18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia Soft (1) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:51
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 14:20
📌 Powodzie w Polsce - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 23:12
Sadol uczy sadol bawi, dziś zobaczymy zasadę działania systemu który powoduje ugięcie kolan u posiadaczy samochodów Audi bez tego systemu. Swoją drogą inżynierowie mieli pod kopula sporo jak wykminili coś takiego kiedy CAD raczkował ew dopiero go pisali, Ang wymagany (mi ciężko wyłapac co lektor mówi)

Zgłoś
Avatar
Boss-man 2013-01-18, 7:52
Dałem piwo udaję, że zrozumiałem co on do mnie mówi i że moja a3 też ma quattro.
Zgłoś
Avatar
DjDanielo1 2013-01-18, 9:01 2
Normalnie wszyscy w ostatnim czasie podniecają się tym systemem jak by to było coś zapożyczone z technologii obcych... <lol>?

Taki ,,system,, działa w samochodach bez nazwy quattro, ano np. osobówki z napędem na 4x4. Dlaczego?
Ano dlatego że system quattro to nic innego jak ustawienie 3 dyferencjałów, jeden odpowiada za rozdzielenie momentu obrotowego na dwie osie (przednia i tylna) kolejne dwa za rozdzielenie momentu obrotowego na którejś z osi (przednia i tylna). Mało kto wprowadza do osobówek napęd stały czyli na 2 dyferencjałach z powodu zużycia opon. Posiadam Fiata Sedici także posiada napęd na 4 koła, z dyferencjałem po środku, po czym można to poznać? Na śniegu w pierwszych chwilach przy podjazdach zazwyczaj jedno koło zaczyna się ślizgać i kolejne już tracą siłę, wiadomo przeciwdziała temu już inny system. Dlatego nie ma się czym podniecać bo sam takie ,,systemy,, montowałem w modelach RC gdy byłem młodszy i jako tako nie miałem pojęcia o mechanice samochodowej.

Pozdrawiam.
Zgłoś
Avatar
wioslarz 2013-01-18, 9:06
Moj chevy silverado ext cab ma ta opcje,nazywaja to quadrasteer,super przydatne na parkingach,gorzej zas na oblodzonej drodze.Mozna ta funkcje wylaczyc.Dodam,ze samochod jest z 2005(ostatni rok produkcji quadrasteer),88500 mil,wszystko dziala bez problemu.
Zgłoś
Avatar
darekesp 2013-01-18, 9:54
Audi dla mnie naj lepsze i tylko jeżdze Audi ( bez fanatyzmu ) ale tak dla porównania Audi zawsze wyprzedzało innych i bez powodu hasło ( przewaga dzieki technologii ) nie jest bezpodstawne macie tu filmik jak radzi sobie quattro a BMW z xDrive

sadistic.pl/naped-4x4-audi-vs-4x4-bmw-quattro-vs-xdrive-vt149763.htm1538010
Zgłoś
Avatar
daviden 2013-01-18, 10:00
Pytanie dla znawców: co lepsze system Quattro od Audi czy najnowszy XDrive od BMW ?
Zgłoś
Avatar
m_mytnik 2013-01-18, 10:07 1
To może teraz coś o komforcie jazdy.
Zgłoś
Avatar
BaR.U.1988 2013-01-18, 10:18
a huj dam piwko!niech wszyscy wiedzą ,że znam angielski
Zgłoś
Avatar
radek225 2013-01-18, 10:27 1
I niech coś jebnie w tym systemie, to wywalisz części o wartości połowy tej audicy, by jeździła z powrotem. Wolę napęd na przednie koła. Równie bezpieczny, co quattro zimą.
Zgłoś
Avatar
Yeti1989 2013-01-18, 10:57
angielski techniczny wymagany...
Zgłoś
Avatar
darekesp 2013-01-18, 11:57 1
daviden napisał/a:

Pytanie dla znawców: co lepsze system Quattro od Audi czy najnowszy XDrive od BMW ?



Zdecydowanie quattro obejżyj film na youtube. Quattro jakoś tak lepiej też działa na codzień
Zgłoś
Avatar
bania88 2013-01-18, 13:07 1
@UP tyle, ze na YT sa filmy zarowno pokazujace jak quattro daje dupy jak i xdrive daje dupy.
Zgłoś
Avatar
RumAndCola 2013-01-18, 13:30 2
@dareksp pierdolisz jak potłuczony. filmik który dodałeś jest stronniczą odpowiedzią pedałudi na ten oto filmik ( który też jest zresztą stronniczy )
Zgłoś
Avatar
Fiestas 2013-01-18, 13:56 2
Po ośmiu latach dogonili honde ;>
Trzy dyfry w quattro? Chyba tylko w rs. Quattro w pozostałych modelach to tylko centralny dyfer i jakieś elektroniczne protezy.
Zgadza się, w trudnych warunkach lepsze to niż napęd na jedna oś ale do prawdziwego napędu na cztery koła to jeszcze daleko.
Zgłoś
Avatar
wympal 2013-01-18, 13:58 1
@up & @upup

prawdziwym stałym napędem na 4 papcie jest układ z międzyosiowym mechanizmem różnicowym, bez sprzęgieł itd itp.i jest np. w subaru (legacy, impreza, forester) no i w terenówkach, reszta systemów (może oprócz wyżej wymienionego quattro w obecnej formie) to systemy, które za wszelką cenę próbują wyeliminować stały napęd na obie osie i ominąć centralny dyfer. podaję przykłady: renault kangoo, suzuki liana czy sx4, skoda octavia, xdrive od bmw i jeszcze szereg innych aut. które dołączają napęd 2. osi (zazwyczaj tylnej) tylko w przypadku poślizgu kół tej pierwszej. przeważnie złuży do tego sprzęgło wiskotyczne (tylko proszę, z wiskozą nie ma nic współnego) lub inne systemy sprzęgieł wielopłytkowych sterowanych różnie (elektromagnes, hydraulika i chuj wie co jeszcze) ale bez użycia międzyosiowego mechanizmu różnicowego. takie quattro z centalnym dyfrem i zakresem do 85% momentu na oś w warunkach drogowych wydaje się być optymalne (nawet takie lambo murcielago ma bodajże tylko do 15% momentu na przód a przy drifcie daje dodatkową kontrolę przodem więc przekłada )

może i takie testy na rolkach onażają niedoskonałości tych układów ale w sytuacji drogowej ze świecą szukać takiej sytuacji.

wyczerpujący artykuł i faktach i mitach o 4wd, AWD, 4x4 w drodze więc lepiej odróbcie lekcje
Zgłoś
Avatar
mik777pl 2013-01-18, 14:14 1
no 33 lata Quattro obchodzi ,,Audi quattro zadebiutowało 3 marca w 1980 roku w Genewie"
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie