Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia (3) Soft (1) Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Forum Szukaj Ranking
Wesprzyj nas Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: 2 minuty temu
📌 Konflikt izraelsko-arabski Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:47
Wytwory inżynierii
zoob3r3k • 2013-11-13, 22:04
1.

Mack Titan
Mack Titan jest jed­nym z naj­po­tęż­niej­szych sa­mo­cho­dów cię­ża­ro­wych, jaki kie­dy­kol­wiek wy­pro­du­ko­wa­no. Na­zy­wa­ny „po­cią­giem na ko­łach”, Mack Titan jest zdol­ny do prze­wo­że­nia do 6 przy­czep, wa­żą­cych łącz­nie do 200 ton. Ta cię­ża­rów­ka, przy­sto­so­wa­na przede wszyst­kim do go­rą­ce­go kli­ma­tu Au­stra­lii, jest w uży­ciu od 1995 roku.

2.

Mammoet PTC 200
Mam­mo­et PTC 200 na­le­ży do tzw. „su­per­dź­wi­gów”. Jest przy­sto­so­wa­ny do pod­no­sze­nia gi­gan­tycz­nych ła­dun­ków przy bu­do­wie np. elek­trow­ni ato­mo­wych czy plat­form wiert­ni­czych. Dźwig jest od­por­ny na po­dmu­chy wia­tru do 250 km/h, a nawet na trzę­sie­nia ziemi.

3.

Lewek Connector
Lewek Con­nec­tor to jeden z naj­więk­szych i naj­bar­dziej za­awan­so­wa­nych stat­ków słu­żą­cych
do za­kła­da­nia pod­wod­nych kabli i prze­wo­dów za­si­la­ją­cych na głę­bo­ko­ści do 3 ty­się­cy me­trów. Sta­tek ma 160 me­trów dłu­go­ści i 32 metry sze­ro­ko­ści. Na po­kład może za­brać do 140 osób.

4.

UT 1
Ultra Tren­cher 1 (UT 1) to naj­więk­szy na świe­cie robot, słu­żą­cy do za­kła­da­nia świa­tło­wo­dów i ru­ro­cią­gów, przy­sto­so­wa­ny do pracy pod wodą. Waży 60 ton, a jego dłu­gość to nie­mal 8 me­trów. Koszt jed­ne­go eg­zem­pla­rza UT 1 to 17 mln do­la­rów.

5.

OSHKOSH Striker 4500
OSH­KOSH Stri­ker 4500 to jeden z naj­po­tęż­niej­szych wozów stra­żac­kich, jakie kie­dy­kol­wiek skon­stru­owa­no. Po­jazd waży 58 ton, prze­wo­zi zbior­nik o ob­ję­to­ści 17 tys. li­trów. Na wy­po­sa­że­niu ma­szy­ny są także dwie ar­mat­ki wodne o za­się­gu do 70 me­trów oraz zbior­nik pia­no­twór­czy o ob­ję­to­ści 2385 li­trów.

6.

Italo Ferrari
Italo Fer­ra­ri to naj­now­szy eu­ro­pej­ski po­ciąg kolei du­żych pręd­ko­ści, w uży­ciu od 2012 roku. Jego mak­sy­mal­na pręd­kość to 360 km/h, od­le­głość z Rzymu do Ne­apo­lu po­ko­nu­je w za­le­d­wie go­dzi­nę. Po­cią­gi Italo uży­wa­ne są przez NTV – pierw­sze­go pry­wat­ne­go ope­ra­to­ra kolei du­żych pręd­ko­ści w Eu­ro­pie.

7.

Falkirk Wheel
„Dia­bel­ski młyn z Fal­kirk” to ogrom­na winda ob­ro­to­wa o funk­cji śluzy wie­lo­stop­nio­wej, słu­żą­ca
do pio­no­we­go trans­por­tu łodzi i in­nych jed­no­stek pły­wa­ją­cych mię­dzy znaj­du­ją­cy­mi się w Szko­cji ka­na­ła­mi Forth and Clyde, a Union. Śred­ni­ca koła śluzy wy­no­si 35 m, a cał­ko­wi­ty koszt pro­jek­tu wy­niósł 17,5 mln fun­tów.

8.

Lockheed F-22 Raptor
Loc­khe­ed F-22 Rap­tor to ame­ry­kań­ski my­śli­wiec prze­wa­gi po­wietrz­nej. Jest naj­szyb­szym sa­mo­lo­tem my­śliw­skim w hi­sto­rii, osią­ga szyb­kość 2,25 macha. F-22 Rap­tor to także naj­droż­szy my­śli­wiec, jaki kie­dy­kol­wiek zo­stał wy­pro­du­ko­wa­ny – koszt jed­ne­go eg­zem­pla­rza to ok. 360 mln do­la­rów.

9.

Mi-26
Śmi­gło­wiec pro­duk­cji ra­dziec­kiej Mi-26 to naj­więk­szy i naj­cięż­szy he­li­kop­ter na świe­cie, jaki jest wy­ko­rzy­sty­wa­ny w trans­por­cie woj­sko­wym i cy­wil­nym. Ma­szy­na jest zdol­na do prze­no­sze­nia du­żych ła­dun­ków o masie nie­prze­kra­cza­ją­cej 20 ton, wer­sje pa­sa­żer­skie są w sta­nie po­mie­ścić do 120 osób. Jest pierw­szym i je­dy­nym śmi­głow­cem ma­ją­cym ośmio­pła­to­wy wir­nik nośny.

10.

Airbus Beluga
Air­bus A300-600 ST Be­lu­ga to sa­mo­lot przy­sto­so­wa­ny do trans­por­to­wa­nia ogrom­nych ła­dun­ków, w tym czę­ści i frag­men­tów ka­dłu­ba Air­bu­sa A320. W sumie po­wsta­ło 5 eg­zem­pla­rzy tego sa­mo­lo­tu. Kon­struk­cja może unieść ła­du­nek do 47 ton. Za­sięg sa­mo­lo­tu to 1667 ki­lo­me­trów.
Zgłoś
Witaj użytkowniku sadistic.pl,

Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!

W chwili obecnej serwis nie jest w stanie utrzymywać się wyłącznie z reklam. Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Avatar
b................2 2013-11-14, 0:09 5

Zgłoś
Avatar
joystik1337 2013-11-14, 0:10
@wojniz2

Nie chodzi o pieniądze, tylko o myśl techniczną. Myślisz, że to jest takie proste, zbudować samolot z udźwigiem 47 ton ? Zdajesz sobie sprawę, ile ludzi pracowało nad tym, ile zostało wykonanych testów, prób , doświadczeń czy symulacji, zanim zbudowano chociażby prototyp ? Podejrzewam, że nie wiesz, bo się na tym nie znasz.
Zgłoś
Avatar
Kowal216 2013-11-14, 0:11 3
trebeter napisał/a:

Obrazek

nie wiem po co tutaj ta 10. Rosyjski AN-225 bije go na glowe



*Ukraiński, nie rosyjski.
Zgłoś
Avatar
TIsys 2013-11-14, 0:22
Ten AirBus ma wodogłowie
Zgłoś
Avatar
Salieri16000 2013-11-14, 1:05 9
MiG-25 "Foxbat" z roku 1969 jest najszybszym myśliwcem przechwytującym świata- osiąga prędkość maksymalną odpowiadającą liczbie Macha równej 3... Pod względem osiągów ustępuje jedynie SR-71, który jednak jest samolotem wywiadowczym, nie myśliwskim.

Ciekawostki:

- 6 września 1976 roku, Zachód otrzymał wspaniały prezent od radzieckiego pilota Wiktora Bielenki, który uprowadził MiGa-25P do Japonii, dając tym samym szansę na zbadanie tej konstrukcji przez Amerykanów, którzy wciąż byli w ciężkim szoku i nie mogli uwierzyć, że Sowieci zbudowali tak szybki samolot. Sam Bielenko otrzymał azyl polityczny z USA, jednak w ZSRR wydano wyrok skazujący go na karę śmierci. Wyrok nie został zniesiony po upadku Związku Radzieckiego i wziąć jest aktualny w Federacji Rosyjskiej.

- "Foxbat" ustanowił wiele światowych rekordów, jednym z nich było wzniesienie się na 37 650 metrów, a wysokość 25 kilometrów osiągnął po 208 sekundach lotu.

- w 1973 roku, izraelskie radary wykryły MiGa-25, który poruszał się z prędkością prawie 3,25 Ma

- w czasie operacji Pustynna Burza, pierwszy utracony przez koalicję samolot, został zniszczony właśnie przez irackiego MiGa-25.

P.S Jaranie się gównianym sprzętem Made in U.S.A, nie jest niczym fajnym.
Zgłoś
Avatar
contowsky 2013-11-14, 1:09
to dwójka by ostatnio w Filipinach nie wytrzymała, wiało ponad 300km/h
Zgłoś
Avatar
P................A 2013-11-14, 1:31
babcyk02 napisał/a:


Obrazek



PLZ

Zgłoś
Avatar
Alonso 2013-11-14, 2:38 1
MRIJA w dobrym porównaniu
Zgłoś
Avatar
merh 2013-11-14, 7:46
mierzenie objętosci w litrach... klasyka.
Zgłoś
Avatar
LikeThis 2013-11-14, 8:36
@temat:
Najbardziej dojebany samolot to Aurora
Prędkość maks. 6120 km/h (następca słynnego sr-71 black bird)
A jeżeli chodzi o pojemność to antonov 225 jest chyba największym samolotem świata.
Zgłoś
Avatar
Matys3bis 2013-11-14, 9:45
Pokazał pociąg na kołach ok spoko max 200ton może ciągnąć spoko.
Ale wiesz, unimog mercedesa,ma max uciąg 18 500ton to mogłes pokazać. Wiem jednak że to mały samochód i niektórzy nie w temacie by pisali: co to za auto, to ma być wytwór inżynierii?.
Zgłoś
Avatar
Kowal216 2013-11-14, 9:57
Trochę info o Antonowie przepisane z czasopisma "Świat Wiedzy":

- może unieść około 100 ton ładunku więcej niż transportowa wersja A380
- rozpiętość skrzydeł 88,4m
- ładownia o wysokości 4,4m i długości 43,4m. Aby tam coś umieścić nos otwierany jest do góry
- piloci docierają do kokpitu przez ładownie po 7 metrowych, stromych schodach(w innych samolotach transportowych przeważnie windą)
- 6 silników o średnicy 2.33m
- posiada 32 koła z czego każde o średnicy 1.2m (10 więcej niż w A380)

Wypowiedź jednego z konstruktorów: An-255 jest tak zbudowany, by mógł korzystać z improwizowanych lądowisk w terenie. Gdyby jego ciężar rozkładał się na mniejszą liczbę kół, nawierzchnia zapadłaby się, przejmując impet lądowania.
Zgłoś
Avatar
kajak46 2013-11-14, 10:16
onet
kopiuj wklej
a nie twórczość autora
Zgłoś
Avatar
peniseusz 2013-11-14, 10:18
zoob3r3k napisał/a:

„po­cią­giem na ko­łach”


może na płozach ten pociąg ma jeździć?
zoob3r3k napisał/a:

naj­więk­szy i naj­cięż­szy he­li­kop­ter na świe­cie jaki jest wy­ko­rzy­sty­wa­ny w trans­por­cie woj­sko­wym i cy­wil­nym.


tzn że gdzieś może być większy ale nie jest wykorzystywany w transporcie woj­sko­wym lub cy­wil­nym?

ogólnie to zjebany opis....
Zgłoś
Avatar
hollow_skull 2013-11-14, 10:28
@up

Pociąg nie musi porusza się na kołach - kolej magnetyczna.

jest, ale nie używany - Mi-12
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie  
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.

Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:

  Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 4,17 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na rok. 6,50 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem