Kultowa marka zmieni się pod wpływem „antyrasistowskich protestów”. W logo Uncle Ben’s widnieje uśmiechnięty czarnoskóry mężczyzna. Właściciel marki sam jednak wyszedł z taką inicjatywą. Nie wiadomo jeszcze „jakie będą dokładnie zmiany ani terminy ich wprowadzenia”. Mars Inc. bierze pod uwagę różne możliwości.
Jako marka globalna wiemy, że jesteśmy odpowiedzialni za zajęcie stanowiska w walce z uprzedzeniami rasowymi i niesprawiedliwością. Kiedy słuchamy głosów konsumentów, zwłaszcza w społeczności czarnych, oraz głosów naszych współpracowników na całym świecie, zdajemy sobie sprawę, że teraz jest właściwy czas, aby rozwinąć markę Uncle Ben’s, w tym jej wizualną tożsamość, co zrobimy – czytamy w oświadczeniu.
CNN zwraca uwagę, że zwrot "wujek" bądź "ciotka" odzwierciedla to, jak biali Amerykanie zwracali się do starszych czarnoskórych osób, nie chcąc używać wobec nich zwrotów "pan" i pani".
Nazwa Uncle Ben's została po raz pierwszy użyta w 1946 r. w odniesieniu do czarnego rolnika znanego jako Wujek Ben właśnie, który był czarnoskórym rolnikiem uprawiającym ryż. Mężczyzna przedstawiony w logo to - jak pisze firma na swojej stronie - "ukochany szef kuchni i kelner z Chicago, Frank Brown".
Tylko jaki to ma sens? Bo jak na razie wynika z tego, że murzynów "usuwają" z różnych nośników, więc prędzej czy później zechcą ich usunąć fizycznie w ramach walki z rasizmem?