📌
Wojna na Ukrainie
- ostatnia aktualizacja:
Wczoraj 22:27
📌
Konflikt izrealsko-arabski
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 5:19
Zrzutka na serwery i rozwój serwisu
Witaj użytkowniku sadistic.pl,Od czasu naszej pierwszej zrzutki minęło już ponad 7 miesięcy i środki, które na niej pozyskaliśmy wykorzystaliśmy na wymianę i utrzymanie serwerów. Niestety sytaucja związana z niewystarczającą ilością reklam do pokrycia kosztów działania serwisu nie uległa poprawie i w tej chwili możemy się utrzymać przy życiu wyłącznie z wpłat użytkowników.
Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Ale z was fachowcy... Silnik odrzutowy to taka turbo świeczka. Poleci i na smalcu czy innym palnym szajsie aby był ciekły i niezbyt gęsty bo inaczej pompy go nie przepchną. Silnik tłokowy to inna bajka... Silnik tłokowy lotniczy ma słabe chłodzenie głowicy która pracuje po ciągłym dużym obciążeniem(nie to co wasza osobówka co prawie cały czas stoi w korku albo leci wolnoobrotowo podtrzymując tylko prędkość 110 km/h). Przy dużym obciążeniu uszkadzają się gniazda zaworowe i głowica, a by to nie następowało potrzebne są wysokie oktany i metale w paliwie (brak stuków a więc i brak niekontrolowanych wybuchów ciepła). Bezołowiówka słabo działa na gniazda zaworowe dlatego w lotniczym paliwie jest dalej dodawany czteroetylek ołowiu. Ołów odkłada się na gniazdach zaworowych i zapobiega ich recesji(wyklepywaniu, albo potocznie ich rozpierdalaniu - powstają wycieki oleju, przedmuchy i ogólnie remont głowicy). Niestety osobówki ze względu na katalizator i normy jakości spalin nie mogą stosować metali ciężkich w paliwach, a jak coś się spierdoli w silniku to co najwyżej sobie samochodzik stanie. A nie się spierdoli z 3 kilometrów o ziemie... Poza tym silnik lotniczy zasysa zajebiście zimne powietrze gdy leci wysoko, a więc normalna benzyna słabo paruje... lotnicza paruje o wiele lepiej i silnik może pracować.
Zalewając diesla do odrzutowca - poleci
Zalewając benzynę jakąkolwiek do odrzutowca - poleci
Zalewając PB95 lub PB98 do samolotu z silnikiem tłokowym - poleci ale pewnie na 3-4 kilometrach silnik stanie i się spierdoli na ziemię. Po jednym locie głowica i silnik do remontu
Zalewając benzynę lotniczą(AVGAS) do starego silnika bez katalizatora (np FIAT 125p) - pojedzie i będzie jeździł.
Zalewając benzynę lotniczą(AVGAS) do silnika z katalizatorem - rozjebany katalizator, pewnie jego samozapłon, może zapchanie katalizatora i brak mocy w silniku ale pojedzie przez jakiś czas jako tako...
Zalanie nafty(paliwa lotniczego do odrzutowców) do starego diesla jak 1.9 TD(broń boże TDI) - pojedzie i to całkiem całkiem.
Zalanie nafty(paliwa lotniczego do odrzutowców) do nowszych diesli(pompowtryski i commonraile) - rozjebany układ paliwowy
Z czołgami jest jeszcze fajniej... ich diesle pojadą i na benzynie i na ropie i na alkoholu i na rzepaku... Turbinowe silniki jak w Abramsie czy T-80 (nie mylić z T-80U) też pojadą na wszystkim co się pali aby pompy to przepchnęły.
Zalewając diesla do odrzutowca - poleci
Zalewając benzynę jakąkolwiek do odrzutowca - poleci
Zalewając PB95 lub PB98 do samolotu z silnikiem tłokowym - poleci ale pewnie na 3-4 kilometrach silnik stanie i się spierdoli na ziemię. Po jednym locie głowica i silnik do remontu
Zalewając benzynę lotniczą(AVGAS) do starego silnika bez katalizatora (np FIAT 125p) - pojedzie i będzie jeździł.
Zalewając benzynę lotniczą(AVGAS) do silnika z katalizatorem - rozjebany katalizator, pewnie jego samozapłon, może zapchanie katalizatora i brak mocy w silniku ale pojedzie przez jakiś czas jako tako...
Zalanie nafty(paliwa lotniczego do odrzutowców) do starego diesla jak 1.9 TD(broń boże TDI) - pojedzie i to całkiem całkiem.
Zalanie nafty(paliwa lotniczego do odrzutowców) do nowszych diesli(pompowtryski i commonraile) - rozjebany układ paliwowy
Z czołgami jest jeszcze fajniej... ich diesle pojadą i na benzynie i na ropie i na alkoholu i na rzepaku... Turbinowe silniki jak w Abramsie czy T-80 (nie mylić z T-80U) też pojadą na wszystkim co się pali aby pompy to przepchnęły.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych
materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony
oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów