18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (4) Soft (1) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:51
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 14:20
📌 Powodzie w Polsce - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 23:12
W 15 dni z Chin do Polski
Vof • 2013-01-04, 13:26
Pociąg z kontenerami z Chin przyjechał do stacji Łódź Olechów. Transport pokonał trasę niemal 10 tys. km przez Chiny, Kazachstan, Rosję oraz Białoruś w ciągu 15 dni. To znacznie szybciej, niż dostarczenie kontenerów do Europy drogą morską - informuje PKP CARGO.
Jak poinformował w czwartek PAP rzecznik PKP CARGO Mariusz Przybylski, pociąg z 41 kontenerami wyruszył z Chin 18 grudnia ub. roku. Skład miał 554 metry długości i ważył 715 ton. Pokonał trasę prawie 10 tys. km w ciągu 15 dni. To pierwszy taki pociąg, który po zestawieniu w Chinach zakończył bieg w Łodzi.

Zdaniem Przybylskiego, kolejowa trasa towarowa daje alternatywę wobec przewozów morskich. Zazwyczaj transport morski z Chin do Europy trwa mniej więcej 30-40 dni.

Organizatorem transportu na normalnotorowej części trasy była wyspecjalizowana spółka Cargosped z Grupy PKP CARGO Logistics. Kontenery zostały przeładowane z wagonów szerokotorowych (1520 mm) na wagony normalnotorowe (1435 mm) w terminalu należącym do spółki CL Małaszewicze (PKP CARGO Logistics). 2 stycznia, 15 godzin przed czasem, pociąg dojechał do stacji docelowej Łódź–Olechów, gdzie został rozładowany.

Jak poinformował Przybylski, dotychczas PKP CARGO obsłużyło kilka takich transportów, które kończyły bieg w Niemczech albo Czechach, a zainteresowanie transportem kontenerów z Chin do Europy przez Polskę jest coraz większe.

"Jest to kolejny istotny krok na drodze do interoperacyjności kolei, czyli likwidowania barier prawnych, organizacyjnych i technicznych, w celu zapewnienia bezpiecznego i nieprzerwanego przejazdu pociągów między kolejami z różnych krajów" - uważa rzecznik PKP CARGO.

PKP CARGO to drugi największy przewoźnik kolejowy w UE i największy na rynku kolejowych przewozów towarowych w Polsce, w 2012 r. przewiózł ponad 116 mln ton ładunków. PKP CARGO prowadzi także działalność poza Polską; ma licencje na wykonywanie samodzielnych przewozów kolejowych w Czechach, Austrii, Niemczech, Belgii i na Słowacji. W tym roku chce uzyskać licencje umożliwiające wykonywanie przewozów w Holandii i na Węgrzech.
źródło:pb.pl
Zgłoś
Avatar
Kural 2013-01-04, 13:35 26
Brzmi fajnie, ale już dawno się nauczyłem, że mediom się nie ufa. Jeden nagłośniony sukces na 500 porażek, Goebbels byłby dumny.
Zgłoś
Avatar
metode 2013-01-04, 14:18 1
jeszcze więcej tego badziewia z chin będzie
Zgłoś
Avatar
Mr.Drwalu 2013-01-04, 14:28 2
No to teraz będzie nowa moda na migracje
Za 30 lat Łódź będzie kolebką multi-kulti. Będą rżnąć wasze baby, kochanki, córki
Zgłoś
Avatar
j................x 2013-01-04, 15:08 7
a teraz niech sobie ktoś porówna te 715 ton do 10 000 ton które może przewieź jeden kontenerowiec i to dość mały jak na dzisiejsze standardy, niech porówna sobie zużycie jednostkowe paliwa na tono kilometr, oraz resztę kosztów utrzymania i eksploatacji, niech dojdzie do tego fakt że droga północnowschodnia jest żeglowna dzięki globalne ociepleniu już prawie cały rok, a potem puknie się w głowę
Zgłoś
Avatar
alterego 2013-01-04, 15:42 4
Po 1 akapicie myślałem, że żółtki przemycają innych żółtków wewnątrz !!!
Zgłoś
Avatar
rednak 2013-01-04, 17:25 1
No jakiś sukces!
Zgłoś
Avatar
BrunerOvned 2013-01-04, 19:31
Pewnie trawę na Narodowy wiozą - albo siano na Wiejską...
Zgłoś
Avatar
N................a 2013-01-04, 23:32 8
15 dni...w tym 12 po wjeździe do Polski
Zgłoś
Avatar
owek 2013-01-06, 10:15 2
jabolmax napisał/a:

a teraz niech sobie ktoś porówna te 715 ton do 10 000 ton które może przewieź jeden kontenerowiec i to dość mały jak na dzisiejsze standardy, niech porówna sobie zużycie jednostkowe paliwa na tono kilometr, oraz resztę kosztów utrzymania i eksploatacji, niech dojdzie do tego fakt że droga północnowschodnia jest żeglowna dzięki globalne ociepleniu już prawie cały rok, a potem puknie się w głowę


W Polsce nie ma portu który mógłby przyjąć taki kontenerowiec. Najbliżej to chyba Holandia i Niemcy.
Zgłoś
Avatar
black88 2013-01-06, 10:25
nam profesorek od transportu dawno to mowił, że gdyby zunifikować tory i formalności prawne to wiele taniej i szybciej jest torami z chin... a już w ogole gdyby połaczyć odrę z dunajem i zrobić ją na całej długości żeglowną to mamy najtańszy transport na świecie ale trza autostrady budować... mimo tego że mamy wisłę odrę i wartę...
Zgłoś
Avatar
loth1 2013-01-06, 10:42
miał 554 metry długości i ważył 715 ton
czyli 1,2 tony na mb pociagu. kolejarzem nie jestem ale to maalo chyba jest w ciul
Zgłoś
Avatar
clemenza 2013-01-06, 10:59
och ach. coraz szybciej będą nas zalewać tandetą duma polski pkp cargo
Zgłoś
Avatar
wympal 2013-01-06, 12:34
jak buzek z ekipą szli do domu to rozjebali pkp na spółki i z tego co mi wiadomo to tylko pkp cargo i pkp informatyka przynoszą zyski choć wiadomo, że w innych spółkach specjalnie wykazuje się straty i sztucznie zaniża popyt no bo po co coś robić, skoro państwo zapłaci tak czy siak choć same spółki przędłyby całkiem dobrze przy dobrym zarządzaniu i braku sieci autostrad...dlatego polska kolej pasażerska w porównaniu chociażby z czeską to zajebany skansen... a jakie są tory u ruskich? - na chuj szersze.
Zgłoś
Avatar
~Tołdi 2013-01-06, 12:58 2
Widzę, że sami spece od logistyki się wypowiadają. Dzieci, akurat u nas PKP Cargo przynosi zyski i nawet jest punktualne. Przewozów pasażerskich nie chcę komentować
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie