Sadol uczy sadol bawi, dziś zobaczymy zasadę działania systemu który powoduje ugięcie kolan u posiadaczy samochodów Audi bez tego systemu. Swoją drogą inżynierowie mieli pod kopula sporo jak wykminili coś takiego kiedy CAD raczkował ew dopiero go pisali, Ang wymagany (mi ciężko wyłapac co lektor mówi)
📌
Wojna na Ukrainie
- ostatnia aktualizacja:
Wczoraj 22:27
📌
Konflikt izrealsko-arabski
- ostatnia aktualizacja:
Wczoraj 3:27
Zrzutka na serwery i rozwój serwisu
Witaj użytkowniku sadistic.pl,Od czasu naszej pierwszej zrzutki minęło już ponad 7 miesięcy i środki, które na niej pozyskaliśmy wykorzystaliśmy na wymianę i utrzymanie serwerów. Niestety sytaucja związana z niewystarczającą ilością reklam do pokrycia kosztów działania serwisu nie uległa poprawie i w tej chwili możemy się utrzymać przy życiu wyłącznie z wpłat użytkowników.
Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Dałem piwo udaję, że zrozumiałem co on do mnie mówi i że moja a3 też ma quattro.
Normalnie wszyscy w ostatnim czasie podniecają się tym systemem jak by to było coś zapożyczone z technologii obcych... <lol>?
Taki ,,system,, działa w samochodach bez nazwy quattro, ano np. osobówki z napędem na 4x4. Dlaczego?
Ano dlatego że system quattro to nic innego jak ustawienie 3 dyferencjałów, jeden odpowiada za rozdzielenie momentu obrotowego na dwie osie (przednia i tylna) kolejne dwa za rozdzielenie momentu obrotowego na którejś z osi (przednia i tylna). Mało kto wprowadza do osobówek napęd stały czyli na 2 dyferencjałach z powodu zużycia opon. Posiadam Fiata Sedici także posiada napęd na 4 koła, z dyferencjałem po środku, po czym można to poznać? Na śniegu w pierwszych chwilach przy podjazdach zazwyczaj jedno koło zaczyna się ślizgać i kolejne już tracą siłę, wiadomo przeciwdziała temu już inny system. Dlatego nie ma się czym podniecać bo sam takie ,,systemy,, montowałem w modelach RC gdy byłem młodszy i jako tako nie miałem pojęcia o mechanice samochodowej.
Pozdrawiam.
Taki ,,system,, działa w samochodach bez nazwy quattro, ano np. osobówki z napędem na 4x4. Dlaczego?
Ano dlatego że system quattro to nic innego jak ustawienie 3 dyferencjałów, jeden odpowiada za rozdzielenie momentu obrotowego na dwie osie (przednia i tylna) kolejne dwa za rozdzielenie momentu obrotowego na którejś z osi (przednia i tylna). Mało kto wprowadza do osobówek napęd stały czyli na 2 dyferencjałach z powodu zużycia opon. Posiadam Fiata Sedici także posiada napęd na 4 koła, z dyferencjałem po środku, po czym można to poznać? Na śniegu w pierwszych chwilach przy podjazdach zazwyczaj jedno koło zaczyna się ślizgać i kolejne już tracą siłę, wiadomo przeciwdziała temu już inny system. Dlatego nie ma się czym podniecać bo sam takie ,,systemy,, montowałem w modelach RC gdy byłem młodszy i jako tako nie miałem pojęcia o mechanice samochodowej.
Pozdrawiam.
Moj chevy silverado ext cab ma ta opcje,nazywaja to quadrasteer,super przydatne na parkingach,gorzej zas na oblodzonej drodze.Mozna ta funkcje wylaczyc.Dodam,ze samochod jest z 2005(ostatni rok produkcji quadrasteer),88500 mil,wszystko dziala bez problemu.
Audi dla mnie naj lepsze i tylko jeżdze Audi ( bez fanatyzmu ) ale tak dla porównania Audi zawsze wyprzedzało innych i bez powodu hasło ( przewaga dzieki technologii ) nie jest bezpodstawne macie tu filmik jak radzi sobie quattro a BMW z xDrive
sadistic.pl/naped-4x4-audi-vs-4x4-bmw-quattro-vs-xdrive-vt149763.htm1538010
sadistic.pl/naped-4x4-audi-vs-4x4-bmw-quattro-vs-xdrive-vt149763.htm1538010
Pytanie dla znawców: co lepsze system Quattro od Audi czy najnowszy XDrive od BMW ?
To może teraz coś o komforcie jazdy.
a huj dam piwko!niech wszyscy wiedzą ,że znam angielski
I niech coś jebnie w tym systemie, to wywalisz części o wartości połowy tej audicy, by jeździła z powrotem. Wolę napęd na przednie koła. Równie bezpieczny, co quattro zimą.
daviden napisał/a:
Pytanie dla znawców: co lepsze system Quattro od Audi czy najnowszy XDrive od BMW ?
Zdecydowanie quattro obejżyj film na youtube. Quattro jakoś tak lepiej też działa na codzień
@UP tyle, ze na YT sa filmy zarowno pokazujace jak quattro daje dupy jak i xdrive daje dupy.
@dareksp pierdolisz jak potłuczony. filmik który dodałeś jest stronniczą odpowiedzią pedałudi na ten oto filmik ( który też jest zresztą stronniczy )
Po ośmiu latach dogonili honde ;>
Trzy dyfry w quattro? Chyba tylko w rs. Quattro w pozostałych modelach to tylko centralny dyfer i jakieś elektroniczne protezy.
Zgadza się, w trudnych warunkach lepsze to niż napęd na jedna oś ale do prawdziwego napędu na cztery koła to jeszcze daleko.
Trzy dyfry w quattro? Chyba tylko w rs. Quattro w pozostałych modelach to tylko centralny dyfer i jakieś elektroniczne protezy.
Zgadza się, w trudnych warunkach lepsze to niż napęd na jedna oś ale do prawdziwego napędu na cztery koła to jeszcze daleko.
@up & @upup
prawdziwym stałym napędem na 4 papcie jest układ z międzyosiowym mechanizmem różnicowym, bez sprzęgieł itd itp.i jest np. w subaru (legacy, impreza, forester) no i w terenówkach, reszta systemów (może oprócz wyżej wymienionego quattro w obecnej formie) to systemy, które za wszelką cenę próbują wyeliminować stały napęd na obie osie i ominąć centralny dyfer. podaję przykłady: renault kangoo, suzuki liana czy sx4, skoda octavia, xdrive od bmw i jeszcze szereg innych aut. które dołączają napęd 2. osi (zazwyczaj tylnej) tylko w przypadku poślizgu kół tej pierwszej. przeważnie złuży do tego sprzęgło wiskotyczne (tylko proszę, z wiskozą nie ma nic współnego) lub inne systemy sprzęgieł wielopłytkowych sterowanych różnie (elektromagnes, hydraulika i chuj wie co jeszcze) ale bez użycia międzyosiowego mechanizmu różnicowego. takie quattro z centalnym dyfrem i zakresem do 85% momentu na oś w warunkach drogowych wydaje się być optymalne (nawet takie lambo murcielago ma bodajże tylko do 15% momentu na przód a przy drifcie daje dodatkową kontrolę przodem więc przekłada )
może i takie testy na rolkach onażają niedoskonałości tych układów ale w sytuacji drogowej ze świecą szukać takiej sytuacji.
wyczerpujący artykuł i faktach i mitach o 4wd, AWD, 4x4 w drodze więc lepiej odróbcie lekcje
prawdziwym stałym napędem na 4 papcie jest układ z międzyosiowym mechanizmem różnicowym, bez sprzęgieł itd itp.i jest np. w subaru (legacy, impreza, forester) no i w terenówkach, reszta systemów (może oprócz wyżej wymienionego quattro w obecnej formie) to systemy, które za wszelką cenę próbują wyeliminować stały napęd na obie osie i ominąć centralny dyfer. podaję przykłady: renault kangoo, suzuki liana czy sx4, skoda octavia, xdrive od bmw i jeszcze szereg innych aut. które dołączają napęd 2. osi (zazwyczaj tylnej) tylko w przypadku poślizgu kół tej pierwszej. przeważnie złuży do tego sprzęgło wiskotyczne (tylko proszę, z wiskozą nie ma nic współnego) lub inne systemy sprzęgieł wielopłytkowych sterowanych różnie (elektromagnes, hydraulika i chuj wie co jeszcze) ale bez użycia międzyosiowego mechanizmu różnicowego. takie quattro z centalnym dyfrem i zakresem do 85% momentu na oś w warunkach drogowych wydaje się być optymalne (nawet takie lambo murcielago ma bodajże tylko do 15% momentu na przód a przy drifcie daje dodatkową kontrolę przodem więc przekłada )
może i takie testy na rolkach onażają niedoskonałości tych układów ale w sytuacji drogowej ze świecą szukać takiej sytuacji.
wyczerpujący artykuł i faktach i mitach o 4wd, AWD, 4x4 w drodze więc lepiej odróbcie lekcje
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych
materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony
oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów