Zrzutka na serwery i rozwój serwisu
Witaj użytkowniku sadistic.pl,Od czasu naszej pierwszej zrzutki minęło już ponad 7 miesięcy i środki, które na niej pozyskaliśmy wykorzystaliśmy na wymianę i utrzymanie serwerów. Niestety sytaucja związana z niewystarczającą ilością reklam do pokrycia kosztów działania serwisu nie uległa poprawie i w tej chwili możemy się utrzymać przy życiu wyłącznie z wpłat użytkowników.
Zachęcamy zatem do wparcia nas w postaci zrzutki - jednorazowo lub cyklicznie. Zarejestrowani użytkownicy strony mogą również wsprzeć nas kupując usługę Premium (więcej informacji).
Wesprzyj serwis poprzez Zrzutkę już wpłaciłem / nie jestem zainteresowany
poza tym jakies namagnesowanie musi byc lupo pole elektro-magnetyczne
silnik wytwarza silne pole indukcyjne
tylko przy ruszaniu i hamowaniu
jakie?
te pociagi nie jezdza przy duzych predkosciach dotykajac torów.Śmigaja na "poduszce"magnetycznej ktora unosi delikatnie pociag na torach=to takie pobiezne wyjasnienie,nie chce sie zgłebiac tego tematu bo mnie jeszcze na ministra wezma a złodziejstwa nie lubie
twoja poduszka nie ma nic z tym wspólnego, chociażby dlatego, że słychać wyraźnie dźwięk silnika elektrycznego
Dzięki polu magnetycznemu kolej ta nie ma kontaktu z powierzchnią toru, gdyż praktycznie cały czas unosi się nad nim (przy małych prędkościach niezbędne są koła, gdyż indukuje się wówczas zbyt mała siła, niewystarczająca do utrzymania pociągu w torze). Do realizacji tego zadania wykorzystuje się elektromagnesy wykonane z nadprzewodników (w Japonii) lub konwencjonalne (w Niemczech). Pojazdy mogą przez to rozwijać duże prędkości. Dzięki zastosowaniu magnesów eliminowane jest tarcie kół, które w tradycyjnych pociągach znacznie ogranicza maksymalną prędkość jazdy. Przede wszystkim jednak omija się problem dynamiki koło-szyna, gdzie występują zjawiska o charakterze rezonansowym ograniczające bezpieczny zakres prędkości. Dzięki temu koleje magnetyczne zbliżają się do 600 km/h (rekord świata w prędkości należy do japońskiej wersji pociągu; został osiągnięty 2 grudnia 2003 i wynosi 581 km/h, jest więc o 6 km/h większy od rekordu TGV)
następny...
Ja tam myslę że jest to nad wózkiem jezdym który jak wiemy jest napedzany elektrycznie. Wytwarzane w nim pole magnetyczne podczas ruszania czy hamowania zapewne jest przyczyną tego zjawiska.
Dokładnie tak, podczas hamowania wstają spinacze, bo metro hamuje na początku silnikiem, co daje większe pole magnetyczne.
a to nie jest logiczne ze te pociagi lewituja na elektromagnetycznych szynach?
Nie kur..
Pozdrawiam
silnik wytwarza silne pole indukcyjne
tylko przy ruszaniu i hamowaniu
Nie ma czegoś takiego jak pole indukcyjne!
Ja pierdole...
Co do tematu jak już ktoś słusznie stwierdził pociągi poruszają się po tzw. poduszce magnetycznej. Działa to w ten sposób że tory i pociąg wytwarzają ogromne pole magntyczne o tych samych biegunach, tory odpychają pociąg i odwrotnie, wszystko ładnie zamocowane i można zapierdalać. Pociąg nie dotyka nawet torów, jest "zawieszony" na wysokości kilku cm.
Ale ty glupi jestes, na poduszce magnetycznej z mango to ty chyba spisz i potem jawi ci sie w ciagu dnia.
Jeśli chcesz wyłączyć to oznaczenie zaznacz poniższą zgodę:
Oświadczam iż jestem osobą pełnoletnią i wyrażam zgodę na nie oznaczanie poszczególnych materiałów symbolami kategorii wiekowych na odtwarzaczu filmów