18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia Soft (1) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 13:20
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 13:32
📌 Powodzie w Polsce - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 11:56
W 15 dni z Chin do Polski
Vof • 2013-01-04, 13:26
Pociąg z kontenerami z Chin przyjechał do stacji Łódź Olechów. Transport pokonał trasę niemal 10 tys. km przez Chiny, Kazachstan, Rosję oraz Białoruś w ciągu 15 dni. To znacznie szybciej, niż dostarczenie kontenerów do Europy drogą morską - informuje PKP CARGO.
Jak poinformował w czwartek PAP rzecznik PKP CARGO Mariusz Przybylski, pociąg z 41 kontenerami wyruszył z Chin 18 grudnia ub. roku. Skład miał 554 metry długości i ważył 715 ton. Pokonał trasę prawie 10 tys. km w ciągu 15 dni. To pierwszy taki pociąg, który po zestawieniu w Chinach zakończył bieg w Łodzi.

Zdaniem Przybylskiego, kolejowa trasa towarowa daje alternatywę wobec przewozów morskich. Zazwyczaj transport morski z Chin do Europy trwa mniej więcej 30-40 dni.

Organizatorem transportu na normalnotorowej części trasy była wyspecjalizowana spółka Cargosped z Grupy PKP CARGO Logistics. Kontenery zostały przeładowane z wagonów szerokotorowych (1520 mm) na wagony normalnotorowe (1435 mm) w terminalu należącym do spółki CL Małaszewicze (PKP CARGO Logistics). 2 stycznia, 15 godzin przed czasem, pociąg dojechał do stacji docelowej Łódź–Olechów, gdzie został rozładowany.

Jak poinformował Przybylski, dotychczas PKP CARGO obsłużyło kilka takich transportów, które kończyły bieg w Niemczech albo Czechach, a zainteresowanie transportem kontenerów z Chin do Europy przez Polskę jest coraz większe.

"Jest to kolejny istotny krok na drodze do interoperacyjności kolei, czyli likwidowania barier prawnych, organizacyjnych i technicznych, w celu zapewnienia bezpiecznego i nieprzerwanego przejazdu pociągów między kolejami z różnych krajów" - uważa rzecznik PKP CARGO.

PKP CARGO to drugi największy przewoźnik kolejowy w UE i największy na rynku kolejowych przewozów towarowych w Polsce, w 2012 r. przewiózł ponad 116 mln ton ładunków. PKP CARGO prowadzi także działalność poza Polską; ma licencje na wykonywanie samodzielnych przewozów kolejowych w Czechach, Austrii, Niemczech, Belgii i na Słowacji. W tym roku chce uzyskać licencje umożliwiające wykonywanie przewozów w Holandii i na Węgrzech.
źródło:pb.pl
Zgłoś
Avatar
Fisz_ 2013-01-06, 13:48 1
Cargowcy polscy to akurat wysoka półka. Sprzęt mają dobry, bo nowy, unowocześniany i remontowany, spółka trzyma pieczę nad zabytkami kolejowymi, funkcjonuje całkiem sprawnie, ma coraz większe zaplecze i szersze pole działania. O tym się nie gada, bo przewozy pasażerskie wybijają swoją wątpliwą renomę nad towarowymi.
Zgłoś
Avatar
j................x 2013-01-06, 14:01
owek napisał/a:


W Polsce nie ma portu który mógłby przyjąć taki kontenerowiec. Najbliżej to chyba Holandia i Niemcy.

mało wiesz o polskich portach , w ramach projektu na studiach zaprojektowałem dokładnie taki, dlatego też podałem 10 tys ton wyporności, płynący z portu w Gdyni do Madrasu, teraz ci nie podam ograniczeń tego portu, bo nie mogę znaleźć tej pracy na kompie projekt robiłem lata temu, w każdym razie wyporność statku nie jest ograniczeniem dla portu ale jego zanurzenie konstrukcyjne, w mniejszym stopniu długość czy szerokość
Zgłoś
Avatar
~Tołdi 2013-01-06, 14:08
jabolmax napisał/a:

mało wiesz o polskich portach , w ramach projektu na studiach zaprojektowałem dokładnie taki, dlatego też podałem 10 tys ton wyporności, płynący z portu w Gdyni do Madrasu, teraz ci nie podam ograniczeń tego portu, bo nie mogę znaleźć tej pracy na kompie projekt robiłem lata temu, w każdym razie wyporność statku nie jest ograniczeniem dla portu ale jego zanurzenie konstrukcyjne, w mniejszym stopniu długość czy szerokość


Nie zauważyłem jego postu ale mamy terminal obsługujący klasę E Maerska, która jest największą klasą kontenerowców na świecie i regularnie do nas przybija. Więcej tutaj

Maersk będzie budować nową klasę E która też prawdopodobnie będzie zawijać w DCT Gdańsk.
Zgłoś
Avatar
pondito 2013-01-06, 14:10
Taki wielki sukces z tą koleją powiadacie. Ale nie dodali, że każdy transport zatrzymuje się na bocznym torze w lesie pod Wrocławiem na ok 2 godziny, gdzie rozpakowywany jest zawsze jeden wagon z najcenniejszym towarem. Jest tam nawet zrobiona zawrotka dla tirów co by się im dobrze pakowało, mnóstwo kartonów porozrzucanych. Pytacie skąd to wiem? Otóż tak okradli mojego znajomego- miał kontener z chin ze sprzętem elektronicznym, który sprowadzał tym zajebiscie szybkim pociągiem. Po ostatnim odmeldunku wagonu we Wrocku, kontener został opróżniony a znajomy 60tys zł w plecy... Oczywiście Policja o niczym nie wie (jak to zwylke bywa)...
Zgłoś
Avatar
Repcak 2013-01-06, 14:31
Jakaś kpina? 41 kontenerów? Naprawdę? Mam nadzieje, że to chociaż 40 były a nie 20 stopowe. Ebba Maersk mieści 11tyś 20 stopowych kontenerów. Żeby nie było. pomieści jakieś 4-5tyś sztuk 40. Ale dobra. Niech będzie. To największy kontenerowiec świata więc weźmy małego kontenerowca. 200 metrowy pomieści spokojnie 1-2tyś sztuk. Istotne jest tak naprawdę jaki jest koszt transportu jednego kontenera ale jakoś wątpię, żeby wyszło taniej takim pociągiem.

A i przepraszam, że post pod postem. Co do dyskusji czy porty w Gdyni POMIEŚCI taki statek. Owszem może i pomieści jedne z największych Maersków ale co z tego jak nie mamy jak odberać takiej ilości ładunków kontenerów? Nie jestem pewny ale mamy chyba raptem jedną suwnicę (Gantry Crane) do rozładunku kontenerów a takiego Maerska obsługuje na raz 4-6. Dwa nie mamy dużej ilości miejsca na te kontenery. Więc może i wpłynie sobie taki Maersk do nas tylko po chuj? Możemy mieć i miejsce dla 300 statków w naszym porcie ale co z tego jak wyposażenie portu jest nieprzystosowane do odbierania dużej ilości kontenerów?
Zgłoś
Avatar
Pumbass 2013-01-06, 14:45
Chiny i tylko Chiny, jeszcze z 10 lat i nawet u nas będą miasta widma zbudowane przez Kitajców. Wystarczy, że już teraz Chinole wykupują upadłe polskie firmy, ale o tym sie w TV ani prasie nie mówi. Autostradę też oni budowali bo taniej, kur*a niech dadzą ludziom te pieniądze co sami za**bali do swoich kieszeni(politycy) to będziemy budować szybko i dobrze(z dobrych materiałów). Nie można trochę wyższym kosztem, wyprodukować u nas dobrego towaru, który będzie służył dłużej i będzie jakościowo przewyższał te skośnookie gówna. Nie, bo można pociągiem to zwlec te 10k km i się chwalić jakim się jest zajebistym logistykiem. Jeszcze kilka lat i się spotkamy na ulicy maszerując na Wiejską w celu rozpier*olenia tego całego grajdołka. Polska niby niepodległa, ale nami kierują władze innych krajów, a przede wszystkim UE wprowadzająca te swoje popie**olone zakazy nakazy i inne ch*je muje...

Dziękuję, teraz można mnie objeżdżać...
Zgłoś
Avatar
Eustachy6 2013-01-06, 15:35
Kurde ludzie, odróżniajcie PKP Cargo od przewozów osobowych. Tak się składa, że sukcesów Cargo jest dużo więcej, o ile mi wiadomo jest to naprawdę solidnie działający oddział polskich kolei.

Sęk w tym, że to przewozy osobowe są takie a nie inne i wszyscy o tym wiedzą Wystarczy wyobrazić sobie, że na towarze dużo więcej się zarabia dlatego ten dział jest taki zadbany.
Zgłoś
Avatar
P................e 2013-01-06, 17:19
Astrologowie ogłaszają rok smoka
Populacja Łodzi wzrasta.
Zgłoś