Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
W chwili obecnej serwis nie jest w stanie utrzymywać się wyłącznie z reklam. Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
2nd. Nwaidome czy dzieciaki zyly podczas zderzenia.
Mozliwe opcje ? :
Gosc wjechal specjalnie.
Gosc zasslabl z nerwow.
No i co udowodnili?
Że dwa identyczne auta zderzające się z tą samą prędkością rozpierdalają się identycznie.
Oraz że takie auta jadące prosto w mur przy takiej samej prędkości, rozpieprzą się tak samo. Ja rozumiem, że nie każdy ogarnia języki obce i fizykę na poziomie podstawówki, ale trzeba nie mieć wstydu, żeby się tym chwalić.
Ale jeżeli jedno z nich ma większą prędkość, to zwiększa się jego energia kinetyczna, i to nie liniowo. No i we wzorze jest masa, ale kluczowa jest prędkość, bo jest w kwadracie.
A gówno prawda. Jeśli rozpiszesz wzór (jakże skomplikowany), to masa się w nim zniesie. Więc prędkość nie jest tu kluczowa, "bo jest w kwadracie", tylko dlatego, że to jedyna zmienna, która pozostaje. A przy równych prędkościach też się znosi.
zachowaj lepiej takie idotyzmy dla siebie i sie nie kompromituj w internecie.
Sam jesteś debilem, tak samo ci którzy postawili piwa i inny śmiejący się z komentarza tamtego gościa, naoglądaliście się mythbusterów i myślicie że zderzenie osobówki z każdym pojazdem rozkłada siły na pół. Prędkości się nie sumują jeśli pojazdy, które się zderzyły były podobnej masy i oba wytraciły prędkość do 0, tir wobec takiej osobówki tylko nieznacznie stracił na prędkości, strefy zgniotu też nie ma więc prawie całą prędkość tira można przypisać osobówce.
Abyście zrozumieli że jesteście debilami wytłumaczę bardziej łopatologicznie:
- ściana o masie 20ton porusza się z prędkością 90km/h i uderza w 1,5 tonowy pojazd poruszający się z prędkością 10hm/h, czy wg. was wszystko rozłoży się na pół ? Chuja, auto rozpierdoli się o ścianę z siłą jakby jechało 100km/h.,bo ściana nie ma strefy zgniotu i nie wytraca na prędkości. Taką ścianą jest właśnie tir wobec osobówki.
A autor tematu jest upośledzony że tylko 2 tagi umie wpisać ? Administracja chyba też skoro nie wprowadza ostrzejszych wymogów, później nie można tematu znaleźć, bo kurwa ameby nie potrafią bardziej nad tagami pomyśleć.
Co nie zmienia faktu, że gdyby przy 150 przypierdolił w ścianę lub drzewo to efekt byłby podobny, a przynajmniej zaoszczędziłby traumy kierowcy ciężarówki ten pierdolony egoistyczny morderca rodziny.
jakim kretynem trzeba być żeby używać takich porównań ?
faktycznie jakby to pomnożył przez prędkość światła to by wyszedł wynik żę ja pierdolę.
Co ty kurwa jesteś? radziecki uczony ?
Nic się nie sumuje ...
Wcale się nie dziwię że chcą zlikwidować gimnazja...
W podstawówce w 6-7 klasie na fizyce tego uczyli.
Masz tu pismo obrazkowe (angielski nie wymagany)
youtube.com/watch?v=r8E5dUnLmh4
Te Panie fizyk i podsyłaczu linków, jakbyś się interesował tym co wklejasz to kilka odcinków później zrobili powtórkę i przyznali się do błędu i potwierdzili że zderzenie dwóch aut o tej samej prędkości 50mph nie równa się uderzeniem auta w ścianę z prędkością 50mph.
W tym przypadku różnica mas i stref zgniotu ( czy twardości ciężarówki) powodują, ze prędkości obu pojazdów maja znaczenie. Pewnie nie jest to dokładna suma ale pewnie z dużym współczynnikiem.
zachowaj lepiej takie idotyzmy dla siebie i sie nie kompromituj w internecie.
gość ma trochę racji, tylko źle to rozpisał, bo na pęd powinien to rozpisać
innymi słowy, osobówka jadąc 150km/h, zderzyła się z ścianą pędzącą 80 km/h w przeciwną stronę ( bo ciężarówka ma belkę i nie ma strefy zgniotu )
pęd osobówki 41.7*1500 = 62550 p
pęd ciężarówki 22.24 * 30000 = 667200 p
kapujesz, pęd ciężarówki jest ponad 10 razy większy niż osobówki, dlatego jak przyjebie w nią osobówka, to ciężarówka jedzie dalej nie zwalniając nawet wyraźnie
Dlatego zapisał to 150+80
Ba zakładając masę i prędkość, mogę obliczyć o ile zwolni ciężarówka po pierdolnięciu, zwolni o ok 7.5 km/h ( w momencie uderzenia, bo jeszcze muszę obliczyć stratę prędkości na nadanie tej 1.5 tony prędkości 72,5km/h ale mi się nie chce )
Poprawcie mnie jeśli się mylę, bo ostatnie gdzie miałem fizykę to liceum już ładne lata temu.
teraz się zastanawiam, czy pęd jest wystarczający, tzn czy nie rozpisać to z wzoru na energię kinetyczną
ciężarówka 15000*22.24^2 = 7419264 J
osobówka 750*41.76^2 = 1307923.2 J
tu wychodzi że ciężarówka ma 5.7 razy większą energię kinetyczną
i ciężarówka zaraz po zderzeniu z osobówką zwolni o ok 7.4 km/h ( w monecie uderzenia )
niech ktoś mnie uświadomi jak to powinno być ( z czego liczyć i czy się gdzieś nie walnąłem w obliczeniach )
zachowaj lepiej takie idotyzmy dla siebie i sie nie kompromituj w internecie.
Odwołując się do 3 zasady dynamiki siła uderzenia była gdzieś pomiędzy 150km/h a 230km/h.
gość ma trochę racji, tylko źle to rozpisał, bo na pęd powinien to rozpisać
innymi słowy, osobówka jadąc 150km/h, zderzyła się z ścianą pędzącą 80 km/h w przeciwną stronę ( bo ciężarówka ma belkę i nie ma strefy zgniotu )
pęd osobówki 41.7*1500 = 62550 p
pęd ciężarówki 22.24 * 30000 = 667200 p
kapujesz, pęd ciężarówki jest ponad 10 razy większy niż osobówki, dlatego jak przyjebie w nią osobówka, to ciężarówka jedzie dalej nie zwalniając nawet wyraźnie
Dlatego zapisał to 150+80
Ba zakładając masę i prędkość, mogę obliczyć o ile zwolni ciężarówka po pierdolnięciu, zwolni o ok 7.5 km/h ( w momencie uderzenia, bo jeszcze muszę obliczyć stratę prędkości na nadanie tej 1.5 tony prędkości 72,5km/h ale mi się nie chce )
Poprawcie mnie jeśli się mylę, bo ostatnie gdzie miałem fizykę to liceum już ładne lata temu.
teraz się zastanawiam, czy pęd jest wystarczający, tzn czy nie rozpisać to z wzoru na energię kinetyczną
ciężarówka 15000*22.24^2 = 7419264 J
osobówka 750*41.76^2 = 1307923.2 J
tu wychodzi że ciężarówka ma 5.7 razy większą energię kinetyczną
i ciężarówka zaraz po zderzeniu z osobówką zwolni o ok 7.4 km/h ( w monecie uderzenia )
niech ktoś mnie uświadomi jak to powinno być ( z czego liczyć i czy się gdzieś nie walnąłem w obliczeniach )
Zatankowany ciągnik razem z pustą naczepą waży około 15 ton.
Na nagraniu widać że oba pojazdy są blisko siebie więc któryś z pojazdów musiał mocno zahamować (pewnie TIR)
Że ściana nie ma "strefy zgniotu"
To zbyt skomplikowane obliczenia żeby je tutaj wyciągać, ale...
efekt uderzenia jednego samochodu w drugi kiedy oba jadą z prędkością X będzie taki sam jakby jeden stał a drugi w niego walnął z prędkością X a nie 2X.
Cały bajer polega na tym że "im mocniej zgniatasz puszkę tym mocniej ona się sprzeciwia"
Chodzi o to żeby wybić z głowy durnym gimbusom że jak dwa auta walną w siebie z prędkością 50km/h każdy to nie jest efekt uderzenia w ścianę z prędkością 100km/h.... i to że prędkość jest w kwadracie , w dupie w oku.....
Chodzi o zdolność do pochłaniania i rozpraszania energii. Można przy uderzeniu z prędkością 5km/h skręcić sobie kark w samochodzie... jak się uderzy w słupek jadąc tyłem albo przeżyć dzwona przy 100km/h ale to inne tematy.
W tym przypadku gość miał minimalne szanse na przeżycie a niestety robotę tutaj robi zdolność do rozpraszania energii...
Wyobraźcie sobie że wpierdalacie się z prędkością 100km/h dużą ilość luźno poskładanych kartonów o łącznej masie 40 ton..... podejrzewam że auto wyjdzie bez szwanku.
A teraz... ta sama masa... w formie betonowego kloca.....
A autor tematu jest upośledzony że tylko 2 tagi umie wpisać ? Administracja chyba też skoro nie wprowadza ostrzejszych wymogów, później nie można tematu znaleźć, bo kurwa ameby nie potrafią bardziej nad tagami pomyśleć.
To sobie dodaj do ulubionych amebo jebana
Albo Ctrl+D do zakładek paciorkowcu pierdolony.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów