18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (3) Soft (3) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 22:48
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 2:25
Toyota - gaz, hamulec, debil.
mcmt • 2010-03-11, 10:28


Trzeba byc na prawde kretynem lub zyciowym nieudacznikiem, zeby nie umiec zmienic biegu na N a w manualu wcisac sprzegla. Typowy amerykanski trep i heroiczna amerykanska propaganda policji wystepujaca w roli "amerykanskich naukowcow".

W kazdym razie jesli nie glupota to propaganda przeciwko Toyocie.
Zgłoś
Avatar
byrrt 2010-03-11, 15:55
Mam wrażenie ale nie dam sobie głowy uciąć.. Dawno to było.. Prowadziłem mercedesa okularnika z automatem i tam chyba hamulec był totalnie nie zależy.. Teoretycznie można było zdaje się wcisnąć to i to naraz.. Dziwi mnie więc takie podejście toyoty. Rozumiem że powinno się zabezpieczać samochody przed głupotą ludzką ale pedał gazu i hamulca obsługuje się jedną nogą.. Taka jest zasada i już.. A już priorytet dla gazu to jakaś kpina..
Zgłoś
Avatar
mcmt 2010-03-11, 16:43
ferro napisał/a:

@up ne wymądrzaj sie. Jeździłes kiedykolwiek toyotą prius? zapewne nie. I jestem pewny że srodka nawet nie widziales.
Prius ma bezstopniową skrzynię biegow...
a co do lewarka masz tu ladne zdjecie
Obrazek


Co ma piernik do wiatraka Co ma bezstopniowa skrzynia do sytuacji Mam cos do powiedzenia w temacie bo sie znam.

Nie mozliwe jest w moim mniemaniu, ze na rynek zostal wypuszczony samochod, ktory NIE MA MOZLIWOSCI przelaczenia z D na N.
A o awari ASB czy sterowania nie bylo mowy.

zaa napisał/a:

@mcmt - sam wyskakujesz z pedałem sprzęgłem, kiedy mowa o priusie, co świadczy o tym, że do końca tematu nie ogarniasz. co do przełączania pomiędzy D a N - nie twierdzę, że to niemożliwe, tylko że selektor nie ma połączenia mechanicznego ze skrzynią. Nie wiem jak wygląda sprawa zależności softowej, ale często skrzynie/silniki są chronione przed głupotą kierowcy - vide kontrola obrotów i prędkości w tiptronic i podobnych. Jeżeli masz pojęcie jak zbudowany jest automat, to nie muszę Ci tłumaczyć czym skutkuje wbicie N podczas jazdy, szczególnie z wyższymi prędkościami. No chyba, że wydaje Ci się, że to tak jak w manualu, można się toczyć na N. A co do problemów - to z czym nie było? Włączałeś N w jadącym automacie? inna sprawa - lepiej skasować napęd niż siebie.


1. Czytamy ze zrozumieniem.
2. Prooosze, nie nauczaj mnie o ASB, bo widac, ze o tym pojecia nie masz. Wbicie N podczas jazdy z kazda predkoscia nie niesie zadnych konsekwencji - selenoid biegu rozlacza elektrozawor i po sprawie, masz luz. Nie powinno sie tego robic, ze wzgledu na smarowanie podczas luznego toczenia, ale jesli jest konieczne to nie widze problemu. Od lat 90' ASB maja tolerancje toczenia sie do 25km z predkoscia nie wieksza niz 40km/h.

Jesli chcesz ze mna prowadzic polemike czy, o zgrozo, zarzucac mi brak wiedzy w tym temacie, musialbys troche zjesc chlebka i poczytac chlopcze...

zaa napisał/a:

@byrrt ręczny jest bębnowy na tył, połączenie mechaniczne. masz rację, że to trochę mało - łatwo spalić okładziny, gdy się jedzie z zaciągniętym (przy okazji - z okazji minionego dnia kobiet, raz jeszcze najlepsze życzenia;) ). ale normlane hamulce dadzą radę, tyle, że "chwilkę" dłużej im to zajmie. w nowym sofcie Toyota daje priorytet dla hamulca - pewnie będzie tak jak w vw tdi - naciśnięcie hamulca odcina wtryski, przez to trochę kiepsko się prowadzi je "lewą nogą". z wyłączeniem zapłonu - jest procedura awaryjna, ale uzależniona od położenia pedału gazu, więc trochę zamknięte koło.


Co za farmazony... Hamowales kiedys z 160 do zera? Bo ja po kilka razy w tygodniu hamuje z 200km/h do 90km/h przez tiry. W aucie mam tarcze 324x30 i po kilku sekundach nie hamuja prawie wogole. Tym sie roznia od tarcz ceramicznych, ze po przekroczeniu odpowiedniej temperatury traca wlasciwosci trace. Nie wiem jakie tam sa tarcze, ale na pewno w takim gownie nie beda wieksze, generalnie po kilku sekundach ostrego hamowania tarcze robia sie czerwone i z hamulcow masz galarete, ktora nie dziala. Nie wspomne o automacie wcisnietym do kickdowna, ktory redukuje bieg.

Teorie mozna snuc w oparciu o wiedze i praktyke kolego.
Zgłoś
Avatar
ferro 2010-03-11, 17:16
@mcmt bo tam jest bezstopniowa przekladnia CVT, skoro sie znasz na temacie to powinienes wiedziec na jakiej zasadzie działa. To tak jak w skuterach - nie naciskasz gazu jest luz, naciskasz załączają sie przełożenia i jedziesz.
Zgłoś
Avatar
mcmt 2010-03-11, 17:21
ferro napisał/a:

@mcmt bo tam jest bezstopniowa przekladnia CVT, skoro sie znasz na temacie to powinienes wiedziec na jakiej zasadzie działa. To tak jak w skuterach - nie naciskasz gazu jest luz, naciskasz załączają sie przełożenia i jedziesz.


I chcesz mi powiedziec, ze wstecznego nie ma Wezcie sie zastanowcie co wypisujecie. Nie wazne na jakiej zasadzie dziala ta ASB. W/g mnie musi byc wsteczny. Jak jest wsteczny to jest N inaczej byc nie moze. Taki eksperyment nie ma szans powodzenia. Nie wierze, ze jest inaczej.

CVT w skuterach to zupelnie inne CVT
W tym samochodzie musisz miec biegi planetarne, w skuterach mozesz miec rolki i tylko jeden bieg.

@EDIT
No i oczywiscie, ze mialem racje:

[img:ec94636e38]http://ev.am.gdynia.pl/prius/CIMG5506.JPG[/img:ec94636e38]

Ta mala dzwignia pomiedzy radiem a kierownica ma standardowe 4 pozycje narysowane czyli: D N R P.

Dziekuje.
Zgłoś
Avatar
wezu69 2010-03-11, 17:44 1
dziekuje dobranoc
Zgłoś
Avatar
zaa 2010-03-11, 18:34
@mcmt z postu na post coraz mądrzejszy się stajesz. ta mała dzwigienka nie ma mechanicznego połączenia ze skrzynią, więc zależy od softu, czy Ci pozwoli na N podczas jazdy. Z rozumieniem tego co czytasz, masz wyraźnie problemy, na dodatek sam sobie przeczysz. Piszesz o jeździe na N z prędkością nie większą niż 40km/h (tak dokładnie to połowa prędkości max pierwszego biegu, więc zależnie do auta), tu jest rozmowa o aucie jadącym nieco szybciej - umknęło Ci to gdzieś? Co do problemów z hamulcami, jakie masz - proponuję wymienić płyn - może masz za dużo wody w nim. Ja też wielokrotnie hamowałem z prędkości ponad 200km/h i jakoś nie czułem żeby mi hamulce znikały, oczywiście pojawiał się fading, ale to normalne. No i trochę praktyki by Ci się też przydało, bo samo czytanie i nfs to zamało "chłopcze" - btw co to biegi planetarne? może chodzio Ci o przekładnię planetarną, czyli o zazębieniu wewnętrznym
Zgłoś
Avatar
StaraSzafa 2010-03-11, 18:49
mcmt - wkurwiasz mnie
Zgłoś
Avatar
mcmt 2010-03-11, 19:03
zaa napisał/a:

@mcmt z postu na post coraz mądrzejszy się stajesz. ta mała dzwigienka nie ma mechanicznego połączenia ze skrzynią, więc zależy od softu, czy Ci pozwoli na N podczas jazdy. Z rozumieniem tego co czytasz, masz wyraźnie problemy, na dodatek sam sobie przeczysz. Piszesz o jeździe na N z prędkością nie większą niż 40km/h (tak dokładnie to połowa prędkości max pierwszego biegu, więc zależnie do auta), tu jest rozmowa o aucie jadącym nieco szybciej - umknęło Ci to gdzieś? Co do problemów z hamulcami, jakie masz - proponuję wymienić płyn - może masz za dużo wody w nim. Ja też wielokrotnie hamowałem z prędkości ponad 200km/h i jakoś nie czułem żeby mi hamulce znikały, oczywiście pojawiał się fading, ale to normalne. No i trochę praktyki by Ci się też przydało, bo samo czytanie i nfs to zamało "chłopcze" - btw co to biegi planetarne? może chodzio Ci o przekładnię planetarną, czyli o zazębieniu wewnętrznym


Oczywiscie nie kojarzysz co mialem na mysli piszac o "toczeniu sie". Otoz oczywiscie chodzi tu o holowanie - ASB toleruja holowanie i tylko po to jest zapis o tolerancji. Jesli natomiast masz wylaczyc z D na N i przejechac jeszcze kilometr w celu shamowania - skrzyni nic sie nie stanie. Zreszta zupelnie inaczej sprawa wyglada, gdy jest cisnienie oleju podczas dzialania auta a inaczej gdy auto jest holowane - jest wiele czynnikow. Ow dzwignia, powinna miec blokade mechaniczna zmiany z N na R, ktora jest usuwana przy przycisnieciu hamulca. ale z N na D i odwrotnie mozna przelaczac kiedy sie chce - takie sa standardy i jak widac, maja sens. Nie siedzialem w tym samochodzie, ale jestem tego prawie pewien, bo bezsensem byloby usuniecie tej mozliwosci + na filmiku nie bylo mowy o uszkodzeniu sterowania ASB.
Problemow z hamulcami nie mam, o moje auto sie nie martw, wody w plynie rowniez nie mam, zreszta objawy sa kompletnie inne i wyszly by tej zimy . Opisywalem hamowanie z 200 do 100 przy pisku i zalaczajacym sie ABSie. Jesli napiszesz na jakimkolwiek forum, gdzie ludzie znaja sie na rzeczy, ze hamulce na tarczy nie ceramicznej beda nadal doskonale hamowac przy ponad poltorej tonowym aucie, to cie wysmieja. Pozatym co ma plyn to temperatury hamulcow Nie moge tego czytac...

Co do biegow planetarnych: en.wikipedia.org/wiki/Continuously_variable_transmission
Planetary Gear System. Polecam lekture.

Podwazanie wiedzy w sposob brzydki sam zaczales a akurat w tym temacie mnie nie przegadasz.
Zgłoś
Avatar
lufekk 2010-03-11, 19:25
Niestety, to była wina samochodu. Była głośna afera, że ileś modeli nie działała jak należy.
Ale i tak lubię Toyotę w sumie...
Zgłoś
Avatar
byrrt 2010-03-11, 19:26
Dalsze gdybanie nie ma sensu no chyba że wypowie się na temat osoba która jeździła Priusem.. O skrzyni trochę poczytałem - swoją drogą ciekawa, nie jestem pewien ale chyba np. w Nissanie Navara jest taka sama bo jadąc nie czułem przeskoków biegów - silnik ciągle na tych samych obrotach.. W każdym bądz razie samochód jest beton jakich mało bo żeby gaz był ważniejszy od hamulca?
Zgłoś
Avatar
mcmt 2010-03-11, 19:32
lufekk napisał/a:

Niestety, to była wina samochodu. Była głośna afera, że ileś modeli nie działała jak należy.


To jest stwierdzony fakt, ale ja staram sie udowodnic, ze koles mogl jednak zareagowac. Zreszta wylaczyl silnik, czyli i tak mogl. Byla jeszcze jedna opcja bez wylaczania silnika - przelaczenie ASB na N.
Zgłoś
Avatar
byrrt 2010-03-11, 21:16
mcmt nie wiem jak działa ta skrzynia (jak jest sterowana) jeżeli inżynierowie z toyoty mieli podobne myślenie jak priorytet gazu nad hamulcem może się nie da włączyć luzu w trakcie przyspieszania.. tak czy inaczej nie ma co dalej gdybać.. Mógł wyłączyć silnik bo tak właśnie zrobił szkoda że tak późno..
W takiej sytuacji miałbym w dupie czy coś się z samochodem stanie czy nie - ważne żeby się zatrzymał!
Zgłoś
Avatar
Crashinto 2010-03-11, 22:21
UFO, koledzy to wina UFO, brak odpowiedniego ciągu przesyłu energii dedykowanej koncernowi Toyota, z powodu niskiego zaangażowania w promcję sugerowanego paliwa wodorowego, ot, co

UFO koledzy, UFO zawiniło, brak korelacji z sugerowanymi wpływami w stosunku do obietnic człowieka co do zmian w rozumieniu rozwoju technologii wodorowej

yyyy?
Zgłoś
Avatar
alorkar 2010-03-12, 0:20
jak czytam o tych nowoczesnych technologiach i autach madrzejszych od keirowcy, to zaczynam doceniac swojego malacza:P
Zgłoś
Avatar
Pajac212 2010-03-12, 11:22
najgorze j jak baran krytykuje ( ten co wstawil film ) a tak naprawde nie wie o co chodzi. Dobrze ze to tylko internet...

przeciez to wina toyoty, byla jakas afera. ale jak ktos nie wie to odrazu sapy do calego swiata, zla policja, propaganda przeciwko marce...... nieprzytomny czlowiek
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie