📌
Wojna na Ukrainie
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 5:32
📌
Konflikt izrealsko-arabski
- ostatnia aktualizacja:
Dzisiaj 3:27
Zrzutka na serwery i rozwój serwisu
Witaj użytkowniku sadistic.pl,Od czasu naszej pierwszej zrzutki minęło już ponad 7 miesięcy i środki, które na niej pozyskaliśmy wykorzystaliśmy na wymianę i utrzymanie serwerów. Niestety sytaucja związana z niewystarczającą ilością reklam do pokrycia kosztów działania serwisu nie uległa poprawie i w tej chwili możemy się utrzymać przy życiu wyłącznie z wpłat użytkowników.
Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
Haha, fajnie, niewiele brakowało. Gdyby nie abs to gościu by się obsrał a nie zatrzymał.
@up, ABS w takich warunkach nawet wydłuża drogę hamowania. Ze względu na mniejsze tarcie opony o podłoże. Jedyny plus że nie traci sterowności nad autem - w tym przypadku i tak jechał prosto więc w niczym mu nie pomógł.
"ABS wydłuża drogę hamowania" jak chuj...
ciekawe czy próbowałeś kiedyś zachamować na lodzie autem bez ABS??
ciekawe czy próbowałeś kiedyś zachamować na lodzie autem bez ABS??
Ja pierdolę, poczytaj fachowe gazety to się dowiesz po co jest ABS, jak działa i jaki ma to wpływ na drogę hamowania. Wszyscy wielcy specjaliści nagle kurwa jego mać.
SQT napisał/a:
@up, ABS w takich warunkach nawet wydłuża drogę hamowania. Ze względu na mniejsze tarcie opony o podłoże. Jedyny plus że nie traci sterowności nad autem - w tym przypadku i tak jechał prosto więc w niczym mu nie pomógł.
Częściowo się z tobą zgodzę. Sam na codzień jeżdzę dwoma samochodami z których tylko jeden ma ABS i z doświadczenia wiem, że na śliskiej nawierzchni jak się depnie hamule do oporu to jedziesz jak na łyżwach. Po pierwsze zero kontroli nad tym gdzie jedziesz a po drugie po prostu koła się ślizgają. A mówiąc krótko ABS na zmianę puszcza i hamuje, więc przez te ułamki sekund masz lepsza przyczepność niż non stop trzymając hamulec.
Na szczęście ja nigdy nie miałem odruchu depnięcia hamulca do oporu
No właśnie o tym jest mowa. Z ABS, koło blokuje się i puszcza co chwilę żeby była sterowność. Ale na typowo prostej drodze, szybciej wytraci prędkość koło które stoi w miejscu i szura po lodzie niż koło które co chwilę wpada w ruch obrotowy.
SQT weź sobie dwa auta. z abs i bez niego i sprawdz które się wcześniej zatrzyma. bez absu albo nie dohamujesz zeby nie stracic kontroli albo zblokujesz koła czyli stracisz przyczepność przez co wydłużysz drogę hamowania. moim zdaniem do aut cywilnych abs jest zajebisty.
Dalej nie rozumiesz. Zablokowane koła mają większe tarcie o podłoże niż pulsacyjnie łapiące. Książki do fizyki się kłaniają.
Fakt faktem koleś z kamerką umiejętności ma.. Co prawda to Rosja i tam zima to norma ..
system ABS - żeby działał relatywnie najskuteczniej należy wciskać pedał hamulca maksymalnie "w podłogę". Wiele osób odruchowo czując na pedale hamulca "pulsowanie" zmniejsza siłę hamowania, a powinno się właśnie w tym momencie wciskać hamulec do "oporu" - bo tylko wtedy ABS ma największą skuteczność.
Co do długości drogi hamowania to niestety nie ma możliwości sprawdzenia ponieważ nowe samochody muszą być wyposażone w system ABS, którego nie da się wyłączyć, a starsze samochody które nie są wyposażone w ten system są po-prostu inne. Chodzi tu między innymi o wagę samochodu, wydajność hamulców, jaka opona jest na samochodzie itp. itd.
@SQT "Zablokowane koła mają większe tarcie o podłoże niż pulsacyjnie łapiące."
- próbowałeś kiedyś "ślizgać się" na butach po lodowisku? Pewnie tak - więc przyznasz mi rację że lepiej się "ślizgać" po równej powierzchni niż po powierzchni, która jest popękana? Te pęknięcia działają właśnie jak taki system "pulsacyjnego hamowania".
Co do długości drogi hamowania to niestety nie ma możliwości sprawdzenia ponieważ nowe samochody muszą być wyposażone w system ABS, którego nie da się wyłączyć, a starsze samochody które nie są wyposażone w ten system są po-prostu inne. Chodzi tu między innymi o wagę samochodu, wydajność hamulców, jaka opona jest na samochodzie itp. itd.
@SQT "Zablokowane koła mają większe tarcie o podłoże niż pulsacyjnie łapiące."
- próbowałeś kiedyś "ślizgać się" na butach po lodowisku? Pewnie tak - więc przyznasz mi rację że lepiej się "ślizgać" po równej powierzchni niż po powierzchni, która jest popękana? Te pęknięcia działają właśnie jak taki system "pulsacyjnego hamowania".
@SQT jak masz wiedzę z książek z fizyki to się nie dziwie że takie pierdoły piszesz... przejedź się kiedyś autem z ABS i zahamuj na pełnej kurwie to zobaczysz na jak długo te koła się blokują, to są kurwa milisekundy!!!
gdyby ABS był gorszy to nie byłby obowiązkowy
gdyby ABS był gorszy to nie byłby obowiązkowy
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zobligowała nas do oznaczania kategorii wiekowych
materiałów wideo wgranych na nasze serwery. W związku z tym, zgodnie ze specyfikacją z tej strony
oznaczyliśmy wszystkie materiały jako dozwolone od lat 16 lub 18.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów