18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia (9) Soft Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Forum Szukaj Ranking
Wesprzyj nas Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 22:27
📌 Konflikt izrealsko-arabski Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 3:27
Złote czasy F1
Elmah • 2016-08-06, 11:23
W połowie lat osiemdziesiątych przepisy obowiązujące w F1 w żaden sposób nie limitowały mocy bolidów. W roku 1986 Lotus wraz z Renault skonstruował najmocniejszy bolid w historii F1. Silnik 1.5l V6 BiTurbo generował aż 1200 KM !!! co przy wadze 540 kilogramów dawało niewyobrażalne przyśpieszenie.

Zgłoś

Zrzutka na serwery i rozwój serwisu

Witaj użytkowniku sadistic.pl,

Od czasu naszej pierwszej zrzutki minęło już ponad 7 miesięcy i środki, które na niej pozyskaliśmy wykorzystaliśmy na wymianę i utrzymanie serwerów. Niestety sytaucja związana z niewystarczającą ilością reklam do pokrycia kosztów działania serwisu nie uległa poprawie i w tej chwili możemy się utrzymać przy życiu wyłącznie z wpłat użytkowników.

Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).

Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę
 już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Avatar
pakicito 2016-08-06, 11:29 17
pierdolą o ekologii, zakazują silników v12, wpierdalają normy emisji spalin a zamiast pozwalać na wiatraki, dalej kopcą węglem w elektrowniach
Zgłoś
Avatar
warka 2016-08-06, 11:35
Wiatrak można sobie w dupę wsadzić ............... jak nie ma wiatru .
Zgłoś
Avatar
józekdeluxe 2016-08-06, 11:42 20
Rozwala mnie to, jak przy takich prędkościach i przeciążeniach kierowca musiał puszczać kierownicę żeby zmieniać biegi.
Zgłoś
Avatar
_................_ 2016-08-06, 11:54 7
No i po chuj wprowadzili te ograniczenia, rozumiem, jakieś kurwa bezpieczeństwo, wyrównanie szans między bogatymi zespołami i tymi biednymi, i jakieś kurwa inne mniej znane powody, ale to zabijanie idei sportów motorowych. W końcu dawno dawno temu chodziło o to by pojechać jak najszybciej i ewentualnie nie zabić kierowcy po drodze. Dlatego f1 jest nudne jak flaki z olejem, W sportach siłowych to ma jeszcze sens takie ograniczania, bo inaczej dziś mielibyśmy wyścigi która korporacja farmaceutyczna potrafi najlepiej naszprycować takiego mariusza czy innego sebastiana, i nie ważne że gość w wieku 30 lat będzie na poziome emeryta.

@warka
Kto co lubi

ps. energię przejętą przez wiatraki, panele słoneczne etc, można przechowywać np od akumulatorów dla rozwiązań niewielkiej mocy, zbiorniki sprzężonego powietrza aż po elektrownie szczytowo-pomowe.
Zgłoś
Avatar
powoluku 2016-08-06, 11:55 1
To nie był ten co miał dwie osie z przodu? I którym nic nie osiągnęli?
Zgłoś
Avatar
TT4 2016-08-06, 12:04
GoPro zanim to było modne...
Zgłoś
Avatar
Szulcu 2016-08-06, 13:27 14
" co przy wadze 540 kilogramów dawało niewyobrażalne przyśpieszenie."

Ja tam nie widzę jakiegoś większego przyspieszenia, porównując jadących z przodu.
Zgłoś
Avatar
Elmah 2016-08-06, 16:52 2
Szulcu napisał/a:

" co przy wadze 540 kilogramów dawało niewyobrażalne przyśpieszenie."

Ja tam nie widzę jakiegoś większego przyspieszenia, porównując jadących z przodu.



A nie pomyślałeś, że wszystkie bolidy miały podobną moc ?
Zgłoś
Avatar
Akki11 2016-08-06, 17:36 2
Ktoś wyjaśni, jak z 1.5 V6 wyciągnęli 1200KM? Bo ja rozumiem, 300, to nawet bez problemu. Jak się dobrze przyciśnie (i nie patrzy na żywotność) to i 500-600 może. Ale 1200?

Ekspertem nie jestem, więc proszę po mnie nie jechać, ale serio nie chce się wierzyć, że z 1.5 tyle się da wyciągnąć.
Zgłoś
Avatar
Elmah 2016-08-06, 17:58 3
Akki11 napisał/a:

Ktoś wyjaśni, jak z 1.5 V6 wyciągnęli 1200KM? Bo ja rozumiem, 300, to nawet bez problemu. Jak się dobrze przyciśnie (i nie patrzy na żywotność) to i 500-600 może. Ale 1200?

Ekspertem nie jestem, więc proszę po mnie nie jechać, ale serio nie chce się wierzyć, że z 1.5 tyle się da wyciągnąć.



Tą moc obniżali w wyścigu. 1200 KM było ustawiane na kwalifikacje bo z takim obciążeniem silnik nie wytrzymałby całego wyścigu. Zazwyczaj po kilku okrążeniach nadawał się tylko do wyrzucenia.
Zgłoś
Avatar
bloodwar 2016-08-06, 19:41 1
Śmiechowo wygląda to, że spece od VW potrzebowali niby kilka lat i setek milionów euro żeby okiełznać magiczną moc 1000 koni mechanicznych a tymczasem już w latach 80tych poczciwe Renault (znane głownie z produkcji chujowych tanich masówek a nie szerokiego zaplecza technologicznego) bez problemu taką moc osiągało
Zgłoś
Avatar
W................. 2016-08-06, 20:15 6
Pamiętam z lat 80. wywiady z kierowcami, którzy narzekali, że trafił im się przydział kamery na bolidzie w losowaniu (mówili, że to ich spowalnia).
Zgłoś
Avatar
L................R 2016-08-06, 21:06 2
Z tego co mi wiadomo najmocniejsze silniki generujące te 1200KM budowało BMW, ten silnik Renault miał ciut mniejszą moc.
Zgłoś
Avatar
Dziad_Inżynier 2016-08-06, 21:41 35
bloodwar napisał/a:

Śmiechowo wygląda to, że spece od VW potrzebowali niby kilka lat i setek milionów euro żeby okiełznać magiczną moc 1000 koni mechanicznych a tymczasem już w latach 80tych poczciwe Renault (znane głownie z produkcji chujowych tanich masówek a nie szerokiego zaplecza technologicznego) bez problemu taką moc osiągało


Jak nie masz bladego pojęcia o czym piszesz, to jest śmiechowo. 1200 KM w tym F1 wystarczało na kwalifikacje pełnym ogniem, potem silnik był do złomowania, bo dmuchali tam 4 albo 5 barów. 1000 KM w Veyronie musiało być użyteczne na co dzień i np. mieć wolne obroty i przyjazną charakterystykę.

Co do Renault jako producenta chujowych masówek - nie ośmieszaj się i zobacz dokonania tej marki w sportach motorowych.
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie  
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.

Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:

  Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Funkcja pobierania filmów jest dostępna w opcji Premium
Usługa Premium wspiera nasz serwis oraz daje dodatkowe benefity m.in.:
- całkowite wyłączenie reklam
- możliwość pobierania filmów z poziomu odtwarzacza
- możliwość pokolorowania nazwy użytkownika
... i wiele innnych!
Zostań użytkownikiem Premium już od 4,17 PLN miesięcznie* * przy zakupie konta Premium na rok. 6,50 PLN przy zakupie na jeden miesiąc.
* wymaga posiadania zarejestrowanego konta w serwisie
 Nie dziękuję, może innym razem