Dla ciekawskich, jak wygląda wodowanie tak dużego statku.
📌
Wojna na Ukrainie
- ostatnia aktualizacja:
15 minut temu
📌
Konflikt izrealsko-arabski
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 13:07
🔥
Koniec jazdy
- teraz popularne
🔥
Wodowanie samochodu
- teraz popularne
🔥
Zamach na Netanjahu
- teraz popularne
🔥
No to zabłysnął ...
- teraz popularne
Zawsze mnie zastanawia, dlaczego spuszczaja statki bokiem, a nie przodem do wody. Ktos wytlumaczy?
A ja gdybym chciał obejrzeć wodowanie statku ( bokiem ) napewno nie szukałbym tego na sadistic.
PS a spuszczają statki bokiem z tego powodu, że jeśli poszedłby przodem to by się złamał)
PS a spuszczają statki bokiem z tego powodu, że jeśli poszedłby przodem to by się złamał)
Lxus napisał/a:
Zawsze mnie zastanawia, dlaczego spuszczaja statki bokiem, a nie przodem do wody. Ktos wytlumaczy?
woduje się też inaczej. Widzę mało internetu widziałeś!
Masz tu z Wiki jeszcze info i odsyłam na jutuba
Wodowanie – wprowadzenie statku wodnego albo innej jednostki pływającej na wodę po budowie, remoncie, transporcie itp.
Wodowania można dokonać poprzez:
spuszczenie po pochylni:
-rufą
-burtą
wwiezienie do wody na wózku (slipowanie)
opuszczenie za pomocą urządzenia dźwigowego
wpuszczenie wody do suchego doku
zatopienie doku pływającego
stopienie lodu po dokowaniu przez wymrażanie.
Szczególnie uroczyste jest wodowanie jednostki nowo zbudowanej w stoczni połączone z chrztem i nadaniem nazwy.
Gdybym w tym momencie był na nim obrzygałbym się od brody po same buty
czarkou napisał/a:
dużego statku.
marinetraffic.com/ais/pl/shipdetails.aspx?imo=9341770
Cytat:
Vessel's Details
Ship Type: Cargo
Year Built: 2006
Length x Breadth: 90 m X 14 m
Gross Tonnage: 2999, DeadWeight: 4537 t
Speed recorded (Max / Average): 9.4 / 9.4 knots
Flag: Netherlands [NL]
Pierdu pierdu
Lxus napisał/a:
Zawsze mnie zastanawia, dlaczego spuszczaja statki bokiem, a nie przodem do wody. Ktos wytlumaczy?
Na statek działają dwie siły: wyporu i ciężkości. Kiedy statek się unosi, punkt przyłożenia sił jest w tym samym miejscu. Podczas wodowania wzdłużnego punkt przyłożenia tych sił jest daleko od siebie (dziób wciąż na wózku, rufa unosząca się na wodzie) pojawiają się naprężenia w środkowej części kadłuba, które mogą zdeformować kadłub, a nawet doprowadzić do jego pęknięcia.
Małe statki zwykle woduje się właśnie tyłem (bo zwykle rufa ma większą pływalność i płycej wchodzi pod wodę), a duże właśnie bokiem.