18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Strona wykorzystuje mechanizm ciasteczek - małych plików zapisywanych w przeglądarce internetowej - w celu identyfikacji użytkownika. Więcej o ciasteczkach dowiesz się tutaj.
Obsługa sesji użytkownika / odtwarzanie filmów:


Zabezpiecznie Google ReCaptcha przed botami:


Zanonimizowane statystyki odwiedzin strony Google Analytics:
Brak zgody
Dostarczanie i prezentowanie treści reklamowych:
Reklamy w witrynie dostarczane są przez podmiot zewnętrzny.
Kliknij ikonkę znajdującą się w lewm dolnym rogu na końcu tej strony aby otworzyć widget ustawień reklam.
Jeżeli w tym miejscu nie wyświetił się widget ustawień ciasteczek i prywatności wyłącz wszystkie skrypty blokujące elementy na stronie, na przykład AdBlocka lub kliknij ikonkę lwa w przeglądarce Brave i wyłącz tarcze
Główna Poczekalnia (3) Soft (1) Dodaj Obrazki Dowcipy Popularne Losowe Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 18:08
📌 Konflikt izrealsko-arabski Tylko dla osób pełnoletnich - ostatnia aktualizacja: 2024-11-02, 21:59
🔥 Uważaj, on ma nóż! - teraz popularne
Choroba szalonych diesli w samochodach BMW



Co jest przyczyną?
Awaria jest skutkiem uszkodzenia uszczelnienia turbosprężarki. Olej wydobywający się z obiegu przedostaje się do kolektora dolotowego i dalej do cylindrów. Tam (tak samo jak "zwykły" olej napędowy) ulega samozapłonowi i spaleniu. Głównym czynnikiem sprzyjającym kataklizmowi jest tu skłonność do rozbiegania silnika z zapłonem samoczynnym. Jest ona naturalna dla tego typu silników, ale gdy spalane jest paliwo podawane przez układ paliwowy to jego ilość jest ograniczana przez regulator obrotów (lub elektronikę).
W przypadku wycieku z turbosprężarki, gdy prędkość obrotowa silnika rośnie to również wyciek się zwiększa. A dalej, większy wyciek to więcej "paliwa" a więc jeszcze większe obroty - i tak się tworzy błędne koło...
Zgłoś
Avatar
mare30ks 2013-04-06, 11:41 3
a teraz niech sie wypowiedza specowie jak to zatrzymac

______________

You've got to realize you're just the devil just as much as you're God.
Zgłoś
Avatar
jakubczyk1985 2013-04-06, 11:45 2
kolega miał tak w mazdzie 6.Udało mu się schmowac motor na 5 biegu i hebel w podłoge,ale sprzęgło umarło

______________

Bić, bić i jeszcze raz bić.
Zgłoś
Avatar
Rocky_V8 2013-04-06, 12:03 1
Zatrzymuje się to tak że trzeba urwać jakimś kluczem albo brechą przewody paliwowe. W starszych dieslach występował podobny problem jak sprężynka od regulatora obrotów się urywała i silnik zaczynał się "rozbiegać" Wtedy właśnie wyrywało się przewody paliwowe i silnik się dusił nim zdążył się zatrzeć.
Zgłoś
Avatar
mrmleee 2013-04-06, 12:05 4
jedynie 5 bieg i hamulce na maxa,albo zdusic gasnicą sniegową bo to przecierz CO2,no ale w samochodach tylko proszkowe są...

danielciagala

ale tu olej silnikowy sie spala zamiast ropy...
Zgłoś
Avatar
4x4offroad 2013-04-06, 12:13 2
a zapłon? bez kluczyka chyba zgaśnie?

______________

emprojekt.info.pl/
Zgłoś
Avatar
zonk 2013-04-06, 12:33 33
@Up, w dieslu zapłon ja pierdole. A co do zaduszania silnika, jeśli to automat to nie będzie tak łatwo.
Zgłoś
Avatar
pufacz 2013-04-06, 12:35 1
wywalic na zlom, kupic nowy

______________

ichuj
Zgłoś
Avatar
albineek 2013-04-06, 12:51 2
a pozniej takie auto trafia do Polski jako "igła"..
Zgłoś
Avatar
RockyWood 2013-04-06, 13:43 1
@up
na motoallegro nie ma innych aut od szwabów - same igły.

______________

Rock.
Zgłoś
Avatar
ewenon 2013-04-06, 13:45 2
mare30ks napisał/a:

a teraz niech sie wypowiedza specowie jak to zatrzymac


Przyczyną może być też uszkodzony tłok. Powstaje szczelina między tłokiem, a cylindrem i olej silnikowy trafia do komory spalania i powstaje samozapłon. Na zatrzymanie tego są trzy sposoby.
Pierwszy to poczekac az spali cały olej albo spuścic olej z samochodu co przyśpieszy proces.
Najlepszym rozwiązaniem jest wrzucić piątke, hamulec w podłoge i puścić sprzęgło.
Zgłoś
Avatar
mare30ks 2013-04-06, 13:54 4
a ja slyszalem o jeszcze jednym, ale to go raczej trzeba stosowac razem z wrzuceniem biegu i hebla: zapchac dolot, czymkolwiek, szmata, kurtka, stanik dziewczyny czy co tam jest pod reka

______________

You've got to realize you're just the devil just as much as you're God.
Zgłoś
Avatar
MateuszNajlepszy 2013-04-06, 14:06 3
@ewenon chyba nie rozumiesz ze jeden tlok nie pociagnie calego silnika, dwa ze nie wytworzy sie z niego tyle spalin by napedzic turbine, szalone diesle tylko z uszkodzonej turbiny.
Sa 2 metody ktore powinno sie polaczyc dla jak najlepszego efektu mianowicie: sprobowac zaslepic szmata dostep do powietrza jesli to mozliwe i zaraz po tym jak najszybciej najwyzszy bieg hamulec i zdusic silnik kosztem sprzegla, nie powinno sie czekac bo jak spali polowe oleju to silnik zaczyna sie juz zacierac a naprawa moze byc nie oplacalna.
Zgłoś
Avatar
iceman_ 2013-04-06, 15:49 1
świetny tytuł
Zgłoś
Avatar
reloop 2013-04-06, 15:50 3
Debile; do reakcji spalania potrzebne jest powietrze, wystarczy zatkać choćby ręką dolot powietrza, albo jak ktoś wyżej napisał: 5 bieg i na heble.
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie  
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.

Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:

  Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów