18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia (4) Soft (6) Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 20:05
📌 Konflikt izrealsko-arabski Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 20:49
Choroba szalonych diesli w samochodach BMW



Co jest przyczyną?
Awaria jest skutkiem uszkodzenia uszczelnienia turbosprężarki. Olej wydobywający się z obiegu przedostaje się do kolektora dolotowego i dalej do cylindrów. Tam (tak samo jak "zwykły" olej napędowy) ulega samozapłonowi i spaleniu. Głównym czynnikiem sprzyjającym kataklizmowi jest tu skłonność do rozbiegania silnika z zapłonem samoczynnym. Jest ona naturalna dla tego typu silników, ale gdy spalane jest paliwo podawane przez układ paliwowy to jego ilość jest ograniczana przez regulator obrotów (lub elektronikę).
W przypadku wycieku z turbosprężarki, gdy prędkość obrotowa silnika rośnie to również wyciek się zwiększa. A dalej, większy wyciek to więcej "paliwa" a więc jeszcze większe obroty - i tak się tworzy błędne koło...
Zgłoś
Avatar
wysokogatunkowy 2013-04-06, 16:11 1
Ręką to możesz sobie dobrze zrobić, ale nie radzę zatykać dolotu. Szmata, stanik itd owszem. Najlepiej jest reagować od razu kiedy widzimy ze obroty same rosną, wtedy zdążymy zdławić silnik na biegu i da sie go jeszcze uratować.
Zgłoś
Avatar
zonk 2013-04-06, 16:49 1
A co z automatem ? Tam z biegami nie pokombinuję.
Zgłoś
Avatar
swistakowski 2013-04-06, 17:04 2
bla bla bla "bmw" tak mojim prywatnym zdaniem powinny skończyć "zajechać szwabskie śilniki"
Zgłoś
Avatar
Dziamian 2013-04-06, 17:34 1
a niedawno krzyczeli że renówki i francuskie silniki ta robią a jak widać w każdym modelu może to nastąpić, jedyna rada to żadne przerywanie kabli od układu paliwowego bo to olej jest paliwem wtedy a jedyne wyjście w przypadku manuala to 5tka ewentualnie niższy bieg w zależności od gustu i dusić kurwę aż nie zamilknie i tyle ale swoją drogą szkoda by mi było jak bym nie mógł zgasić swojego auta czy go zadusić i patrzyłbym jak nieuchronnie się serducho zajeżdża a inne "dzieci" śmieją się wokół...
Zgłoś
Avatar
MateuszNajlepszy 2013-04-06, 19:21 1
@up turbiny sa przez zewnetrznych producentow produkowane
Zgłoś
Avatar
primex 2013-04-06, 22:36 1
na 5 biegu z heblem to można sobie zdławić jakieś 1.4 TDI. W tej bmw pewni siedzi jakieś 2.5 i takie zmulenie skończy się tylko spalonym sprzęgłem a silnik dalej się będzie kręcił.
Zgłoś
Avatar
chlop 2013-04-07, 1:11 1
Szacun jesteś jak miodek Motoryzacji :skłonność do rozbiegania silnika z zapłonem samoczynnym itp.itp
Zgłoś
Avatar
masterstcs 2013-04-07, 12:25 2
sami kurwa specjaliści internetowi..
Zgłoś
Avatar
Rocky_V8 2013-04-07, 19:20 3
@up Odezwał się hejter kuty w dupala...
Zgłoś
Avatar
b................e 2013-04-07, 21:15 1
Możliwość pierwsza - nie jeździć na lotosie.
Możliwość druga - patrzeć i płakać, bo zatrzymać tego się nie da.

Dziękuję, dobranoc.
Zgłoś
Avatar
offroad 2013-04-07, 21:31 7
Do bziktheblue.......ciebie zatrzymać się nie da......hajterze je.....
Jako mechanik oświadczam wszystkim małolatom i hajterom ,że w tym przypadku każda szmata wrzucona do dolotu załatwia sprawe od ręki.
Jest tylko jeden kłopot.....małolaty srają ze strachu przed dotknięciem rozbieganego silnika.....
Zgłoś
Avatar
Pan_Doktur 2013-04-07, 21:59 1
mój diesel 2001 rok ma fabryczną klapkę gdzie kiedy komputer się nie zgadza z obrotami następuje odcięcie powietrza, koniec problemu

debil piszący - debile zatkać ręką jest debilem. Podciśnienie połamie łapę - nie próbować. Jedyna znana mi metoda to piątka ew szóstka i hamulec luba czekać do zatarcia lub gorzej zapalenia się silnika
Zgłoś
Avatar
nicponhugo 2013-04-07, 22:14 1
gratuluję pomysłów. jestem w stanie się założyć, że 85% użytkowników nie ma pojęcia, gdzie ten dolot jest.
Zgłoś
Avatar
siwers3 2013-04-07, 22:19 1
Kurwa czy ktoś w końcu napisze taki post z wyjaśnieniem, którego nikt nie podważy?

Bo teraz to chuj wi kto ma racje.
Zgłoś
Avatar
adiadi007 2013-04-07, 22:29 2
sadistic.pl/niezawodnosc-diesli-vt157651,45.htm

Starszy temat z podobnymi filmikami i odpowiedzią w którymś postów.

Piszę z pełną gębą kutasów.
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie  
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.

Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:

  Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów