18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia Soft (1) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:51
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 14:20
📌 Powodzie w Polsce - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 23:12
BMW e21 Marka Wartałowicza.
konradtl • 2014-01-15, 21:30
Witam. Chciałem Wam dzisiaj przedstawić BMW e21 Marka Wartałowicza z STW Drift Team.

Cytat:

Samochód był budowany przez dwa lata. Cała konstrukcja i wszystkie wykorzystane w niej rozwiązania są autorskim pomysłem Marka Wartałowicza i ekipy STW Center MotorSport Service. Z seryjnego E21 zostało niewiele - kawałek tylnego pasa i zamki w drzwiach. Reszta elementów samochodu została przerobiona albo zrobiona od nowa. Auto ma obniżony dach, którego górna pokrywa jest zrobiona z karbonu. Z tego samego materiału są wykonane tylny dyfuzor, progi, drzwi i przednia dokładka. Przedni pas i progi mają domieszkę kevlaru. Sercem driftowozu jest 400 konny silnik z M5 z kompresorem, który zwiększył moc do 550 koni i 650NM. Samochód waży 1050 kilogramów i ma idealny rozkład masy. To potwór stworzony do jazdy bokiem.









źródło: KLIK

A poniżej skradziony gdzieś z twarzoksiążki filmik jak nakurwia.



Jeśli się podoba zrobię więcej tematów z Polskimi projektami.
Zgłoś
Avatar
karolas123 2014-01-16, 13:45
damdus, chyba w dieselu bedzie tak wstawać turbina. W turbobenzynie o duzej pijemnosci jak miałby tak wstawać to koniec kompresji byłby przy 3.5 tys obr. Nie mowimy tu oczywiscie o autach wyposazonych w jedną turbinę dużą i drugą małą która pogania z dołu. W takich jednostkach turbiny zwykle maja wielkość wiaderka nie małych rozmiarów i zaczynaja pompować około 4k obr.
Zgłoś
Avatar
tzeenth 2014-01-16, 14:22
"Sercem driftowozu jest 400 konny silnik z M5 z kompresorem, który zwiększył moc do 550 koni i 650NM."

Autor nie do końca orientuje się w temacie. Silnik z M5 może i był ale w sezonie 2012. Na sezon 2013 Wartał wsadził silnik uturbiony 2JZ (co nawet słychać na filmiku) około 600km z Toyoty Supry. Swap robiony byl przez Sportmile.

Niestety nie mogę zamieścić odnośnika do artykułu
Zgłoś
Avatar
karoldeicide 2014-01-16, 15:44
ależ on pięknie nakurwia
Zgłoś
Avatar
jezyk 2014-01-16, 15:56
Ktoś się orientuję jaki był koszt zbudowania jakiego driftowozu? Pytam bo mam w planach za kilka lat pobawić się w drifting, ale najpierw muszę ogarnąć ważniejsze tematy.
Zgłoś
Avatar
protos 2014-01-16, 16:04
dzisiaj czolowka driftu jezdzi na projektach ktore warte sa 200 kpln i wiecej wiec bez sponsora nie masz szans na czolowke chyba ze w lotto wygrasz
Zgłoś
Avatar
Mkazik1 2014-01-16, 19:45
Podoba! Nakurwiaj projektami
Zgłoś
Avatar
Nidrax 2014-01-16, 20:50
Karbon, to kurwa, taki okres geologiczny. Czemu wśród ludzi zaczyna panować jakieś dziwne pojebaństwo i zamiast używać poprawnych językowo terminów technicznych jak włókno węglowe, pierdolą jak wieśniaki o jakichś karbonach? (Oczywiście domyślam się, że to nie autor pisał opis do zdjęć, ale i tak musiałem się przypierdolić do idiotyzmu tego, który to sklecił)
Zgłoś
Avatar
protos 2014-01-16, 21:36
jak powiesz włókno węglowe do się ludziskom skojarzy z materiałem z których się robi deski snoow albo kijki. A jak powiesz KARBONowa maska albo klapa .... ooooo od razu wiara wie o co chodzi
Zgłoś
Avatar
maciejmss 2014-01-16, 21:56
damdus napisał/a:

To już nie jest BMW Obczajcie sobie że czołówka klasyfikacji oprócz resztki budy nie ma nic z bmw wspólnego, a na pewno nie silnik. Do driftu prawda taka najlepsze są japońce, których nie trzeba specjalnie dłubać aby to 500-600km uzyskać przy normalnej żywotności motoru.



Pierdolisz jak porażony. Nie wiem czy sie orientujesz ale silnik S85B50 w serii posiada dokładnie 509KM bez żadnych modyfikacji BMW jako jedno z niewielu aut w serii osiąga takie moce. W przeciwieństwie do japońców które może dobrze jezdza te mega przerobione a ich koszt sięga kilku takich bmw ale wyglądaja jak gówno. BMW to prestiż klasa i styl od początku istnienia marki. Japońce w latach 70-80 robili auta napędzane moczem dla ludzi których ledwo stać na miske ryżu. Normalna żywotność motoru? tu główną role ma pojemność skokowa im większa przy wysokiej mocy tym żywotność jest dłuższa. jaki japoniec do driftu ma V10 i 4.9L pojemności? chyba raczej żaden a te BMW i owszem.
Zgłoś
Avatar
protos 2014-01-17, 0:27
Kolego w drifcie liczy się moment. KM są już mniej ważne. Zauważ że dodatkowo modyfikuje się skrzynie biegów jak i przełożenie mostu na "krótszy" aby większy moment szedł na koła. W dryfcie głównie chodzi o to aby tylnia oś była cały czas w kontrolowanym poślizgu. Wtedy jest dużo dymu, guma lata dookoła

Zauważ też że obecnie wszyscy używają w swoich driftowozach skrzyni biegów od Toyoty Supry bo ona naprawdę potrafi nawet 1200KM/780Niutów przenieść bez problemu. Więc wiesz Japońców aż tak nie dojeżdżaj

Macie jeszcze jeden mój ulubiony kawałek od STW z ich "potworami" Jak widać pierwszy obrazek z postu nie pochodzi z ich warsztatu

Zgłoś