Scena na tle kopca
Projekt scenografii z kopcem jako centralnym elementem widowiska
Anarchiczne widowisko jak określa autor notatki i pastoralne – co znaczy nie tylko pasterskie czy sielankowe, ale z przesłaniem boskim – “Anarchistyczna (anarchiczna) wizja Zielonej Brytanii z boskim przesłaniem. Rozkoszne widoki zaopatrzone prawdziwą zwierzyną, sztucznym deszczem…”
Scena zielono-niebieska
Już oficjalna recenzja Telegraph przeznaczona przecież dla wszystkich czytelników, nie tylko dla tych zdolnych przeniknąć przez wszystkie poziomy do ostatniego ukrytego dna przekazu jaki niosło widowisko ma swoją wymowę. Kolejne obrazy i tempo ich zmiany , stopień komplikacji i nakładająca się wzajemnie symbolika korelująca w rożnych płaszczyznach przekazu i kontekstach znaczeń sprawiły, że był to prawdziwie kodystyczny spektakl iluminoart-wizja – luksofoniczna (świetlno-dźwiękowa) euforia barwno-dźwiękowo-znaczeniowa.
Trójkąty równoboczne – podział na 12 sektorów = 12 Mocy Wszechświata – Znaków Zodiaku – scena fioletowo purpurowa
Symbolika pogańska – Wiary Przyrody – wiary bardzo mocnej na Wyspach o czym powszechnie wiadomo – wprost przepajała całe to widowisko. Widzieliśmy liczne odniesienia do świata magii, czarowną i czarowską, wręcz okultystyczną poetykę całości i poszczególnych scen oraz pojawiające się na obrazach z lotu ptaka mistyczne symbole takie jak trzy schodzące się drogi, gwiazda, krzyż równoramienny i wiele innych . Kilkakrotnie pojawiał się także symbol rewolucji lat 60-tych XX wieku – pacyfa, symbol który obchodzi 50 lecie swojego istnienia w tym roku właśnie, a który oznacza również nawiązanie ponownej więzi między światem Wschodu i Zachodu, między wiedzą Wed i starożytnych religii Babilonu a kulturą Zachodnią, powrót do jedności i całkowitą zmianę priorytetów zbiorowych i indywidualnych – jest wprost manifestacją hasła Turn off, czyli odejścia od wyścigu szczurów i dorabiania się, do świata rozwoju duchowego i pogłębiania świadomości.
Ludzie , zwierzęta i rośliny – landscape, ale przede wszystkim Jedność Człowieka z Przyrodą – zupełnie nowa jakość w myśleniu o komercji, rozrywce masowej i sporcie, o widowisku otwarcia największej na Świecie imprezy.
Przez cały czas widowiska zwieńczał je i “ustawiał” we właściwej perspektywie duchowej główny element scenograficzny na płycie stadionu będący jednocześnie głównym symbolem Wiar Rodzimych całego świata, wiar pogańskiech - symbol Wierchu Weli czyli Góry Świata (Góry Kara, Hara Berezati – Gry Brzeżnej, czy Góry Welańskiej, Wawelskiej – Onawielnej Góry, Góry Meru – Mahameru, Sumeru, Axis Mundi) z Drzewem Drzew na owym Wierchu, która to góra jest na Ziemi materializowana w postaci usypanego ręką człowieka sztucznego lecz ziemnego, poświęconego bogom kopca (lub kamiennej piramidy – tutaj imitacja Kopca Glastonbury, która równie dobrze mogłaby być imitacją Kopca Kraka czy Kopca Sandomierskiego lub Kopca Przemyskiego lub Góry Kałdus, Góry Bogit, Góry Kogajon, Góry Olimp, Góry CzARY-Arkaim, lub Góry ARA-RAt, Góry Bugarach, Mahasthargar, Góry Brzucha – Gobekli Tepe lub choćby Wzgórza L’ARK-Hill [Stonehenge], czy każdej słowiańskiej góry świętej – bugryszcza, czy innej świętej góry Wiary Przyrodzonej). Z symbolicznego kopca wyrastał dąb , zwieńczające Górę Świata Drzewo Świata – Drzewo Drzew – jego Podpora. Drugą scenograficzna dominantę stanowił ring – koło – owal stadionu – Owal Światła Świata (Boskiej Jajo) – Owal Koliba – Owal Kłódź Światła – Koło Bogów – Koło Światła Świata – zmienne , barwne a wreszcie w finale eksplodujące WPROST OGNIEM I ŚWIATŁEM – Światłem Świata.
Koło Bogów – Światło Świata
Szkoda zresztą słów, by opisywać to co się działo, lepiej zobaczcie to sami w obrazach. Oczywiście polskie media traktują temat płaściutko, a na portalach nie znajdziecie obrazka z pacykfą. Może jeszcze się pojawią? Jakoś wątpię. To typowa dla polskich dziennikarzy i i właścicieli mediów masowych w naszym kraju ignorancja – brak wiedzy, brak aparatu do komentarza na odpowiednim poziomie – co jak widać w Wielkiej Brytanii potrafi pierwszy dziennikarz z brzegu.
Pierścień – Koło Bogów – jak w rzymskim Koloseum
Do mnie szczególnie mocno przemówił głęboko symboliczny moment, kiedy ubrana na niebiesko wyniosła postać kobieca recytowała hymn a wokoło toczył się spektakl Słońca i Ognia – był to oczywisty symbol Żywiołów a w tym najwyższego Żywiołu Nieba i Pani Niebieskiej – Bogini Dany-Dawany, Daby-Dobrej, czyli Dażbogi – znanej chrześcijanom a szczególnie katolikom i prawosławnym (a więc głównie Słowianom) jako Matka Boska. Tę właśnie boginię czczono wcześniej szczególnie w Słowiańszczyźnie za czasów Wiary Przyrody – i my czcimy ją dzisiaj – i tak zostało do dzisiaj pomiędzy słowiańskim ludem mimo zmiany przez większość religii na inną. Także wśród katolików szczególnie się ją czci, choć oni nie wiedzą dlaczego.
Nacisk na Przyrodę w całym spektaklu, obecność roślin i zwierząt nadały nowej jakości temu niesłychanemu widowisku – było to nie wymuszone, naturalne – a jednak musiało być pod względem realizacyjnym niewyobrażalnie trudne.
Taniec Słońca – Ogniki – Ist boski wcielany przez słońce w Dusze
Światło – oczywiste że w trakcie Wielkiej Zmiany jaką właśnie przechodzimy na Ziemi główny akcent i siła wyrazu musiały się skupić w świetle i wypłynąć ze światła – nadchodzi przecież Jasność – właściwie już jest. I rzeczywiście to znalazło wspaniałe odbicie w spektaklu. Wreszcie zobaczyłem taką realizację gry światłem i obiegu światła w okręgu, która stworzyła jakość świetlnej symfonii toczącej się nieustannie naprzód. Stadion był jak nowy instrument łączący światło i muzykę-dźwięk – luksofon.
Taniec Słońca
Po raz pierwszy, i to od razu w tak dużej skali, widziałem realizację teatralną sztuki kodystycznej. Na czym to polegało? Spektakl na scenie miał swój własny dramaturgiczny sens wynikający z interakcji postaci np. demonów i małych dzieci i pielęgniarek kładących je do snu, ale nie był to sens jedyny lecz jeden z wielu sensów jakie powstawały w innych płaszczyznach akcji i odbioru.
Wypisz wymaluj nasza Licho – czyli realizacja mojej wizji tej postaci – tutaj do Harrego Pottera i sceny z pielęgniarkami – nomen omen dla Brytyjczyków ich Służba Zdrowia to duma narodowa – odpowiedzcie sobie czym jest dla nas – chyba takim koszmarem jak widziana tutaj postać Licho – koszmarem dokładnie tego rozmiaru co ta postać.
Z lotu ptaka bowiem ta sama scena i akcja miała swój odrębny obraz wynikający z układu scenograficznego, był to obraz odmienny, dynamiczny, który przekształcał się w symbole widzialne w kole stadionu – obraz jak kalejdoskop, jak ruchoma mandala – symbole te nie tylko ewoluowały, ale i tworzyły kontekst do akcji scenicznej.
Symbol Koła, Węża, Żółwia, Drogi, Żywota – wiodącego do Bogów – Góry Świata – w trakcie prac przygotowawczych – znów widać podział na 12 Mocy – zielonych płaszczyzn trawy w Owalu – 13 jest sam Kopiec-Góra Świata
Zakończenie opisanej tutaj sekwencji z pielęgniarkami układającymi do snu dzieci pojawieniem się olbrzymiego “białego bobasa” to już prawdziwy majstersztyk. “Biały Bobas” widziany z dużej wysokości leży na kołysce stworzonej przez dzieci, łóżka i pielęgniarki.
Biały Bobas i falująca kołderka oraz fragment utworzonej z łóżek, dzieci, i pielęgniarek kołyski – z lotu ptaka to jest łódź z żaglem
Jest to przy tym obraz na tyle symboliczny, że łatwo było w nim można odczytać także nie kołyskę lecz łódź. Kto chce zobaczy tam kadłub łodzi a Biały Bobas w białej powiewającej kołderce stanowi dla tej łodzi biały żagiel, kołderka Bobasa wyraźnie falowała, tak jak żagiel nadymany wiatrem.
Sielskość – gaik na pierwszym planie
Całe to widowisko jest dla mnie Znakiem Nowego Początku – Narodziny Novego i Łódź Osta- Istu w jednym obrazie i do tego puenta sekwencji aktorskiej, a to wszystko jako mandala wpisana w Koło Stadionu podzielone na Dwanaście Sektorów – 12 Mocy, które sprawują “rządy” nad Człowiekiem i Żywymi Istotami Ziemi – Koło Bogów ucieleśnione w widowisku publicznym emitowanym do miliardów widzów.
Kwiat Paproci – zakwita w Londynie 27 07 2012 roku
Jest to spełnienie idei zawartej przeze mnie w książce “Nowe Przygody Baltazara Gąbki – Na tropie Czarnej Dziury” – oczywisty przekaz dla Całej Ludzkości – jak tam w powieści poprzez pokazanie cudu, czyli kwitnącego Kwiatu Paproci – na miliardy ekranów telewizorów na całej Ziemi.
Gaja-Ziemia i Gaiki-Maiki
Widowisko niosło wspaniały przekaz na temat Przyrody – dodatkowy wątek o symbiozie człowieka i przyrody, o harmonii o tym co nazywamy ładnością – ułożeniem Świata. To wszystko zaś skąpane w muzyce światła i muzyce rzeczywistej – naprawdę przeszło to moje najśmielsze oczekiwania, było jak spełnienie na jawie snu z wczesnej młodości .
wiat Paproci w pełnym ognistym rozkwicie (utrwalony po wsze czasy w filmach i na tej fotografii)
Nie spodziewałem się takiej materializacji Wielkiej Zmiany – To była esencja pogaństwa, esencja Wiary Przyrody. Dla mnie jest to absolutne potwierdzenie, że to co ważne i wielkie dzieje się właśnie teraz i dzieje się w Europie – na obszarze pomiędzy Kijowem, Warszawą i Londynem , ale też pomiędzy Atenami i Madrytem, pomiędzy starożytnymi korzeniami kontynentu Euroazji i jego kultur oraz pomiędzy współczesnością która trzeszczy w szwach.
Gaja-Matka Ziemia i Matka Przyroda-Rodżana
To charakterystyczne dla Wielkiej Zmiany Rzeczy Istności – dla zwrotu Świata ku Wzorcowi – co się na naszych oczach dokonuje – zjawiska które były sformalizowane i sztampowe, nudne, schematyczne, nic nie wnoszące, sztuczne i dęte – np ceremonie otwarcia czy same Igrzyska albo Euro 2012 w piłce – stają się niezwykłe, prawdziwie wzniosłe – wnoszą w życie społeczne Nową Jakość – bo przecież chyba mamy wszyscy świadomość że tak jak Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie było czymś niezwykłym w tej klasie imprez sportowych, czymś dużo więcej niż sport – tak i to widowisko otwarcia i te igrzyska są i będą czymś zupełnie nowej jakości – czymś innym niż wszystkie igrzyska do tej pory. Czym? – poczujemy to wszyscy i dowiemy się, kiedy się skończą.
Kopiec jeszcze bez drzewa – Drzewo w boskim zamyśle – na ekranie
Drzewo z korzeniami ląduje na Kopcu
Sielskość, symbioza człowieka i Przyrody, ptak – Gęś Biała – symbol Białego Lądu na równi z Łabędziem Białym czy Białym Bocianem (w odróżnieniu od czarnego bociana czy czarnej gęsi – symboli Czarnego Lądu – Afryki – utożsamianego też z Egiptem – Mlekomedirem)
Trójkolorowa tęcza samolotowa – Biały, Niebieski, Czerwony – to nie tylko symbole barw Wielkiej Brytanii z jej trzema krzyżami w jednym – ale także barwy wszystkich niemal słowiańskich krajów 9to opisałem dokładnie w artykule “Flagi narodowe – a barwy boskiego istu) – to symbole trzech rodzajów boskiej” krwi”. Zachód Słońca barwi niebo i tworzy kontekst – Ist zjednoczony – złoty – żółty – dodatkowy czwarty kolor słowiańskich flag. Tak oto Świadomość określa Byt – czyli Boska moc Kosmiczna splata się z ludzkim Świadomym Pragnieniem i Ucieleśnia.
Dzwon Olimpijski – nie przypominam sobie tego symbolu z innych ceremonii- Komu on przyszedł do głowy – Ostatni Dzwonek dla Ludzkości
Symbol Trzech Dróg – Meduza – Kokarda (w środku sześcioramienny symbol Koło Życia)
Gosh – na Pacyfie (jednej z wielu tego wieczora)
Jedna z wielu Mandal w widowisku otwarcia – Światło wyrasta z centrum Pacyfy – Znaku Pokoju i Przemiany Świata
Centralny Znicz Świątyni Światła Świata – największe pogańskie zgromadzenie- triumf Światła i Zieleni – 2012
Taniec Ognia powstaje Małe Słońce – Swarożyc
Łososiowa baśniowa Królowa Angielska Elżbieta II spada na spadochronie z helikoptera Jamesa Bonda – już widzę jak ktoś nad Wisła pozwala sobie na takie świętokradztwo – to porównywalne ze zrzuceniem Chrystusa na Krzyżu albo Jana Pawła II w sutannie na spadochronie na Stadion Narodowy – Przepaść mentalna między ludźmi dopuszczonymi w Polsce do tworzenia “kultury” przez maluczkich polityków (w istocie politykierków) – jest tutaj widoczna gołym okiem. Jest jak policzek dla nas wsyztskich – coś co koniecznie musimy zmienić – Odsunąć od żłobów tych marnych ludzi “autorytety” religii, polityki i kultury
I w chwilę później Elżbieta II żywa materializuje się na trybunie honorowej – siwiuteńka, łososiowa, dokładnie ucieleśnienie wszystkich baśniowych królowych wszech czasów
Tymczasem, po krótkim powitaniu królowej rusza dalej psychodeliczne widowisko
Pojawiają się Punkole – w przeglądzie historycznym muzyki rockowej – czy na polskim widowisku mogliby zaistnieć Punkole w takim towarzystwie jak powyżej – na równi z innymi pozytywnymi bohaterami tego wydarzenia jak choćby Paul Mc Cartney? – Na przykład w obecności naszych największych świetlanych gwiazd – pani Marszałkini, Prezydentowej, Bufetowej lub Pani Ministry? – Przecież to be-fe – panowie szlachta z ulicy Wiejskiej
Luxofoniczne, prawdziwie multimedialne iluminowidowisko – historia muzyki – na tapecie punk rock i Prodigy – nie do pomyślenia w Polsce – takich lichych, takich maluczkich mamy na szczyty wywindowanych w naszym, NASZYM KRAJU ludzi od kulturki i decydentów – politykierków pospolitych.
A propos Licho – na chwilę wracam do niej – To Prawa Ręka Czarnej Dziury w Nowych przygodach Baltazara Gąbki – a jej poplecznicy to polska biurokracja i klasa rządząca (dlatego nie mogliście jak na razie przeczytać tej książki, zwłaszcza zaś przed Euro 2012 – tak zadecydowała wszechobecna w Polsce Cenzura – ale to się i tak stanie niebawem – będzie wydana.)
Tutaj doskonale widać jak były umieszczone punkty świetlne – jak można się domyślać LEDy – Licho na ich tle
Realizacja sztuki i idei Bkack Blue Art – przez brytyjskich Blackblueardów w trakcie widowiska otwarcia Olimpiady 2012 – sceny blackblueardowskie powtarzały się kilkakrotnie – tak samo jak pacyfa i nawiązania do idei Zielonych – Green Peace
Black Blue Art – Góra światła – Pąk – Pąp Ródzi – rodzi się Kwiat Paproci
Niestety muszę kończyć ten przegląd obrazów – mógłbym go ciągnąć w nieskończoność wydobywając coraz to nowe symbole i znaki – jak choćby pięcioramienna czerwona gwiazda która też tam też była, ale wszystko dobre – co się kończy – więc kończę dominantą – kwiecistym kopcem symbolem Góry Bogów – Wierchu Weli i Wiary Przyrody
Tutaj znajduje się źródło: KLIKNIJ