W nawiązaniu do inżynierskiego porno - filmik o tym jak wystrugać blok silnika z bloku aluminium.
Ponoć cała operacja trwało ok tygodnia ciągłej pracy.
Witaj użytkowniku sadistic.pl,
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
Dalsze istnienie serwisu jest możliwe jedynie dzięki niewielkim, dobrowolnym wpłatom od użytkowników.
Prosimy Cię zatem o rozważenie wsparcia nas poprzez serwis Zrzutka.pl abyś miał gdzie oglądać swoje ulubione filmy ;) Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (
więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
tylko. po c🤬j? aaaa - lajki!
Zmarnować taki kawał aluminium na coś co nie spełnia żadnej funkcji, widać Japonia bogaty kraj.
Po to żebu pokazać możliwości sprzętu. Normalnie bloki i inne podobne gabarytowo elementy odlewa się...
z................x
2015-05-03, 22:54
@RockyWood
Po to żeby pokazać możliwości obrabiarki: jej dokładność, prędkość, sztywność, że jest warta swojej ceny. Z tego co wiem są organizowane zawody, gdzie każda ekipa prezentuje obiekt wytworzony z jednego bloku za pomocą właśnie takiej obróbki ubytkowej. Wbrew pozorom taki silnik jest jednym z prostszych obiektów, które można stworzyć na takim cudeńku.
@Psilocke
spokojnie, nie zmarnuje się. Bedzie stało w firmie w jakiejś fajnej galerii i kłuło w oczy interesantów. A w razie czego można to odesłać razem z wiórami do huty na przetopienie. Stosuje się aluminium, bo jest miękkie. Koszty takiego bloku i tak sa niewielkie w porównaniu do kosztów narzędzi, które musiałbyś zmarnować, gdybyś chciał rzeźbić np w stali.
aluminium w motoryzacji to gówno (no dobra, oprócz felg)
po kiego grzyba się spuszczać nad taką metodą produkcji podczas gdy już w latach 70 Mercedes odlewał bloki i głowice do swoich diesli zachowując przy tym rozsądną wagę, i które to silniki jeżdżą do dzisiaj
a tak to w przypadku gdy padnie układ chłodzenia , aluminium ma tendencje do wichrowania i wychodzą kwiatki czy inne uszczelki pod głowicą
zasrana polityka planowego postarzania produktu
aluminium w motoryzacji to gówno (no dobra, oprócz felg)
@zgonex
ale nie nie... nikt mi k🤬a nie wmówi że te "zawody" czy tam "pokazy" trwały cały j🤬y tydzień. Ni c🤬ja. Po prostu ktoś miał zajawkę, ktoś wyłożył hajs i pojechali z koksem.
I to jest jedyne wytłumaczenie.. Inaczej PO C🤬J.
K................l
2015-05-04, 2:19
up zapytaj ojca po c🤬j...
ktoś k🤬a chciał taki blok kupić? zrobić z niego stolik albo dildo do malucha? to wystrugali go np dla takiej tępej dzidy jak TY, bo ma kaprys ? bo po c🤬j?
po c🤬j ??
PO C🤬J ???
ghor
2015-05-04, 7:28
Po c🤬j to chińczyk w ryżu stoi.
z................x
2015-05-04, 10:43
@Rockywood
błagam, idąc tym tokiem rozdanie oskarów też powinno trwać co najmniej kilka miechów żeby każdy zdążył nakręcić film. jest ogłaszany konkurs i masz pół roku na zrobienie projektu.
@ghor
chodzi o pokazanie obrabiarki a nie stworzenie aluminiowego silnika. pomysł tak absurdalny, że szok. silnik (w zależności od samochodu) jest odlewany z wysokogatunkowej stali stopowej, nie ma miejsca na aluminium.
Ludzie zrozumcie, że koszt jednego centrum obróbkowego to kilkadziesiąt a nierzadko kilkaset tysięcy euro. Dlatego firmy takie jak przykładowo DMG Mori Seiki inwestują także w wypromowanie danej maszyny. To nic innego jak pokaz kunsztu ludzi, którzy to projektują.
p................6
2015-05-04, 14:05
c🤬ja na czole wystrugajcie
D................e
2015-05-05, 9:23
Wk🤬ił mnie tytuł: "V8 wystrugany z bloku aluminium" jaki k🤬a V8? Przecież to tylko z grubsza przypomina głowicę "fał ósemki" gdzie k🤬a kanały olejowe i te od płynu chłodniczego, gdzie k🤬a otwory na szpilki itp? To k🤬a jakaś sztuka nowoczesna, bo z głowicą silnika to ma tyle wspólnego co (psudo)profesor bartoszewski z patriotyzmem.
zgonex napisał/a:
silnik (w zależności od samochodu) jest odlewany z wysokogatunkowej stali stopowej, nie ma miejsca na aluminium.
A w jakich to samochodach? Bo w tych, które znam, bloki odlewa się z żeliwa

(a także z olaboga, właśnie aluminium, a dokładniej jego stopu z bodajże krzemem)
DrMenegele napisał/a:
Przecież to tylko z grubsza przypomina głowicę "fał ósemki" gdzie k🤬a kanały olejowe i te od płynu chłodniczego, gdzie k🤬a otwory na szpilki itp?
Nie głowicę, tylko blok.
ghor napisał/a:
aluminium w motoryzacji to gówno (no dobra, oprócz felg)
Taa, głowice (większość), bloki (zaczynając od silnika W-2 stosowanego w T-34), tłoki (większość markowych), karoserie (Audi, Jaguar, Aston Martin). Nie p🤬l.
Ja p🤬le gdzie wy się uchowaliście
Uwaga jestem ekspertem
Po pierwsze, to jest blok silnika nie żadne głowice...
Po drugie ktos tu coś p🤬lił że aluminium to zło. A z czego sa tłoki robione? Z żeliwa? Stali? Własnie k🤬a z aluminium. Blok silnika też będziesz robił z żeliwa? Aluminium w motoryzacji to jeden z najważniejszych surowców
Po trzecie. Nie po c🤬j tylko być może jako prototyp. Koszt wykonania formy do odlewu, opracowania procesu technologicznego i całej reszty spokojnie będzie dziesięciokrotnie większy niż wykonanie takiego bloku z całego kawałka aluminium
Po czwarte. Może to jest tylko część procesu? Może na filmiku nie jest pokazany finalny produkt? A możne tylko wykonanie czegoś takiego miało pokazać możliwości maszyny.
Zawsze byłem pod wrażeniem ile do powiedzenia mają osoby które sie c🤬j na danej rzeczy znają