Zrzutka na serwery i rozwój serwisu
Witaj użytkowniku sadistic.pl,Od czasu naszej pierwszej zrzutki minęło już ponad 7 miesięcy i środki, które na niej pozyskaliśmy wykorzystaliśmy na wymianę i utrzymanie serwerów. Niestety sytaucja związana z niewystarczającą ilością reklam do pokrycia kosztów działania serwisu nie uległa poprawie i w tej chwili możemy się utrzymać przy życiu wyłącznie z wpłat użytkowników.
Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Nikt nie podał prawidłowej odpowiedzi: wybuchło sprzęgło.
Hahaha no rozjebales mnie
Jak moze sprzeglo wybuchnac? Ty wiesz co Ty gadasz?
Jak juz to sprzeglo jest przy skrzyni i musialo by dolem wyjebac.
Dziwie sie ze jeszcze nikt mu tego nie wytlumaczyl xd
Ps. sprzeglo moze sie przepalic panie kolego, ale nie wybuchnac...
Ps2. mam nadzieje ze to na zwale napisales.
Diesel jest silnikiem nie rozwojowym. Na poczatku lat '80 byly montowane na przyklad do mercedesa silniki 2L diesla i 2L benzyny, z czego silnik benzynowy byl (oczywiscie) prawie dwukrotnie mocniejszy. Rozwoj silnikow benzynowych postepowal, gdyz jego oporu ruchu byly bardzo male, m.i. przez to mogl osiagac duze obroty. Pozniej stosowano zmienne fazy rozrzadu w zaleznosci od ilosci mieszanki, obrotow itd. Natomiast z silnikiem diesla nie szlo tak na prawde nic zrobic. Nadawal sie do traktora. Z 2l jednostki osiagano 60km, co bylo absurdem. Generalnie do cylindra mozna bylo wlac ropy tyle ile wlezie, problem polegal na zassaniu odpowiedniej ilosci powietrza - to byl problem, ktory rozwiazano... turbo doladowaniem. Wreszcie trzesacy sie, klekoczacy, ciezki i smierdzacy silnik diesla mogl wogole sie porownywac z benzynowymi. Oczywiscie postep przebiegal powoli. Wezmy VW 1.9TDI, ktory wtedy miewal MAKSYMALNIE 120-140KM i Opla Calibre 2.0L ktora miala 180KM. Na poczatku 2000 roku, BMW wypuscilo 3L turbodiesla, ktory zostal mianowany najlepszym silnikiem diesla na swiecie w roku 2000-2002 i chyba 2002-2004. Produkowany jest do dzis.
Kierowcy diesla czesto wspominaja o "OGROMNYM MOMENCIE OBROTOWYM" tylko zapominaja, ze ich silniki koncza sie na 4000rpm... Przez co moga sobie ten moment wsadzic i w przyspieszeniu 0-100 jak i 0-200 czy 100-200km/h zawsze zostana w tyle. Wezmy chocby e39 2002 530d i e39 2002 530i. Obydwa silniki 3 litrowe - diesel zostaje spoooro z tylu. Nowe e60 530d i 530i - tak samo. Jedym slowem ten moment jest duzy, ale zbyt krotki.
Podkresle, ze porownanie tyczy sie TURBO diesla i WOLNOSSACEJ benzyny. Bo chyba nie trzeba mowic co sie stanie jak do benzyny wstawimy turbine... Wtedy diesle pozostaja daleko za murzynami. BMW aktualnie do wszystkich aut montuje turbiny, rowniez do benzynowych.
Z dodatkowych wad: glosny klekot, wolne rozgrzewanie, skoplikowana budowa powodujaca czeste awarie, kopcace i smierdzace spaliny. Jedyna zaleta jest spalanie.
Nie obrazaj sie, ale racji na pewno nie masz. Jesli chcesz, to zagadaj na PW przesle ci linki do forum.bmw-klub.pl, gdzie toczyla sie taka debata, ktorej mega-skrotem jest powyzsza wypowiedz.
Hahaha no rozjebales mnie
Jak moze sprzeglo wybuchnac? Ty wiesz co Ty gadasz?
Jak juz to sprzeglo jest przy skrzyni i musialo by dolem wyjebac.
Dziwie sie ze jeszcze nikt mu tego nie wytlumaczyl xd
Ps. sprzeglo moze sie przepalic panie kolego, ale nie wybuchnac...
Ps2. mam nadzieje ze to na zwale napisales.
sprzęgło może rozpierdolić na kawałki znawco
Wpisz sobie na YT coś ala Burning cluth
znalazłem :
wpisz Death of a Trans Am
sprzęgło może rozpierdolić na kawałki znawco
Wpisz sobie na YT coś ala Burning cluth
znalazłem :
wpisz Death of a Trans Am
Nie wiem w jakis posob on to zrobil No czegos takiego jeszcze nie widzialem, jestem z wysztalcenia mechanikiem jak widac nie zbyt obeznanym ale, na tyle wiem ze sprzegla gora nie wystrzela wiec w 50% itak mam racjie
Ciekawy ten filmik
Najprościej mówiąc, w niesprawnym silniku olej zaczyna się przedostawać przez uszczelnienia do komory spalania (często dzieje się tak, że turbosprężarka ma niesprawne uszczelnienia i olej dostaje się wraz z powietrzem do cylindra) i jest sprężany przez co rośnie jego temperatura i dochodzi do jego samozapłonu. Najczęściej dzieje się tak, w niesprawnych i bardzo mocno rozgrzanych silnikach. Jest to nieciekawe zjawisko bo praktycznie nie do zatrzymania (tj. silnik zatrzyma się gdy coś nie wytrzyma tak krytycznych obrotów i ulegnie zniszczeniu).
Wiem, że trochę dojebałem ale myślę, że to przybliży temat
a zatkanie wydechu nic nie da? Powinien zdusic silnik, tak mi się wydaje..
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów