18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia (6) Soft (4) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: 43 minuty temu
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Dzisiaj 14:20
📌 Powodzie w Polsce - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 21:44


Filmik może niezbyt sadystyczny ale pokazujący dwie fajne (moim zdaniem) rzeczy:

1. Test dysz
2. Kopyto jakim dysponuje ten samolot

Zasada jest taka, że im dysza "węższa" tym powietrze szybciej przepływa a tym samym silnik generuje większy ciąg. Oczywiście po włączeniu dopalania dysza musi się rozszerzyć, bo ciśnienie gazów jest tak duże że rozjebałoby silnik Pilot poprzez przepustnicę wysyła sygnały do układu sterującego silnika informacje o żądanym poziomie ciągu a następnie komputery przeliczają to na odpowiednią ilość obrotów wału, ilość podanego powietrza i paliwa oraz poziom otwarcia dysz.

W F-15C zamontowano dwa silniki Pratt&Whitney F100-PW-220 dające sumarycznie ok 22 ton ciągu co widać, bo samolot po prostu zapierdala w niebo...

Jako ciekawostkę mogę podać, że W większość silników odrzutowych dysze sterowane są przez siłowniki w których przepływa płyn hydrauliczny pod ciśnieniem. Ciekawym rozwiązaniem jest to, że dysze w tych silnikach napędzane są pneumatycznie gazami wylotowymi, niby nic szczególnego ale w praktyce ma to fajny efekt uboczny w postaci tzw. zipping sound w trakcie przechodzenia w skrajne położenia (np. w 0:23).

W 1:39 pilot daje po garach i robi unrestricted climb. Ale moc !

Tutaj (od 0:23) dobrze słychać jak pilot pracuje przepustnicą:

Zgłoś
Avatar
Kopcio 2014-03-15, 23:35 5
Masz piwo za fajne filmiki i bardzo dobry opis no i za dysze anal.
Nie wiedziałem że można jak by nie było, dosyć sporym wielozadaniowym samolotem wystartować na 100-200 metrach, szacun dla konstruktorów i pilotów.
Zgłoś
Avatar
~DMT 2014-03-16, 0:03 5


Silnik solo, na hamowni.
Zgłoś
Avatar
Ptoon 2014-03-16, 0:34 5
Cytat:

Nie wiedziałem że można jak by nie było, dosyć sporym wielozadaniowym samolotem wystartować na 100-200 metrach


Dla chcącego nic trudnego, a jak się bardzo chce to można też pionowo

rolerek, widać, że wiesz co nieco w temacie. Proszę o komentarz do tego filmiku.
Zgłoś
Avatar
z................m 2014-03-16, 0:58 22
Karwasz twarz, ile razy to można dodawać. Macie raz kolejny i się jarajcie.
Zgłoś
Avatar
swampman 2014-03-16, 1:09 2
przepustnicofile jebane
Zgłoś
Avatar
spiceman 2014-03-16, 3:10 1
A kogo to obchodzi?
Zgłoś
Avatar
DubSon 2014-03-16, 10:05 1
Komu to potrzebne?
Zgłoś
Avatar
miskolabor 2014-03-16, 10:05 10
Na pierwszym filmiku, pilot oblatuje maszynę, prawdopodobnie po obsłudze, a, że, wykonuje pionowe wznoszenie tzw. świecę, była to obsługa silnika lub najprawdopodobniej jego wymiana, też dlatego pilot daje od razu w pizdę, żeby przewentylować silniki (turbowentylatorowe) i sprawdzić ich moc itp. Obsługuję nasze F-16 i pozdrawiam wszystkich z JW1158
Zgłoś
Avatar
UBcjaPOLSKA 2014-03-16, 10:05 1
Skoro to nie jest sadystyczne, to po co zaśmiecasz tym sadistica? Idź na kwejka, albo forum fanów przepustnic.
Zgłoś
Avatar
iOskar 2014-03-16, 10:05 7
up@ Na pewno nie takiego gimbusa jak ty.

Zajebisty temacik, dzięki
Zgłoś
Avatar
szczur2000 2014-03-16, 10:08
a ja tam kurwa nic nie słyszę
Zgłoś
Avatar
Glugsti 2014-03-16, 10:15
mój matiz ma większą moc
Zgłoś
Avatar
Krakus76 2014-03-16, 10:16
a to wszystko na rope jak jej braknie to kupa złomu
Zgłoś
Avatar
Mr.Drwalu 2014-03-16, 10:21 3
DubSon napisał/a:

Komu to potrzebne?



Aa, nawet żeby sobie papieroska odpalić.
Zgłoś
Przejdź to ostatniego posta w temacie