Zrzutka na serwery i rozwój serwisu
Witaj użytkowniku sadistic.pl,Od czasu naszej pierwszej zrzutki minęło już ponad 7 miesięcy i środki, które na niej pozyskaliśmy wykorzystaliśmy na wymianę i utrzymanie serwerów. Niestety sytaucja związana z niewystarczającą ilością reklam do pokrycia kosztów działania serwisu nie uległa poprawie i w tej chwili możemy się utrzymać przy życiu wyłącznie z wpłat użytkowników.
Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Gdy w wojskowym samolocie o dużym skosie skrzydeł skończy się paliwo, ten spada praktycznie jak kamień. Z odrzutowych jedynie pasażerskie, poddźwiękowe samoloty mogą lądować lotem ślizgowym. Myśliwce zawsze muszą mieć choć trochę paliwa, inaczej skutki latania na pusto mamy w powyższym filmie.
To nie jest tak do końca. Duży skos jest przecież w wielu pasażerach, bo ma lepszy współczynnik siły oporu do siły nośnej.
Odrzuty mogą lądować bez napędu (btw rodzaj napędu nie ma w kwestii lotu ślizgowego większego znaczenia) dopóki mają kontrolę nad sterami, chociaż im nowsza konstrukcja, tym jest z tym gorzej, bo wszelkie rozwiązania typu fly-by-wire wymagają zasilania w energię elektryczną.
Jeśli chodzi o F-16, to zaprojektowano je jako układ niestateczny, by zwiększyć manewrowość - awionika na bieżąco koryguje wszelkie odchylenia i poziomuje samolot w kwestii przechylenia/pochylenia/odchylenia. Jednakże w tym przypadku najprawdopodobniej zawiodła hydraulika, pilot po starcie narzekał na usterki.
Jeśli chodzi o możliwy wybuch hali, paliwo to pół biedy. W F-16 jest hydrazyna, która jest cholernie szkodliwa, a która w kontakcie z powietrzem jest silnie wybuchowa.
To nie jest tak do końca. Duży skos jest przecież w wielu pasażerach, bo ma lepszy współczynnik siły oporu do siły nośnej.
Z tym to nie do końca.
Tak prostym językiem, to najlepszy współczynnik Cz do Cx ma skrzydło proste. Samolot to nie samochód, projektuje się go do latania z określoną prędkością. Duży skos skrzydeł jest tylko po to, żeby utrzymać w miarę znośny opór przy prędkościach zbliżających się do prędkości dźwięku (Ma>0,8).
W okolicach prędkości dźwięku, od ok. 0,95 Ma do ok. 1,4 Ma zaczynają się cyrki. Gdy już przekroczy 1,4 Ma, to najlepiej, gdyby prawie w ogóle samolot nie miał skrzydeł.
chociaż im nowsza konstrukcja, tym jest z tym gorzej, bo wszelkie rozwiązania typu fly-by-wire wymagają zasilania w energię elektryczną.
Dalej wymieniona przez Ciebie hydrazyna nie znajduje się tam jako balast wyważający, a jest właśnie paliwem do awaryjnego systemu zasilania.
Poza tym, nie mijasz się z prawdą.
Coś mi się się wydaje, że chyba się paliwo skończyło. Nie ma ŻADNEGO pożaru, zniszczenia właściwie minimalne. Chyba nawet tej hali nie rozbiorą, a pudełka dalej tkwią na półkach. Jakby samolot był pełen paliwa, to tej hali już by nie było. Gdy w wojskowym samolocie o dużym skosie skrzydeł skończy się paliwo, ten spada praktycznie jak kamień. Z odrzutowych jedynie pasażerskie, poddźwiękowe samoloty mogą lądować lotem ślizgowym. Myśliwce zawsze muszą mieć choć trochę paliwa, inaczej skutki latania na pusto mamy w powyższym filmie.
Pierdzielisz... Każdy samolot może szybować, pytanie tylko jak dobrze. Specjalnie dla Ciebie wideo jak izraelski F-16 ląduje lotem szybowym , po tym jak dopalacz po starcie uległ awarii, nie dał się wyłączyć i szybko wypalił do sucha całe paliwo. Nagrane z pokładu śmigłowca Apache.
PS
F-16 nie jest samolotem o dużym skosie skrzydeł btw...
Z tym to nie do końca.
Tak prostym językiem, to najlepszy współczynnik Cz do Cx ma skrzydło proste.
Źle się wyraziłem - duży skos jest w pasażerach, bo ma lepszy współczynnik przy prędkościach przelotowych. W myśliwcach powodów jest kilka, włącznie ze wspomnianym przez Ciebie kryzysem falowym. Dołączam, tak informacyjnie, sylwetki B-787 i F-16, choćby by inni mogli zobaczyć jak to wygląda.
Dalej wymieniona przez Ciebie hydrazyna nie znajduje się tam jako balast wyważający, a jest właśnie paliwem do awaryjnego systemu zasilania.
Poza tym, nie mijasz się z prawdą.
Ale ja nie napisałem inaczej, po prostu przy nagłej utracie prędkości, spowodowanej bliskim kontaktem z przeszkodą, największe ryzyko niesie hydrazyna
Owszem, nie wspomniałem po co ona jest na pokładzie, bo odniosłem się do możliwości wybuchu.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów