18+
Ta strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich.
Zapamiętaj mój wybór i zastosuj na pozostałych stronach
Główna Poczekalnia Soft (1) Dodaj Obrazki Filmy Dowcipy Popularne Forum Szukaj Ranking
Zarejestruj się Zaloguj się
📌 Wojna na Ukrainie - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:51
📌 Konflikt izrealsko-arabski - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 14:20
📌 Powodzie w Polsce - ostatnia aktualizacja: Wczoraj 23:12
Avatar
Szczam_na_Zakrystii 2015-02-26, 19:16
TruckR napisał/a:

@Szajba_Man @Szto i cała reszta... - ale Ty pieprzysz jak potrzaskany...

Zacznę od tego, że mieszasz w ogóle pojęcia bo ADR-y to odmienna sprawa i tam przechodzi się kurs zakończony egzaminem państwowym.
Dlaczego po kursie na przewóz rzeczy miałbyś znać oznaczenia tablic ADR?

To, że kursy na przewóz rzeczy/osób wyglądają jak wyglądają to inna kwestia.
Ale mają Cie przygotować do wykonywania zawodu (a przynajmniej powinny).
To jest własnie ta różnica, która dzieli tą czynność (transport) na amatorski (na potrzeby własne) i profesjonalny/zawodowy.

Taki kurs nie pozwala nabyć jakichś nadludzkich zdolności.

Weź pod uwagę, że nie dość aby nabyć takie uprawnienia musisz się wykosztować więc utrata ich jest bolesna dlatego masz już jeden z powodów aby wykonywać rzetelnie swój ZAWÓD...
Druga sprawa to, że w razie rażącego zaniedbania podczas zabezpieczania ładunku etc. lub innego sprowadzania niebezpieczeństwa na innych użytkowników drogi inaczej będzie karany zwykły szary ludek a inaczej kierowca zawodowy.
W wielu przypadkach sąd mógłby kierowcę zawodowego "lekko" skazać na odsiadkę, a zwykłego "amatora" na karę pieniężną etc.

Jeżeli tego nie rozumiesz to chyba nie powinieneś wykonywać tego zawodu bo co to za różnica przewozić worek cementu w tico a silos wypełniony 25t cementu? to czy to jak pierdolnie na ziemie to będzie bałagan... tak?

Zastanów się co Ty pierdolisz człowieku.

P.S.
Jak według mnie to i tak go lekko potraktowali, powinien się cieszyć. Ja bym się nie patyczkował i nie było by tłumaczenia "Ja nie wiedziałem" albo "Zapomniałem".

Jak by doszło do jakiejś tragedii i jego pasażerowie odnieśli by obrażenia z jego winy to jeszcze ubezpieczyciel mógłby się na nich wyjebać i nic by nie dostali. A taki pan "Zdzisiu" jakby miał zapłacić odszkodowanie z własnej kieszeni by też powiedział, że on "ni mo tyle piniondzów".

P.P.S.
Ja na początku swojej "kariery" za większą błahostkę zapłaciłem 800€ (to i tak po stargowaniu z 1000€) "straf-u" w "niemcowni" i jakoś nie płakałem... Fakt, nogi mi się trzęsły jak doszło do mnie ile to hajsu, ale za głupotę się płaci.



Nie mieszam, czytaj ze zrozumieniem.
Jak mówiłęm wiem dobrze jak wygląda transport w Polsce i jak zachowują się krokodyle.
800E? Kurwa gościu ja za brak jednego pasa w naczepie zapłaciłem 2000 Franków. Bo sobie ubzdurali że każda paleta ma być zabezpieczona i chuj a że wtedy świeżak to nie wiedziałem a nawet jak by mi na granicy powiedzieli to jest przepis że nie możesz po naczepie latać wiec i tak byłby chuj. a BAG u szkopa to osobna historia...
Zgłoś
Avatar
TruckR 2015-02-26, 19:44
Szajba_Man napisał/a:


Nie mieszam, czytaj ze zrozumieniem.
Jak mówiłęm wiem dobrze jak wygląda transport w Polsce i jak zachowują się krokodyle.
800E? Kurwa gościu ja za brak jednego pasa w naczepie zapłaciłem 2000 Franków. Bo sobie ubzdurali że każda paleta ma być zabezpieczona i chuj a że wtedy świeżak to nie wiedziałem a nawet jak by mi na granicy powiedzieli to jest przepis że nie możesz po naczepie latać wiec i tak byłby chuj. a BAG u szkopa to osobna historia...



No OK, niech Ci będzie jeśli chodzi o ADR-y.

Pasy ważna sprawa więc kara jak najbardziej zasłużona, może nie aż tak dotkliwa, ale cóż... czasem trafi się na służbistę etc.
Ale widzisz... wątpię, żeby tego nie było na kursie jak zabezp. ładunek.
Co z tego, że zepniesz co druga paletę jak na ostrym łuku te niespięte się wypierdolą (nie koniecznie ale zawsze pozostaje możliwość)?
Fakt, że wiele ładunków nie pozwala na dokładne zabezpieczenie tak aby pewnie było zabezp. bo musiałbyś mieć chyba przyczepkę jeszcze za naczepą z różnego rodzaju środkami do zabezp. ładunków.
Ale spięcie samymi pasami tak aby każda z poszczególnych części ładunku (chociażby rzeczona paleta) była spięta tak aby masa pokrywała się z wytrzymałością pasów daje chociaż tyle, że "jakoś" jest zabezp.

Ale i tak mam nadzieję, że rozumiesz o co mi chodziło z tym "do czego potrzebny jest kurs na przewóz rzeczy/osób".
Owszem, to jest nabijanie kasy urzędowej i wszelkich instytucji z tym związanych, ale to poniekąd akurat ma w sobie sens.
Nie chodzi o same robienie pieniędzy na kandydatach, ale i selekcję i tworzenie jakiejś "namacalnej granicy".

Chociaż zgodzę się, że za ta kasę mogło by to być lepiej zorganizowane tak aby człowiek wyniósł z tego jakąś faktyczną wiedzę, ale to już kwestia podejścia konkretnych OSK etc.
Ostatnio jak odnawiałem kurs na przewóz rzeczy to uczyłem się budowy i działania hamulców... gaśnic... etc. [sic!]
Nie żeby to nie była przydatna wiedza w tym zawodzie, ale kurwa... "ciągnąc ten wózek" przez 5 latek już raczej takie rzeczy wiem.

Pozdro.
Zgłoś
Avatar
masterwow 2015-02-26, 21:18
mojemu starszemu rozłożyli na raty mandat w wysokości 15 kafli, ale to nie funkcjonariusze decydowali o tym. Złapali go młodzi krokodyle a biegali dookoła samochodu jak dzikie psy i znaleźli to i owo...
Zgłoś
Avatar
yarpen0zigrin 2015-02-26, 22:33 3
Chuj im w dupę i na imię. Tępe chuje!
Zgłoś
Avatar
adris 2015-02-26, 22:46
Akurat nie w tym przypadku. Ale ogólnie, dobrze.
Bo tylko w jebanym wałbrzychu, prywaciarze wożą ludzi starymi sprinterami obsługując linie publiczne, i wystarczy głupia osobówka żeby pozbawić życia połowy osób ,,na pokładzie''
Zgłoś
Avatar
Peter-Norivotset 2015-02-26, 23:43
Gadanie przez telefon ppdczas jazdy
przewinienie jak skurwysyn godne kary smierci
pojebusy
Zgłoś
Avatar
Szczam_na_Zakrystii 2015-02-27, 2:26
TruckR napisał/a:



No OK, niech Ci będzie jeśli chodzi o ADR-y.

Pasy ważna sprawa więc kara jak najbardziej zasłużona, może nie aż tak dotkliwa, ale cóż... czasem trafi się na służbistę etc.
Ale widzisz... wątpię, żeby tego nie było na kursie jak zabezp. ładunek.
Co z tego, że zepniesz co druga paletę jak na ostrym łuku te niespięte się wypierdolą (nie koniecznie ale zawsze pozostaje możliwość)?
Fakt, że wiele ładunków nie pozwala na dokładne zabezpieczenie tak aby pewnie było zabezp. bo musiałbyś mieć chyba przyczepkę jeszcze za naczepą z różnego rodzaju środkami do zabezp. ładunków.
Ale spięcie samymi pasami tak aby każda z poszczególnych części ładunku (chociażby rzeczona paleta) była spięta tak aby masa pokrywała się z wytrzymałością pasów daje chociaż tyle, że "jakoś" jest zabezp.

Ale i tak mam nadzieję, że rozumiesz o co mi chodziło z tym "do czego potrzebny jest kurs na przewóz rzeczy/osób".
Owszem, to jest nabijanie kasy urzędowej i wszelkich instytucji z tym związanych, ale to poniekąd akurat ma w sobie sens.
Nie chodzi o same robienie pieniędzy na kandydatach, ale i selekcję i tworzenie jakiejś "namacalnej granicy".

Chociaż zgodzę się, że za ta kasę mogło by to być lepiej zorganizowane tak aby człowiek wyniósł z tego jakąś faktyczną wiedzę, ale to już kwestia podejścia konkretnych OSK etc.
Ostatnio jak odnawiałem kurs na przewóz rzeczy to uczyłem się budowy i działania hamulców... gaśnic... etc. [sic!]
Nie żeby to nie była przydatna wiedza w tym zawodzie, ale kurwa... "ciągnąc ten wózek" przez 5 latek już raczej takie rzeczy wiem.

Pozdro.



Nie nie nie, nie kumasz, wiozłem akumulatory i nie miałem spiętej środkowej palety, mimo iż ogólnie ładunek idealnie zabezpieczony. Raz że ladunek niski to fabrycznie spięty a do tego zblokowany. A paleta była pomiędzy innymi spiętymi, nie ma bata żeby się nawet o milimetr ruszyła. A i nie mów że kara mało dotkliwa bo mówimy o frankach szwajcarskich.

A co do kursów... No weź mi kurwa powiedz że gość który wykłada suche fakty ma jakieś pojęcie o tym co mówi... Przecież w w 99% ci goście nawet tygodnia nie przepracowali w transporcie! Co mnie kurwa interesują pierdoły! To ja odpowiadam za ładunek i bezpieczeństwo i o ile ktoś nie jest debilem to zrobi to tak aby było bezpiecznie! Z resztą niejednokrotnie z firmy go nie wypuszczą jak nie zapezpieczy dobrze ładunku! Ładowałem się swego czasu u szwaba, podwykonwca chyba VW, odbierałem tylko puste kontenery które miały wrócić do Finvedena to gebels najpierw w połowie załadunku (załadunek boczny wiec firanka) sprawdził jak spinam, potem policzył pasy i do wózokowego że może ładować, po czym na koniec jak już kurwa byłem spięty i firanka zasunięta kazał to rozsunąć (pewni złośliwość) ale jak bym mu tego nie pokazał to by mnie z firmy nie wypuścił. A BAG to kurwy złośliwe i nic więcej.
Nie jesteśmy mordercami, każdy chce towar dostarczyćw całości i nie uszkodzić sprzetu. Wystraczy troche oleju w głowie a nie miliarda kursów! Zło konieczne ale każdy ma na to wyjebane bo nawet bez tych pierdół wie co i jak ma zrobić.

Niech rzuci kamieniem ten który nigy tacho nie przepierdolił albo nie wyjebał tarczki za okno wtedy powiem że to punktowiec i przyznam racje.
Zgłoś
Avatar
Blurey 2015-02-27, 10:27
Cytat:

Ładowałem się swego czasu u szwaba, podwykonwca chyba VW, odbierałem tylko puste kontenery które miały wrócić do Finvedena to gebels najpierw w połowie załadunku (załadunek boczny wiec firanka) sprawdził jak spinam, potem policzył pasy i do wózokowego że może ładować, po czym na koniec jak już kurwa byłem spięty i firanka zasunięta kazał to rozsunąć (pewni złośliwość)



To jest główny czynnik gówna w transporcie. Biedaki ze wschodu przyjeżdżają i robią kabotaż, kradnąc i psując stawki rdzennym mieszkańcom. Jak miałeś płacone? Minimalna krajowa + dieta, czy od frachtu?

Cytat:

Niech rzuci kamieniem ten który nigy tacho nie przepierdolił albo nie wyjebał tarczki za okno wtedy powiem że to punktowiec i przyznam racje.



Rzucam. Bo moja trasa, moim własnym manem tgx wynosi zwykle 200 km w dwie strony, czasami jeszcze transport około 50-100 km w obrębie mojej firmy(transport niezarobkowy, dla własnych celów), spokojnie mógłbym przepierdalać czas i wysyłać jeszcze nadgodzinami towar, ale robię to rano następnego dnia. Myślę, by kupić sobie tgx v8, bo jestem pasjonatem. Od 10 lat u nas, jak jeszcze prawka nie miałem, nikt nawet nie ważył się robić cokolwiek przy tacho, bo ojciec by go upierdolił przy dupie i wyjebał. Full legal, dbanie o pracowników, dobre pensje i sukces gwarantowany. Wiem, że tachograf europejski to dno i gówno i rozumiem też manipulowanie, by dojechać te 20 km na baze i do domu, a nie spać w budzie 20 km od bazy/domu, ale potępiam magnesiarzy, którzy robią prawie 2x tyle km, byle się dorobić i pokazują dziadom, że można. Chociaż dla nas to bardzo dobrze, bo jak zamawiamy dziad-trans w trase do Belgii, czy Holandii, to jedzie za półdarmo.
Zgłoś
Avatar
Szczam_na_Zakrystii 2015-02-28, 0:23
@up
Kasa zła nie była a i auto nowe więc akurat firma ok.
Płacone coś w rodzaju hybrydy, godzinowo-kilometrowo i za postoje no i oczywiście podstawa. Około 4-5k się dało wyjść wiec spoko.
Zgłoś