18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia (7) Soft (5) Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 13:51
📌 Konflikt izrealsko-arabski Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 5:23
Wytwory inżynierii
zoob3r3k • 2013-11-13, 22:04
1.

Mack Titan
Mack Titan jest jed­nym z naj­po­tęż­niej­szych sa­mo­cho­dów cię­ża­ro­wych, jaki kie­dy­kol­wiek wy­pro­du­ko­wa­no. Na­zy­wa­ny „po­cią­giem na ko­łach”, Mack Titan jest zdol­ny do prze­wo­że­nia do 6 przy­czep, wa­żą­cych łącz­nie do 200 ton. Ta cię­ża­rów­ka, przy­sto­so­wa­na przede wszyst­kim do go­rą­ce­go kli­ma­tu Au­stra­lii, jest w uży­ciu od 1995 roku.

2.

Mammoet PTC 200
Mam­mo­et PTC 200 na­le­ży do tzw. „su­per­dź­wi­gów”. Jest przy­sto­so­wa­ny do pod­no­sze­nia gi­gan­tycz­nych ła­dun­ków przy bu­do­wie np. elek­trow­ni ato­mo­wych czy plat­form wiert­ni­czych. Dźwig jest od­por­ny na po­dmu­chy wia­tru do 250 km/h, a nawet na trzę­sie­nia ziemi.

3.

Lewek Connector
Lewek Con­nec­tor to jeden z naj­więk­szych i naj­bar­dziej za­awan­so­wa­nych stat­ków słu­żą­cych
do za­kła­da­nia pod­wod­nych kabli i prze­wo­dów za­si­la­ją­cych na głę­bo­ko­ści do 3 ty­się­cy me­trów. Sta­tek ma 160 me­trów dłu­go­ści i 32 metry sze­ro­ko­ści. Na po­kład może za­brać do 140 osób.

4.

UT 1
Ultra Tren­cher 1 (UT 1) to naj­więk­szy na świe­cie robot, słu­żą­cy do za­kła­da­nia świa­tło­wo­dów i ru­ro­cią­gów, przy­sto­so­wa­ny do pracy pod wodą. Waży 60 ton, a jego dłu­gość to nie­mal 8 me­trów. Koszt jed­ne­go eg­zem­pla­rza UT 1 to 17 mln do­la­rów.

5.

OSHKOSH Striker 4500
OSH­KOSH Stri­ker 4500 to jeden z naj­po­tęż­niej­szych wozów stra­żac­kich, jakie kie­dy­kol­wiek skon­stru­owa­no. Po­jazd waży 58 ton, prze­wo­zi zbior­nik o ob­ję­to­ści 17 tys. li­trów. Na wy­po­sa­że­niu ma­szy­ny są także dwie ar­mat­ki wodne o za­się­gu do 70 me­trów oraz zbior­nik pia­no­twór­czy o ob­ję­to­ści 2385 li­trów.

6.

Italo Ferrari
Italo Fer­ra­ri to naj­now­szy eu­ro­pej­ski po­ciąg kolei du­żych pręd­ko­ści, w uży­ciu od 2012 roku. Jego mak­sy­mal­na pręd­kość to 360 km/h, od­le­głość z Rzymu do Ne­apo­lu po­ko­nu­je w za­le­d­wie go­dzi­nę. Po­cią­gi Italo uży­wa­ne są przez NTV – pierw­sze­go pry­wat­ne­go ope­ra­to­ra kolei du­żych pręd­ko­ści w Eu­ro­pie.

7.

Falkirk Wheel
„Dia­bel­ski młyn z Fal­kirk” to ogrom­na winda ob­ro­to­wa o funk­cji śluzy wie­lo­stop­nio­wej, słu­żą­ca
do pio­no­we­go trans­por­tu łodzi i in­nych jed­no­stek pły­wa­ją­cych mię­dzy znaj­du­ją­cy­mi się w Szko­cji ka­na­ła­mi Forth and Clyde, a Union. Śred­ni­ca koła śluzy wy­no­si 35 m, a cał­ko­wi­ty koszt pro­jek­tu wy­niósł 17,5 mln fun­tów.

8.

Lockheed F-22 Raptor
Loc­khe­ed F-22 Rap­tor to ame­ry­kań­ski my­śli­wiec prze­wa­gi po­wietrz­nej. Jest naj­szyb­szym sa­mo­lo­tem my­śliw­skim w hi­sto­rii, osią­ga szyb­kość 2,25 macha. F-22 Rap­tor to także naj­droż­szy my­śli­wiec, jaki kie­dy­kol­wiek zo­stał wy­pro­du­ko­wa­ny – koszt jed­ne­go eg­zem­pla­rza to ok. 360 mln do­la­rów.

9.

Mi-26
Śmi­gło­wiec pro­duk­cji ra­dziec­kiej Mi-26 to naj­więk­szy i naj­cięż­szy he­li­kop­ter na świe­cie, jaki jest wy­ko­rzy­sty­wa­ny w trans­por­cie woj­sko­wym i cy­wil­nym. Ma­szy­na jest zdol­na do prze­no­sze­nia du­żych ła­dun­ków o masie nie­prze­kra­cza­ją­cej 20 ton, wer­sje pa­sa­żer­skie są w sta­nie po­mie­ścić do 120 osób. Jest pierw­szym i je­dy­nym śmi­głow­cem ma­ją­cym ośmio­pła­to­wy wir­nik nośny.

10.

Airbus Beluga
Air­bus A300-600 ST Be­lu­ga to sa­mo­lot przy­sto­so­wa­ny do trans­por­to­wa­nia ogrom­nych ła­dun­ków, w tym czę­ści i frag­men­tów ka­dłu­ba Air­bu­sa A320. W sumie po­wsta­ło 5 eg­zem­pla­rzy tego sa­mo­lo­tu. Kon­struk­cja może unieść ła­du­nek do 47 ton. Za­sięg sa­mo­lo­tu to 1667 ki­lo­me­trów.
Zgłoś
Avatar
Muzz 2013-11-13, 22:13 36
Wow, airbus z wodogłowiem!
Zgłoś
Avatar
wojniz2 2013-11-13, 22:16
Wyglądają jedynie ok. Ale czy wytwory inżynierii?
1. Mack Titan - samochód ciężarowy z odpowiednim silnikiem. Nadaje się tylko do Australii. System dróg na pozostałych kontynentach całkowicie eliminuje go z użycia.
2. Dźwig jak dźwig. Zrobisz większy, podniesiesz więcej, zrobisz mniejszy podniesiesz mniej. Wszystko kwestia pieniędzy. Nie widzę w tym, żadnej finezji.
3. Statek...
4. No to może i by było.
5. Samochód z odpowiednim osprzętem. Wszystko kwestia kasy.
6. Na temat kolei, to do do japonii. z 200 km/h więcej potrafią.
7. to jest OK.
8. Wszystko działa na tej samej zasadzie. Samolot jak samolot. Helikopter jak helikopter. Znowu wszystko sprowadza się do ekonomii. Masz kasę, zbudujesz wszystko.
Zgłoś
Avatar
Nietakjaktrzeba 2013-11-13, 22:16 135
Hahaha pewnie inne samoloty sie z niego śmieją

- Airbus powiedz coś
- gbuhfusindandpnadsmda

hahahahahahahahaaha

______________

Weź, w ogóle jaki typ ! Jebany !
Zgłoś
Avatar
Tworas 2013-11-13, 23:26 19
"cał­ko­wi­ty koszt pro­jek­tu wy­niósł 17,5 mln fun­tów."

U nas koszt wyniósłby 1.750 mld pln
Zgłoś
Avatar
Purgen 2013-11-13, 23:28 4
2.3Ma rozwija ponad 30letnie Su-27, a do AN225 Airbus nawet nie ma podejścia
Zgłoś
Avatar
Nav 2013-11-13, 23:29 5
W 3. punkcie w pierwszej chwili przeczytałem "Lewak Connector" :/
Zgłoś
Avatar
Gonczor 2013-11-13, 23:32
Cytat:

F-22 Rap­tor to także naj­droż­szy my­śli­wiec, jaki kie­dy­kol­wiek zo­stał wy­pro­du­ko­wa­ny – koszt jed­ne­go eg­zem­pla­rza to ok. 360 mln do­la­rów



Bzdury

Cytat:

Lockheed Martin zwraca też uwagę, że F-22 jest relatywnie tani. Jego cena jednostkowa bez uwzględnienia kosztów prac rozwojowych wynosi ok. 145 mln USD, podczas gdy pierwsze produkcyjne F-35, reklamowane pierwotnie jako tanie myśliwce, które miały zastąpić F-16, są oferowane po blisko 200 mln USD



altair
I jeszcze tu
Zgłoś
Avatar
damyrade20 2013-11-13, 23:35
O ile nr 2-8 zostały wystarczająco skomentowane przez wojniz2, do punktu 1. mam jeszcze jedną uwagę. Mack Titan nie jest jedynym ciągnikiem "zdolnym do przewożenia do 6 przyczep". Inni producenci, jak choćby Kenworth czy Volvo też mają w swojej ofercie ciągniki mogące służyć jako drogowe pociągi. Tak więc road train sam w sobie może być jakimś tam imponującym dokonaniem natomiast Mack Titan... auto jak wiele innych. Ciekawostka fajna tyle że daje błędny obraz ludziom którzy w ogóle o tym nie słyszeli. To tak jakby napisać że Autosan jest autobusem bo ma fotele.
Zgłoś
Avatar
trebeter 2013-11-13, 23:42 25


nie wiem po co tutaj ta 10. Rosyjski AN-225 bije go na glowe
Ladownosc to 250 ton, a zasieg 4500km
Ladownosc ~5x wieksza przy ~3x wiekszym zasiegu
na zdjeciu transportuje wahadłowiec
Zgłoś
Avatar
teken 2013-11-13, 23:50 2

______________

Zgłoś
Avatar
mario7778 2013-11-13, 23:54 37


Donald Tusk- najwiekszy chuj i zlodziej!
Zgłoś
Avatar
BiałyPiotr 2013-11-13, 23:59
@up - prawda, ale nie ma piwa za oczywistość, tak jakbym napisał jutro rano będzie rano
Zgłoś
Avatar
bartnik1 2013-11-14, 0:03
MiG-23 : data oblotu 10 czerwca 1967
Prędkość maksymalna : 2446 km/h (2,35 Ma)

Szybkosc F22 jakos prędkością nie szokuje - z tego co wiem to najistotniejsze w jego napędzie jest to ze prędkosci ponaddzwiekowe osiąga bez uzycia dopalacza a wiec jest (jako konstrukcja Stealth) trudnieszy do namierzenia
Zgłoś
Avatar
brt1529 2013-11-14, 0:04
Zamiast tej złości wszyscy powinni być z siebie dumni! Autor zrobił temat z fajnymi rzeczami, czegoś można było się dowiedzieć, a to co błędne zostało natychmiast poprawione. Praca grupowa sadistica
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie  
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.

Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:

  Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów