18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (3) Soft Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 14:32
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: 36 minut temu
Od początku "akcja ratownicza". Info TVN od 7:00, sam wypadek 7:15.



Drugie ujęcie:



Nie widziałem tego tutaj.

Cytat:

Wypadek na Rajdzie Wisły: wyrok w zawieszeniu

Karę roku i 10 miesięcy więzienia w zawieszeniu na 5 lat wymierzył cieszyński sąd Robertowi K., pilotowi i właścicielowi rajdowej łady, która dwa lata temu uderzyła w tłum kibiców. Zginęła jedna osoba, a kilkanaście zostało rannych.

Robert K. ma również zapłacić grzywnę w wysokości 3 tysięcy złotych. Wyrok jest nieprawomocny. K. zapowiedział dzisiaj, że będzie się od niego odwoływał, gdyż czuje się niewinny. Od początku procesu wyjaśniał, że tragedia była zbiegiem nieszczęśliwych wypadków.

Doszło do niej dwa lata temu podczas Rajdu Wisły. Na 18. odcinku specjalnym rozpędzona Łada Samara kierowana przez Jana Konieckiego z pilotem Robertem K. wpadła w tłum kibiców. Jedna osoba zginęła, kilkanaście zostało rannych.

Biegli z Politechniki Krakowskiej orzekli, że przyczyną wypadku były zmiany konstrukcyjne hamulców w ładzie i ich awaria. Odkleiła się okładzina w prawym, tylnym kole. To doprowadziło do rozszczelnienia hydraulicznego systemu uruchamiania hamulców i uniemożliwiło hamowanie.

Po zmianach konstrukcyjnych samochód posiadał jednoobwodowy układ. Połączono hamulec roboczy z awaryjnym. Stąd w momencie awarii ten drugi hamulec nie zadziałał.

Prokuratura zarzuciła Robertowi K., że zgłosił do rajdu samochód, który nie posiadał aktualnych badań technicznych. Przekładane przez niego dokumenty zostały bowiem sfałszowane. Robert K. wiedział także, że w samochodzie przerobiono hamulce, lecz nie poinformował o tym organizatorów zawodów.

Dzisiaj sąd stwierdził, że wina jest bezsporna. Dowody w sprawie były wystarczające. Robert K. wykazał się "niedbalstwem", gdyż kupując 13-letnią ładę powinien sprawdzić dokładnie jej stan techniczny. Tym bardziej, że miał nią startować w rajdach. Ponadto bezsporne dla sądu było także to, że K. sfałszował dokument badań technicznych.



Jako bonus dorzucam Bubla:

Zgłoś
Avatar
B................r 2018-08-07, 0:15 12
Krzychu kadetem tera
Zgłoś
Avatar
100Burned 2018-08-07, 11:00
Dlatego tak cisną na zawodach żeby nie podpinać hydrołapy do tego jednego układu z roboczym. Zawsze osobna pompa ze zbiorniczkiem i przewodami.
Zgłoś
Avatar
raadzi 2018-08-07, 11:39
Pierdolenie, a BT to przed rajdem nie było ? Przecież ,,Wisła" to była dwójka do mistrzostw Europy a nie jakaś okręgówka. Poza tym żadna rajdówka nie przejdzie uczciwego przeglądu chociażby za brak wyposażenia wnętrza i masę części niehomologowanych dla danego pojazdu.
Zgłoś
Avatar
100Burned 2018-08-07, 11:44
raadzi napisał/a:

Pierdolenie, a BT to przed rajdem nie było ?



W BT do takich rzeczy nie dojdą. Natomiast faktem jest to, że żadna rajdówka nie ma prawa przejść przeglądu chociażby ze względu na klatkę. Na dojazdówce policja ma prawo zatrzymać załogę i zabrać dowód. Mimo to na rajdach wymagane są przeglądy. PZM od lat z tym nic nie zrobił.
Zgłoś
Avatar
raadzi 2018-08-07, 11:51
100Burned napisał/a:

W BT do takich rzeczy nie dojdą.

Bez jaj jak mogą nie zobaczyć że układ jest na jednym obwodzie, ktoś musiał być winny po prostu
Zgłoś
Avatar
100Burned 2018-08-07, 12:02
Up kilka razy widziałem na SKJS jak wygląda BK, może nie jest to MP czy inny gruby event ale powiem Ci że oni by nie ogarnęli czy masz R6 2.0 czy R6 2.8 w bawarce, dużo rzeczy na zaufanie. Prawda jest taka że potrafią się przypierdolić do jakiejś głupoty typu mocowanie gaśnicy (nie że słabe tylko w ich subiektywnej opinii nie pod ręką) a jakiś naprawdę gruby wałek przechodzi. Najgrubszy wałek jaki widziałem w życiu to klatka homemade, która nie widziała zał J a puścili auto na PKC bez pierdnięcia.

Rajdy są kompletnie szalone.
Zgłoś
Avatar
raadzi 2018-08-07, 12:21
Jednak w rajdzie zaliczanym do mistrzostw Polski i Europy to badanie wygląda inaczej a jeżeli zostało przeprowadzone na odpierdol to czy tylko kierowca był winny ?
Zgłoś
Avatar
Cloverface 2018-08-07, 14:15
Ogólnie to goście poszli siedzieć, (tak wiem hamulce, ale nie zmienia to faktu, że na rajdach polski do tej pory ludzie jak dzikie krowy z Kupolandii stoją) za błąd organizatorów i idiotów którzy stoją na zakręcie - no ciekawe co może się stać na rajdzie na tym zakręcie jak każdy zakurwia ile się da. No trzeba mieć brak instynktu samozachowawczego.
Zgłoś
Avatar
Soros_Bóg 2018-08-07, 15:24 2
Nigdy tego nie zrozumiem. W hiszpani biora solo z bykiem. Na calym swiecie staja pare metrow od pedzacych po blocie aut za niezniszczalna tasma.. w chinach pewnie by nawet nie zauwazyli wypadku i poszliby ruchac roboty.
Zgłoś
Avatar
krzychu6 2018-08-07, 15:31 5
BoBmaster napisał/a:

Krzychu kadetem tera


No dobra.
Zgłoś
Avatar
A................r 2018-08-07, 16:17 2
po mistrzowsku ich rozkurwił, niczym w carmagedonie
Zgłoś
Avatar
tom007thc 2018-08-07, 22:30 1
1. Kupiłem se auto, pierdoloną Ładę,
Nie chce cipa jeździć, chuja na nią kładę.
Koła odleciało, rura wydechowa,
nie chce cipa jeździć, Lada jest chujowa!

Ref. Lada - ruska ja maszyna,
kto ja skonstruował?
Rozjebana jak dziewczyna,
dobra szpara – Lada Samara.

2. Kupiłem se Ładę, lagę na nią kładę.
Nie kupujcie Lady, dam wam dobrą radę.
Bo mnie, kurwa, nie stać jest na Chewroleta.
Od tej kurwy Łady lepsza jest kobieta.

Ref. Lada – ruska ja maszyna... (x2)

2. Oblałem benzyną, podpaliłem Ładę
Niech się cipa spoli, chuja na nią kładę!
Płomień buchnął w górę. Kurwa, jakieś cuda!
Widzę rudą dziurę i kobiece uda.

Ref. Lada – ruska ja maszyna... (x2)
Zgłoś