoś
Avatar
lith 2014-04-02, 11:51 2
Ciekawe co się będzie tutaj działo jak gimnazjalne testy wrzucą -.- inteligencja z sadola...

Nie wiem czy głupsi są ci co nie potrafią rozwiązać problemu, czy ci którzy widza problemy tam gdzie ich nie ma.
Zgłoś
Avatar
overgod 2014-04-02, 12:06 6
Układ równań, który stworzyłeś jest zjebany...

Piszesz x -obecni na zajęciach, y - nieobecni no i równanie 1/4x + 1/8x + 1/12x

a w treści jest wyraźnie 1/4 grupy, 1/8 grupy i 1/12 grupy ( GRUPY a nie części obecnej na zajęciach)

Czyli trzeba zmienić, x - ilość uczniów w całej grupie i masz 1/4x+1/8x+1/12x+4+y=24 a że x w zasadzie jest dane bo wynosi 24 więc po podstawieniu masz 1/4*24+1/8*24+1/12*24+4+y=24
6+3+2+4+y=24
15+y=24
y=9

Reasumując, zjebałeś już na etapie wypisywania danych zadania, i nie ma potrzeby pisania, że x - ilośc osób w grupie bo jest to DANA w treści. Jest to zadanie na równanie z jedną niewiadomą. Jeżeli rzeczywiście jesteś po matfizie to albo w jakiejś gównianej szkole był albo żeś ściągał od kolegów i przejechałeś fartem przez LO a teraz szpanujesz tym elitarnym kierunkiem. Boże mam nadzieje, że nie trafiłeś na budownictwo bo jak taka szermięga i szpec jak Ty miałby wyliczyć dopuszczalne obciążenia nowo budowanego mostu to ja pierdolę!!!!

Jeszcze jedno, doszukiwanie się jakichkolwiek błędów językowych w zadaniu o takim stopniu złożoności świadczy o przeroście własnego ego i po prostu o głupocie. Ale tak teraz jest, że nauczyciel nie może powiedzieć uczniowi jesteś chujowy z matmy weź korki albo niech rodzice z Tobą poćwiczą w domu. Całe społeczeństwo w Polsce studiuje, wszyscy już prawie mają magistra. A wystarczy puścić takie zadanko w necie i widać jakie braki wychodzą. Od braków w podstawowej matematyce po braki w czytaniu ze zrozumieniem. Mam w rodzinie gościa 23 lata, zaraz będzie magistrem a do niedawna twierdził, że rodzynki rosną na krzakach ( to nie jaja). Kurwa śmiejecie się z amerykanów, czarnuchów i innych a sprawy sobie nie zdajecie ilu pierdolonych baranów jest wśród nas. I najlepsze jest to, że jak się wytknie i udowodni takiemu idiocie to, że jest skończonym przygłupem to na nikim to nie robi wrażenia. Mam odczucie, że bycie półgłówkiem jest wygodne, modne i mile widziane w naszych czasach i w tym kraju co stoi na głowie. Bareja jak by żył to mis miałby z 6 epizodów, jebane polskie gwiezdne wojny...
Zgłoś
Avatar
PoMaluchu 2014-04-02, 12:58
Jestem matematycznym głąbem, ale to rozjebałem bardzo szybko i wyszło mi to samo co wyżej, czyli 9 nieobecnych + 15 w klasie... nie rozumiem w czym rzecz.
Zgłoś
Avatar
Imm0rtality 2014-04-02, 13:00
Oczywiście nick autora to nie przypadek.
Zgłoś
Avatar
overgod 2014-04-02, 13:04
@ PoMaluchu

I właśnie o to chodzi, nie każdy musi mieć predyspozycje do bycia matematykiem ale kurwa liczyć to każdy musi umieć.
Zgłoś
Avatar
NomadUG 2014-04-02, 14:00
dzifny jest ten pan ja jestem w 4 klasie podstawuwki i umie to rozwionzaci
Zgłoś
Avatar
lukaszm1318 2014-04-02, 14:11 2
@SpaceInvaders

Wiem o co Ci chodzi, lecz z logicznego punktu widzenia ostatnie zadanie (pokoloruj drwala) jest najtrudniejsze, bo na maturze masz tylko czarny długopis ;P
Zgłoś
Avatar
JohnyLenony 2014-04-02, 14:19 4
Nie no naprawde rece opadaja jak sie Was czyta, pieprzycie o liczeniu, o jakichs iksach i ułamkach, kadłubkach...
Wy znacie język poslki ? roumieie znaczenie słów i kontekstu zdania ???
w ostatnim zdaniu jest jasne proste pytanie.
"ilu bylo nieobecnych"
wiec debile, pozwólcie, że wytlumacze wam zawiłości ojczystego jezyka.
Prawidłowe pytanie powinno brzmiec. "ilu uczniów nie przyszło na lekcje ? "
I wtedy jak najbardziej odpowiedx "D"
Jezeli mamy pytanie "ilu było nieobecnych"
to tak jakby stanać w klasie i spytac " ilu jest w sali nieobecnych uczniów" , jezeli ktos jest nieobecny to go nie ma w sali, i opowiedz zawsze brzmi 0 - ZERO

LOGIKA do kurwy nedzy, logika
Zgłoś
Avatar
d................s 2014-04-02, 14:32 1
@ JohnyLenony

Nie zwróciłem z początku uwagi na to. Niewątpliwie masz jednak rację. Ciekawe czy ci, którzy przed chwilą zdążyli zjechać autora, teraz przyznają się do błędu.
Zgłoś