📌
Wojna na Ukrainie
- ostatnia aktualizacja:
45 minut temu
📌
Konflikt izraelsko-arabski
- ostatnia aktualizacja:
Wczoraj 17:47
🔥
Statystyki
- teraz popularne
Witaj użytkowniku sadistic.pl,
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
W chwili obecnej serwis nie jest w stanie utrzymywać się wyłącznie z reklam. Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Lubisz oglądać nasze filmy z dobrą prędkością i bez męczących reklam? Wspomóż nas aby tak zostało!
W chwili obecnej serwis nie jest w stanie utrzymywać się wyłącznie z reklam. Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
abs nie jest obowiązkowy abs jest wyposażeniem auta, w tym przypadku abs tutaj nie pomógł i tyle jak dla mnie aczkolwiek gość wyhamował i jest spoko
@Dziaman bodajże od 2000 roku wszystkie wyprodukowane auta MUSZĄ mieć ABS taki jest przepis
jadąc po mocno ośnieżonej drodze hamowanie jest skuteczniejsze bez ABS-u, bo koła się blokują i zbierają cały syf z drogi co zwiększa tarcie
Podniecacie się tym ABS, a w filmiku chodzi o autobus ...
Edit:
P.S. W temacie ABS i bez systemu źle i z systemem źle. Wszystko ma swoje wady i zalety więc na kiego chuja o tym dyskutować.
Edit:
P.S. W temacie ABS i bez systemu źle i z systemem źle. Wszystko ma swoje wady i zalety więc na kiego chuja o tym dyskutować.
SQT napisał/a:
Dalej nie rozumiesz. Zablokowane koła mają większe tarcie o podłoże niż pulsacyjnie łapiące. Książki do fizyki się kłaniają.
No właśnie, weź sobie poczytaj o współczynnikach tarcia dynamicznego i statycznego.
I nie pierdol.
@SQT, idiotą jesteś? Krótsza droga hamowania jest gdy koło się kręci niż gdy się zatrzyma. Gdy się zatrzyma to się ślizga po drodze z mniejszą skutecznością hamowania. Gdy się kręci to wytraca prędkość pojazdu bo ma dobrą przyczepność.
bez heppy endu bo jednej babci w autobusie spadł różaniec
Wietnamiec na lodzie nie hamuje nic ale jak jesteś ogarnięty to bez ABS się szybciej zatrzymasz, fakt że może chujwie gdzie bo ze sterownością jest problem ale szybciej
@up chodziło mi bardziej o oblodzoną drogę ale chuj z tym już:p
SQT, nie masz racji, przecież w momencie gdy koło się zblokuje i sunie po asfalcie/lodzie hamowanie jest zdecydowanie mniej efektywne.
Najbardziej efektywne hamowanie jest na krawędzi zablokowania kół.
Wtedy ABS by nie miał sensu, tak samo na suchym asfalcie według tego co piszesz należałoby zawsze depnąć do dechy żeby zablokować koła, a jak wiadomo wtedy droga hamowania jest dłuższa.
Najbardziej efektywne hamowanie jest na krawędzi zablokowania kół.
Wtedy ABS by nie miał sensu, tak samo na suchym asfalcie według tego co piszesz należałoby zawsze depnąć do dechy żeby zablokować koła, a jak wiadomo wtedy droga hamowania jest dłuższa.
ABS wydłuża drogę hamowania w dwóch warunkach:
- częste powtarzające się poprzeczne nierówności, koła odrywają się od ziemi i hamulce większość czasu są rozłączone.
- sypka nawierzchnia (piach, śnieg), zablokowane koło pracuje jak pług zagarniając materiał przed sobą co dodatkowo zatrzymuje pojazd, abs to uniemożliwia.
A na podsumowanie to z założenia ABS nie służy do szybszego wyhamowania, tylko do ominięcia przeszkody przy hamowaniu.
- częste powtarzające się poprzeczne nierówności, koła odrywają się od ziemi i hamulce większość czasu są rozłączone.
- sypka nawierzchnia (piach, śnieg), zablokowane koło pracuje jak pług zagarniając materiał przed sobą co dodatkowo zatrzymuje pojazd, abs to uniemożliwia.
A na podsumowanie to z założenia ABS nie służy do szybszego wyhamowania, tylko do ominięcia przeszkody przy hamowaniu.
Więc dla tych którzy mówią o ABS.
ABS wydłuża drogę hamowania wtedy, kiedy jest coś sypkiego na drodze, na przykład szuter, śnieg, piach, a nawet lód bo koło zablokowane zgarnia część lodu i zwiększa tarcie. Jednak bądźmy szczerzy, to nie są wartość aż tak bardzo duże, żeby przeceniać wartość jaką jest pełna kontrola nad autem. Tak naprawdę w cywilnej jeździe, nie odczuwa się różnicy pomiędzy długością drogi hamowania autem wyposażonym w ABS i bez tego systemu. Ale w aucie z ABS-em mamy pełną kontrolę nad samochodem.
ABS wydłuża drogę hamowania wtedy, kiedy jest coś sypkiego na drodze, na przykład szuter, śnieg, piach, a nawet lód bo koło zablokowane zgarnia część lodu i zwiększa tarcie. Jednak bądźmy szczerzy, to nie są wartość aż tak bardzo duże, żeby przeceniać wartość jaką jest pełna kontrola nad autem. Tak naprawdę w cywilnej jeździe, nie odczuwa się różnicy pomiędzy długością drogi hamowania autem wyposażonym w ABS i bez tego systemu. Ale w aucie z ABS-em mamy pełną kontrolę nad samochodem.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych
materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony
oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów